جاباما
۶۲۵۸۲۶
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

زمستان یکی از بهترین فصول سال است (یکی از چهار فصل برتر، حداقل!). ورزش ها، رویدادها و فعالیت های عجیب، غیرعادی و ماجراجویانه ای وجود دارد که فقط در برف می توان آن ها را تجربه کرد.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: خیلی از مردم از زمستان متنفرند، که شاید دلیل آن روزهای کوتاه تر، دمای سردتر، و نیاز به پوشیدن چندین لایه لباس قبل از خروج از خانه باشد.
ولی به نظر ما زمستان یکی از بهترین فصول سال است (یکی از چهار فصل برتر، حداقل!). ورزش ها، رویدادها و فعالیت های عجیب، غیرعادی و ماجراجویانه ای وجود دارد که فقط در برف می توان آن ها را تجربه کرد.

در این فهرست، 20 تا از هیجان انگیزترین کارهایی که فقط در زمستان می توان انجام داد را آورده ایم.

قایق رانی بادبانی روی یخ در میشیگان

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

قایق سواری بادبانی روی یخ فقط یک روز تفریحی روی سطح آب نیست. بلکه قایق سواران به دریاچه های یخ زده میشیگان در آمریکا می روند تا با سرعتی سرسام آور تا 95 کیلومتر در ساعت در قایق هایی معروف به «موشک یخی» با هم مسابقه می دهند.

میشیگان تنها جایی است که واقعاً می توان این ورزش را تجربه کرد. اتحادیه بین المللی مسابقات قایق های بادبانی یخی در این ایالت قرار دارد که بیش از ۲۰۰۰ عضو دارد.

اسکی با هلیکوپتر در آیداهو

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

هیچ چیز مثل این نیست که از هلیکوپتری که در فاصله کوتاهی از سطح زمین قرار دارد به بیرون بپرید و مستقیماً روی چندین کیلومتر برف های کوهستانی بیفتید که انتظارتان را می کشد. اسکی با هلیکوپتر (یا هلی اسکی) را می توانید در سان والی در ایالت آیداهو آمریکا تجربه کنید.

هلی اسکی در سان والی مبتکر اسکی با هلیکوپتر در آمریکا است، و استانداردها در زمینه این ورزش برای تقریباً پنج دهه را تعیین کرد. منطقه ای وسیع به پوشش محدوده سه کوه، آیداهو را تبدیل به مکانی ایده آل برای تجربه این ورزش کرده است.

تماشای گورزن های شمالی در فنلاند

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

معمولاً وقتی بحث سفرهای سافاری یا حیات وحش می شود، شیرها، ببرها و فیل ها تمام توجه را به خود اختصاص می دهند. ولی با گشت سافاری لاپلند در فنلاند می توان از تماشای حیوانات دیگری مثل گورزن های شمالی و سگ های هاسکی لذت برد.

سافاری با هاسکی تجربه ای بسیار هیجان انگیز است، به ویژه اینکه شما فرصت داشته باشید که هدایت و کنترل تیم سگ های خود را به دست بگیرید.

اقامت در هتلی یخی در سوئد
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

هتل یخی سوئد یکی از پرطرفدارترین گشت و گذارهای زمستانی در جهان است. این هتل همچنین نمایشگاهی هنری است که از یخ های رود تورن ساخته شده است و هر سال طراحی کاملاً جدیدی پیدا می کند. مکانی برای اکتشاف سکوت، شفق قطبی، جنگل های پوشیده از برف درخشان، گوزن های شمالی، تمشک وحشی، قهوه داغ و بسیاری چیزهای دیگر. این هتل برای مراسم و عروسی ها قابل استفاده است، و همچنین می توانید با شبی ۲۶۵ دلار فقط در یکی از اتاق های یخی آن بخوابید.

پرواز بر فراز قله اورست با بالون هوای گرم
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

می توانید در این زمستان کاری را انجام دهید که فقط تعداد انگشت شماری از افراد روی کره زمین آن را انجام داده اند، ولی هزینه زیادی باید برایش پرداخت کنید. باید ۴.۸ میلیون دلار از جیبتان پول خرج کنید و درون بالون هوای گرمی قدم بگذارید که شما را به بالای بلندترین کوه جهان، قله اورست، خواهد برد تا تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشید.

این سفر خودش به مدت چندین هفته در نپال طول می کشد و با یک روز سواری در ارتفاع بیش از 9 هزار متری در هوا در بالون به پایان می رسد. کسانی که علاقه و البته پول کافی برای انجام این کار را دارند باید یک ماه پیش از شروع این سفر واقعاً هیجان انگیز تمریناتی را پشت سر بگذرانند.

بالا رفتن از آبشار
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

اگر همیشه می خواستید از یک آبشار بالا روید به جای اینکه زیر آن بایستید، پس یخ نوردی مناسب شماست.

کلاس های آموزشی زیادی برای مبتدیان تا حرفه ای ها وجود دارد که چطور از یخ های منجمد عبور کنند. دانش آموزان این کلاس ها مفاهیم اولیه بالا رفتن از یخ، یخ شکن، ابزار یخ، پیچ یخ، و تکنیک های استفاده از طناب را یاد می گیرند، مفاهیمی که برای کسانی که می خواهند یخ نوردی کنند کاملاً ضروری است.

دویدن در ماراتن آنتارکتیکا

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

اگر شما دونده ای پرشور هستید یا اینکه به تجربیات هیجان آور علاقه زیادی دارید، پس ماراتن آنتارکتیکا مناسب شماست. دوندگان ماجراجوی ماراتن و ورزشکاران قدرتمند همیشه به دنبال چالش بعدی خود هستند.
سرزمین آنتارکتیکا مسابقه ای هیجان انگیز در دل طبیعت بکر ارائه می دهد که فتح آن هیجان فوق العاده ای به همراه خواهد داشت. مسابقات ماراتن امسال در تاریخ 24 نوامبر و 13 دسامبر در فاصله تنها چند صد کیلومتری قطب جنوب برگزار می شود. ورزشکاران برای شرکت در این مسابقه باید لباس گرم کافی به تن داشته باشند، چرا که میانگین دما منفی 20 درجه سانتی گراد خواهد بود. هزینه ثبت نام برای این مسابقه 17500 دلار است.

ماهیگیری در یخ در آلاسکا

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

شاید هیچ چیز رضایت بخش تر و ابتدایی تر از گرفتن، پختن و خوردن غذای خودتان نباشد. این تجربه را می توان با ماهیگیری در یخ در ایالت بزرگ آلاسکا به دست آورد.

در شهر فربنکس، کسانی که می خواهند آیس فیشینگ را برای اولین بار امتحان کنند می توانند برای سفری یک روزه عضو تور رود آلاسکا شوند. در آنجا، کابین های انرژی خورشیدی، عایق و از پیش گرم شده، کلبه های سیار، و راهنماهای حرفه ای ماهیگیری در اختیار شما قرار می گیرد.

سورتمه سواری با سگ در ایسلند
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

در هر فصلی از سال، ایسلند مقصد گردشگری فوق العاده ای است ولی مسافرت به این کشور جزیره ای در زمستان جذابیت های خاص خود را دارد. در زمستان، می توانید سوار سورتمه سگ شوید تا در ساحل جنوبی این کشور تجربه ای هیجان انگیز داشته باشید.

علاوه بر سورتمه سواری با سگ، بازدیدکنندگان می توانند آبشارهای دل انگیز و فوران آبفشان ها را نیز تماشا کنند.

دوگانه کالیفرنیا

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

کسانی که به کالیفرنیا سفر کرده اند بدون شک در مورد این که چطور می توانند در یک روز شلوغ هم موج سواری و هم اسکی کنند چیزهایی شنیده اند. تورهایی در کالیفرنیا است که بازدیدکنندگان را از ساحل به کوهستان ها می برد تا هر دو ورزش را در یک روز تجربه کنند.

در هنگام صبح به موج سواری خواهید رفت و چیزهایی در این ارتباط یاد خواهید گرفت. سپس، جای شن با برف عوض می شود و از طریق اتوبوسی لوکس به محل اسکی خواهید رفت.

هزینه این پکیج روی هم ۱۹۹ دلار است و کسانی که آن را تجربه می کنند علاوه بر هیجان خودِ سفر، می توانند با افتخار اعلام کنند که «دوگانه کالیفرنیا» را انجام داده اند.

ورزش کرلینگ در لس آنجلس
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

مدت زیادی از آخرین باری که مردم لس آنجلش برف را دیده اند گذشته است. ولی این به آن معنا نیست که شهر فرشتگان نمی تواند از ورزش های زمستانی لذت ببرد. در حقیقت در شهر پاسادینا که میانگین دما در طول سال ۲۰ درجه سانتی گراد است، می توانید ورزش کرلینگ را یاد بگیرید. با ۲۵ دلار، می توانید به عضویت یک باشگاه آموزش کرلینگ درآیید و یاد بگیرید که چگونه سنگ را روی یخ به حرکت آورید.

دوچرخه سواری در برف
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

دوچرخه سواری در برف به همان خنده داری است که از اسمش بر می آید. دوچرخه سواران سوار وسیله ای به اسم مونو اسکی می شوند و شروع به گشت و گذار در کوهستان می کنند. در کوه های بسیاری می توان دوچرخه سواری در برف را تجربه کرد یا اینکه حتی آموزش حرفه ای برای آن دید.

کایت سواری
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

کایت سواری در برف های زمستان دقیقاً شبیه ورزش تابستانی آن یعنی کایت بوردینگ است. در هر دو ورزش افراد پاهای خود را به تخته هایی می بندند و کایت های بزرگ با کمک باد آن ها را به حرکت در می آورند. تفاوت نوع زمستانی این ورزش این است که ورزشکاران باید سرمای منجمدکننده را هم تحمل کنند. سرعت کایت سواران می تواند به 110 کیلومتر در ساعت برسد و تا ارتفاع 150 متری از سطح زمین بالا بروند.

نروژ بهترین جایی است که می توانید قدرت ورزشکاری خود با این ورزش زمستانی طاقت فرسا را امتحان کنید.

ورزش ایر بوردینگ
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

ایر بوردینگ (Airboarding) نسخه سریع تر و ظریف تر سورتمه سواری در کوه هاست. ایربورد سورتمه ای باد شده است که بسیار سبک وزن با قابلیت مانور و حرکت آسان است.

وقتی سوار بر این وسیله شوید، می توانید به خوبی در کوه های برفی پیچ بخورید و به پایین سُر بخورید.

گلف در برف در سوئد
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

ورزش گلف در تابستان با وجود نسیم خنک می تواند بسیار جذاب باشد، ولی گلف بازی کردن در برف زمستانی هم حال و هوای خاص خود را دارد. گلف تابستانی در سوئد از دهه ۱۹۳۰ وجود داشته، ولی گلف زمستانی تاریخچه کوتاه تری دارد.

برای این ورزش 9 سوراخ وجود دارد و از ماشین برف روبی استفاده می شود تا مسیر را هموار کند. بازدیدکنندگان می توانند با 50 دلار این ورزش را تجربه کنند. حتی در تاریکی شب هم با استفاده از توپ های درخشان می توان زیر شفق قطبی گلف زمستانی را تجربه کرد.

اسکی با اسب در کلرادو
ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

اسکی با اسب شاید خنده دارترین فعالیتی باشد که در این لیست معرفی کرده ایم، ولی رقابت کنندگان در این ورزش آن را به شدت جدی می گیرند. این ورزش، رقابتی است که ورزشکار اسکی سوار از پشت طنابی که به اسب بسته شده را به دست می گیرد و اسب با سرعت فراوان از مسیری پر از دروازه، مانع پرش و حلقه عبور می کند.

اسکی سوار نه تنها بر اساس زمانی که مسابقه را به پایان رسانده، بلکه بر اساس توانایی اش در عبور از موانع در طول مسیر ارزیابی می شود.

خوابیدن در ایگلو در اتریش

ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که تنها مخصوص زمستان‌اند

در روستای کوهتای ایگلو که 45 دقیقه با شهر اینسبروک فاصله دارد، 12 ایگلوی (خانه اسکیموها) کوچک ولی جذاب وجود دارد که می توانید شب را در آن ها سپری کنید. تمام اتاق ها دارای کیسه های خواب حرارتی، تشک های عایق بندی شده و قالیچه هایی از پوست گوسفند است تا شما را در طول شب گرم نگه دارد. در طول روز بازدیدکنندگان می توانند فعالیت های مختلفی مثل سورتمه سواری با سگ های هاسکی و کارگاه های ساخت ایگلو را تجربه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج