۶۲۵۸۳۸
۲ نظر
۵۰۳۴
۲ نظر
۵۰۳۴
پ

این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

بسیاری از چیزهایی که مردم معمولا از آن‌ها می‌ترسند به ندرت باعث مرگ یا جراحت می‌شوند و نباید با اضطراب و نگرانی به آن‌ها فکر کرد. اما چیزهای دیگری هم هستند که بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی هستند که فکرش را می‌کنید.

برترین‌ها: افراد زیادی از چیزهایی مثل برخورد رعد و برق که آن‌ها را خشک می‌کند، مسافر هواپیمای در حال سقوط بودن، خورده شدن توسط یک کوسه هنگام شنا، گیر افتادن در طوفان و چیزهایی شبیه این می‌ترسند. خوشبختانه بیشتر ترس‌های ما غیرمنطقی هستند. بسیاری از چیزهایی که مردم معمولا از آن‌ها می‌ترسند به ندرت باعث مرگ یا جراحت می‌شوند و نباید با اضطراب و نگرانی به آن‌ها فکر کرد. اما چیزهای دیگری هم هستند که بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی هستند که فکرش را می‌کنید. برخی از آن‌ها قبل از اینکه متوجهشان شوید شما را می‌کشند. با این چیزهای خطرناک در این مطلب بیشتر آشنا شوید.

هاری ممکن است بدون اینکه بفهمید شما را گرفتار کند

هاری می‌تواند واقعا آهسته و مخفیانه، اما بسیار جدی سراغتان بیاید. دلیل اینکه همه حیوانات خانگی باید از این نظر کنترل شوند این است که این بیماری می‌تواند خیلی ناگهانی موجب مرگ شود و به سختی خودش را نشان دهد. بسیاری از حیوانات وحشی مثل کایوت‌ها و خفاش‌ها یا حتی برخی از سگ‌ها و گربه‌های ولگرد می‌توانند هاری داشته باشند و اگر شما را گاز بگیرند باید فورا واکسینه شوید، حتی اگر علائمی در شما مشاهده نشود. در هاری اغلب تا مدتی احساس بیماری ندارید، اما بعد شروع به نشان دادن علائمی مثل سرماخوردگی و سپس تب می‌کنید. بعد از آن هیدروفوبیا، یعنی ترس از آب را تجربه خواهید کرد و به سختی می‌توانید چیزی را قورت دهید و فکر می‌کنید اگر این کار را بکنید خفه می‌شوید. در این مرحله پیشرفته، شخصی که از هاری رنج می‌برد دچار سردرگمی شدید و توهم روانی می‌شود و معمولا بعد از آن مدت زیادی زنده نمی‌ماند. بسیار مهم است که اگر فکر می‌کنید چیزی شما را گاز گرفته سریعا واکسن بزنید، زیرا این بیماری می‌تواند تا مدت نهفته باشد و ناگهان ظاهر شود و پزشکان متوجه نشوند این مشکل از کجا آمده است. هیدروفوبیا تنها یکی از علائمی است که در هاری، اما اغلب دیر مشاهده می‌شود. کسانی که سریعا واکسینه نمی‌شوند از این بیماری می‌میرند.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

شهربازی‌ها از آنچه تصور می‌کنید کشنده‌تر هستند

شهربازی‌ها معمولا به عنوان یک مکان سرگرم کننده برای بردن بچه‌ها یا لذت بردن از رولرکاستر‌ها و وسایل هیجان انگیز دیگر و احساس جریان آدرنالین در رگ‌ها دیده می‌شوند. بیشتر مردم به شهربازی‌ها به عنوان یک مکان فوق العاده برای داشتن اوقات خوش نگاه می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند این وسایل ایمنی لازم را دارند. شما فکر می‌کنید که شهربازی پر از جذابیت هایی است که آدم‌ها را بلند می‌کند و به هوا می‌برد، آن‌ها را به هر طرف پرت می‌کند و می توانید سوار وسایلی شوید که با سرعت زیاد و هیجان آوری حرکت می‌کنند که قوانین راهنمایی رانندگی همیشه شما را از آن منع می‌کند.
اما جالب است بدانید از سال ۱۹۸۰ هیچ نظارت فدرالی روی شهربازی‌های آمریکا وجود ندارد. حتی برخی ایالت‌ها اصلا مقرراتی در این باره ندارند. بسیاری از ایالت‌ها به درستی تعداد صدمات و حوادث آن‌ها را ثبت نمی کنند و یکی از این ایالت‌ها فلوریدا است که بزرگترین و شلوغ‌ترین شهربازی‌های دنیا را دارد. تعداد سالانه حوادث و صدمات در حداقل نیمی از این پارک‌ها نادیده گرفته می‌شود و همین باعث می‌شود خطر بیشتری در انتظار مردم باشد. به غیر از مواردی که مردم به طور اتفاقی با گوشی‌های خود ضبط می‌کنند تقریبا هیچکس از این حوادث آگاه نمی‌شود. شهربازی‌ها سعی می‌کنند آمار حوادث در رسانه‌ها منتشر نشود و مورد دادرسی قرار نگیرند. با این وجود هنوز هم نرخ حوادث شهربازی ببیش از ۱۰۰۰ مورد در سال است.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

چترهای دریایی از کوسه‌ها کشنده‌تر هستند

ما تمایل داریم از حیوانات خیلی بزرگی که شبیه هیولا هستند بترسیم و وقتی صحبت از اقیانوس می‌شود، از نگاه بیشتر افراد، کوسه‌ها ترسناک‌ترین موجودات هستند. حتی لازم نیست به اثر فک آن‌ها فکر کنیم تا ترسناک شوند، برخی کوسه‌ها گوشتخواران بزرگی با ردیفی از دندان‌های تیز هستند که می‌توانند انسان را یک جا بخورند. بااین حال، اگر به آمار نگاه کنید تعداد انگشت شماری از حملات کشنده کوسه‌ها را در سراسر جهان در هر سال مشاهده می‌کنید در واقع به نظر می‌رسد کوسه‌ها علاقه زیادی به شکار انسان‌ها ندارند.

با این حال، در حالی که حملات کوسه‌ها واقعا نادر است، چیزی در اقیانوس وجود دارد که باید در مورد آن بسیار نگران باشید. درباره چترهای دریایی صحبت می‌کنیم. نیش آن‌ها در میان مردم شوخی گرفته می‌شود. اما اگر اصلا خنده دار نیست که هر نوع چتردریایی شما را نیش بزند. نیش آن‌ها اگر فورا درمان نشود به راحتی موجب مرگ می‌شود و حتی برخی افراد با وجود اقدامات فوری هم کشته می‌شوند. تنها در فیلیپین چترهای دریایی ۲۰ تا ۴۰ نفر را در سال می‌کشند و افراد زیادی را هم راهی بیمارستان می‌کنند، اما کارشناسان اعتقاد دارند که مرگ و میر واقعی بیشتر از این تعداد است، زیرا بسیاری از مرگ‌ها اغلب به عوامل عمومی نسبت داده می‌شوند.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

پله برقی

بیشتر مردم وقتی می‌خواهند درباره یکی از وسایل بالا و پایین رفتن در ساختمان فکر کنند آسانسور اولین چیزی است که به ذهنشان می‌رسد. همه فیلم‌ها و سریال‌ها پاره شدن ناگهانی یک کابل و افتادن یک آسانسور را نشان می‌دهند و افرادی که در آن گیر افتاده اند و منتظر یک قهرمان هستند که در آخرین دقایق آن‌ها را نجات دهد. این تصور آنقدر با مردم عجین شده که بسیاری از مردم فکر می‌کنند این یک ترس منطقی در آسانسور است. با این حال، تنها مورد شناخته شده از قطع شدن واقعی کابل و سقوط آسانسور زمانی بود که یک هواپیما با ساختمان امپایر استیت برخورد کرد و زن درون آن هم جان سالم به در برد.

بیشتر حوادث و مرگ و میرهای آسانسور در مورد تعمیرکاران آن اتفاق می‌افتد که وظایف خطرناکی بر عهده دارند. در حالی که بیشتر مردم آسانسور را کشنده و ترسناک می‌دانند، پله برقی‌ها بسیار کشنده‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنند. متاسفانه، طراحی آن ها نقص زیادی دارد. اگر چیزی در مکانیزم آن گیر کند هیچ راه تشخیصی ندارد و همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد و همین موضوع باعث قطع شدن یا صدمه دیدن انگشت‌ها و دیگر اعضای بدن می‌شود حتی در یک مورد خاص مردی که سوئیشرتش در پله برقی گیر کرده بود با مرگ مبارزه کرد.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

اسپری بدن

اسپری‌های بدن به علت تبلیغات زیاد برند‌ها استفاده زیادی پیدا کرده اند. بیشتر نوجوانان و جوانانی که از این اسپری‌ها استفاده می‌کنند حاضر نیستند واقعیت آن‌ها را ببینند و فقط می‌خواهند خوشبو باشند. یک نوجوان منچستری در سال ۱۹۹۸ جان خود را از دست داد زیرا می‌خواست خوشبو باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این نوجوان دوبار در روز مقدار زیادی از این اسپری در فضای بسته استفاده می‌کرد. پزشکی قانونی معتقد است که استفاده بیش از حد او در یک دور چند ماهه باعث ایجاد مواد شیمیایی در بدنش و در نهایت سکته قلبی او شده است. حتی ممکن است به مرور زمان و عادت استفاده بیش از حد از این اسپری، تحمل او را بالا برده باشد، چون مقدار زیادی بوتان و پروپان در بدن او دیده شد که ۱۰ برابر حد مجاز بوده است.

این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند
هدفون

نشستن در خانه و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه با هدفون بی خطرترین چیز جهان به نظر می‌رسد. شما فکر نمی‌کنید اینطوری کسی به شما آسیب بزند یا دچار مشکل شوید. مشکل اینجاست که هدفون‌ها به افراد یک راه آسان برای آسیب زدن به شنوایی بدون آگاهی ارائه می‌دهند. ناشنوایی دائمی به تدریج اتفاق می‌افتد و شما بعد از اینکه آسیب واقعا جدی دیدید متوجه آن می‌شوید. مشکل اینجاست که هدفون‌ها خیلی راحت می‌توانند موسیقی یا صداهای دیگر را در سطوح فوق العاده بالا پخش کنند. بسیاری از هدفون‌ها می‌توانند به ۱۲۰ دسی بل هم برسند که برای افرادی که دوست دارند هدفون خود را با حداکثر صدا گوش دهند اتفاق بدی است، زیرا صداهای بیش از ۱۱۰ دسی بل می‌توانند باعث آسیب‌های دائمی به شنوایی شوند. مثلا اره برقی و دیگر ابزارهای برقی به سطح صدایی که هدفون تولید می‌کند نمی‌توانند برسند با این حال همیشه توصیه می‌شود که از محافظ‌های شنوایی هنگام کار با آن‌ها استفاده کنیم. حتی از آن عجیب تر، بیشتر کنسرت‌ها به بیش از ۱۰۵ دسی بل نمی‌رسند که هنوز هم با آسیبی که هدفون به شنوایی شما وارد می‌کند فاصله زیادی دارند.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند
خراش گربه

ممکن است درباره بیماری تب خراش گربه شنیده باشید و به نظرتان جالب بیاید، اما برای کسانی که به آن مبتلا شده اند اصلا جالب نیست. همان طور که می‌دانیم، گربه‌ها خودشان را می‌لیسند و با پنجه تمیز می‌کنند و پنجه‌های بسیار تیزی هم دارند. همین باعث می‌شد گربه‌ها را راحتی در دهان و چنگال‌های خود باکتری ایجاد کنند که برای انسان بسیار خطرناک است. هم چنین وقتی آن‌ها با کک‌ها تماس داشته باشند می‌توانند به راحتی انسان را بکشند مخصوصا اگر فرد مبتلا به بیماری نقص سیستم ایمنی باشد یا در زمان مناسب درمان نشود؛ بنابراین اگر گربه شما اخیرا کک داشته یا پوست شما را خراشیده باید به پزشک مراجعه کنید. مخصوصا اگر دچار تب شده باشید. در موارد نادر، خراش گربه می‌تواند عفونتی را در قلب گسترش دهد و باعث تورم خطرناک مغز و مرگ شود. بهترین راه پیشگیری این است که گربه و محیط گربه تان را همیشه تمیز نگه دارید.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

مصرف بیش از حد نیکوتین

سیگار‌ها در سراسر جهان چیز خطرناکی برای سلامتی به حساب می‌آیند، اما آن‌ها فورا شما را نمی‌کشند و افراد زیادی هم از آن استفاده نمی‌کنند. برخی افراد سیگاری می‌توانند تا هشتاد یا نود سالگی بدون دیدن اثرات نامطلوب سلامتی زندگی کنند. البته خیلی‌ها هم خوش شانس نیستند. برخی افراد ادعا می‌کنند که تنها دو بسته سیگار می‌تواند یک شخص ۷۰ کیلویی را بکشد، اما این موضوع ثابت نشده است. در بسیاری موارد مستند، افرادی که بیش از حد سیگار مصرف کرده اند زنده مانند. اما خطر واقعی به ندرت از خود سیگار کشیدن است. سیگار‌ها خطر کمتری از نیکوتین را در مقایسه با جویدن تنباکو دارند. یک سیگاری تازه کار بدون داشتن تحمل نیکوتین، باید سیگار زیادی مصرف کند تا اوردوز (overdose) کند که آن را بسیار بعید می‌کند. با این حال همه به خصوص افراد مبتدی باید به برچسب‌ها و هشدارهای روی بسته دقت کنند و مراقب باشند در یک نوبت بیش از حد مصرف نکنند.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

اسپینرهای بلوتوثی

اسپینر‌ها اسباب بازی هایی هستند که تقریبا همه ما آن‌ها را می‌شناسیم و حتی خیلی از بزرگسالان هم یکی دو اسپینر دارند. معلمان از آن‌ها متنفرند، زیرا باعث حواس پرتی بچه‌ها سر کلاس می‌شوند و والدین آن‌ها را به دلیل مشابه دوست دارند. با این حال، بچه‌ها آن را دوست دارند، زیرا اغلب رنگ‌های روشن و چراغ‌های چشمک زن و گاهی امکانات دیگر مثل بلوتوث و شارژر دارد که می‌توانید با گوشی یا موسیقیتان آن را همگام سازی کنید. این اسپینر‌ها واقعا جذاب هستند، اما هزینه خطرناکی هم دارند. چندین گزارش از آن‌ها نشان می‌دهد که اسپینر‌ها هنگام شارژ منفجر می‌شوند و هیچ راهی برای ردیابی سازنده آن وجود ندارد که مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و مقررات و استانداردهای بسیار کمی هم برای تولید این محصول به طور کلی وجود دارد. تنها چیزی که درباره سازنده آن می‌دانیم این است که در چین تولید می‌شوند. اسپینرهایی که توانایی‌های الکتریکی ندارند هیچ خطری ندارند، اما همیشه باید در مورد محصولات الکترونیکی با منبع ناشناخته یا نامعتبر مراقب باشید.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند

تگرگ خطرناک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید

در حالی که بیشتر مردم وقتی درمورد رویدادهای آب و هوایی خطرناک صحبت می‌شود به طوفان‌های عظیم و سیل و گردباد و بادهای شدید فکر می‌کنند، اما برخی از بزرگترین حوادث آب و هوایی توسط تگرگ ایجاد می‌شود که به ذهن بیشترمان نمی‌رسد. در حالیکه طوفان‌های تندری شدید می‌توانند موجب گردباد و سیل شوند، تگرگ هنوز عامل نیمی از خسارات مرتبط است. طوفان‌های تگرگ اصلا شوخی ندارند و می‌توانند در لحظه به صد‌ها نفر صدمه بزنند یا به طور جدی گرفتار کنند به خصوص وقتی زمان کافی برای رفتن به داخل را نداشته باشند. علاوه بر آسیب‌های جسمی تگرگ می‌تواند به خانه ها، اتومبیل‌ها و کشاورزی هم آسیب وارد کند و میلیارد‌ها دلار خسارت وارد کند. اما می‌توانید خوشحال باشید که مرگ واقعی توسط تگرگ بسیار نادر است.
این ها از آنچه فکر می‌کردید خطرناک‌تر هستند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maha

      پارکهای ابی چطور؟اوناهم خطرناک ترازاون چیزی هستن که مافکرمیکنیم؟

    • سام

      واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج