جاباما
۶۲۶۲۴۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

دستبند هوشمند جایگزین تست‌ بارداری خانگی

محققان موفق به توسعه یک دستبند هوشمند شدند که بهترین زمان برای باروری و همچنین باردار بودن کاربر را تشخیص می‌دهد.

ایسنا: محققان موفق به توسعه یک دستبند هوشمند شدند که بهترین زمان برای باروری و همچنین باردار بودن کاربر را تشخیص می‌دهد.


دستبند هوشمند جایگزین تست‌ بارداری خانگی

به نقل از هلث ورد، این فناوری جدید می‌تواند کیت های تخمک‌گذاری و تست‌های بارداری سنتی را منسوخ کند. محققان در سوئیس آزمایشاتی را انجام دادند تا تغییرات فیزیولوژیک دقیقی که هنگام بارداری شروع می شود را شناسایی کنند.

این دستبند با استفاده از یک الگوریتم که ویژگی‌های شخصی کاربر را می آموزد، نه تنها بارداری را تشخیص می‌دهد، بلکه بهترین زمان در ماه برای باروری را نیز تعیین می‌کند.

مزیت این فناوری جدید این است که با استفاده از آن دیگر نیازی به انجام تست‌های روزانه مبتنی بر ادرار نبوده و کاربر می‌تواند در طول شبانه روز از آن استفاده کند.

تیم سازنده این فناوری جدید قصد دارند تا قبل از پایان امسال، آزمایش این فناوری جدید را بر روی افراد آغاز کنند. محققان تغییرات پالس ۲.۱ ضربان در دقیقه و همچنین تغییر درجه حرارت به میزان ۰.۲ درجه سانتیگراد را نشانگری برای شروع بارداری دانستند که این تغییرات احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی شامل پروژسترون و استروژن است.

این دستبند هوشمند مانند تست‌های بسیار دقیق بارداری عمل کرده و تنها یک هفته پس از وقوع بارداری می‌تواند آن را تشخیص دهد.

محققان همچنین در حال ارتقا این سیستم هستند تا به طور مداوم بر وضعیت زنان در دوران بارداری نظارت کرده و در شرایط جدی مانند "پره اکلامپسی" که می‌تواند پزشکان را مجبور به زایمان زودرس کند، به کاربر هشدار دهد.

"پری-اکلامپسیا" (Pre-eclampsia) یا "پره اکلامپسی" از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چند ارگانی است که در ۳ تا ۵ درصد از حاملگی‌ها در کشورهای غربی رخ می‌دهد.

این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ و میر مادران باردار می‌باشد که باعث عوارض جنینی و مادری می‌شود.این عارضه بعد از هفته بیستم بارداری رخ می‌دهد و با فشار خون سیستولیک بیشتر از ۱۴۰ میلی‌متر جیوه یا دیاستولیک بیشتر از ۹۰ میلی‌متر جیوه که معمولاً همراه با پروتئینوری است تشخیص داده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرجان

      خیلی عالیه

    • بدون نام

      کی به تولیدانبوع میرسه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج