۶۲۶۲۴۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زندگی خفاش شب روی صحنه تئاتر

کهبد تاراج از اجرای نمایشی در ارتباط با پرونده خفاش شب با عنوان «غلامرضا لبخندی» خبر داد که قرار است در تالار حافظ به صحنه برود.

خبرگزاری مهر: کهبد تاراج از اجرای نمایشی در ارتباط با پرونده خفاش شب با عنوان «غلامرضا لبخندی» خبر داد که قرار است در تالار حافظ به صحنه برود.

کهبد تاراج نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های جدیدش در این حوزه به خبرنگار مهر گفت: به تازگی نگارش نمایشنامه‌ای با عنوان «غلامرضا لبخندی» را که درباره خفاش شب است و نوشتنش یک سال به طول انجامیده به پایان رسانده ام.

وی با اشاره به اینکه نام واقعی خفاش شب غلامرضا خوش‌رو کوران کردیه است که سال ۷۶، ۹ فقره قتل زنجیره ای انجام داد و به قصاص محکوم شد، ادامه داد: این نمایشنامه درباره پرونده خفاش شب است اما در نگارش متن به شکل کاملا مستند به وقایع نگاه نکردم البته متن وامدار اتفاقاتی است که در قضیه خفاش شب رخ داد اما عناصر دراماتیک نیز وارد کار شده است. مهمترین مساله در نوشتن این نمایشنامه این است که قضاوت نکرده ام. زمانی که غلامرضا خوش رو را دستگیر می کنند در کمتر از ۲۰ روز اعدام و به ۹ بار قصاص محکوم می شود که در هفتمین اعدام می میرد که همین مسایل باعث شد به سراغ این سوژه بروم.

تارج یادآور شد: این نمایشنامه اثری مستند اجتماعی است و من برای نگارش آن تحقیق و پژوهش بسیاری کردم و به سراغ خانواده های این قربانیان رفتم. این نمایش قرار است بهمن و اسفند امسال در تالار حافظ به صحنه برود.

کارگردان نمایش «ناتمام» درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: همچنین گپ و گفتی برای اجرای یکی از نمایشنامه های محمد چرمشیر در تماشاخانه سنگلج داشته ام. «عبدل میمون لاتِ پا کوتاه» نام این اثر نمایشی است که تا به حال کمتر اجرا شده است و نمایشنامه ای پرپرسوناژ محسوب می شود. این نمایش در صورت فراهم شدن شرایط یا در نیمه اول سال ۹۷ و در غیر این صورت قطعا آبان ماه ۹۷ به صحنه خواهد رفت.

وی که نویسنده نمایش «زنده یاد زندان قصر» نیز است در این باره توضیح داد: این نمایش در حال حاضر به کارگردانی مهران خوشبین در زندان قصر به صحنه می رود و خوشبختانه اجرای بسیار خوبی از کار در آمده است تا جایی که فکر کردم کاش می شد خودم نمایش را به صحنه ببرم.

تاراج در پایان درباره چگونگی نگارش متن گفت: سال ۹۰ اتفاقی به باغ موزه زندان قصر رفتم و به این فکر افتادم که آنجا فضا و آمبیانس مناسبی برای اجرای تئاتر دارد. این متن ۶ سال قبل نوشته شده است که البته در آن زمان سازوکار تئاتر با امروز متفاوت بود. «زنده یاد زندان قصر» ۲۷ اسفند سال ۶۷ را به نمایش می گذارد و قصه زندانی هایی را به تصویر می کشد که ملاقاتی ندارند. مدت زمان این نمایش ۳۵ دقیقه است و ساعت ملاقات زندانیان را به تصویر می کشد و فضای سنگینی دارد اما خوشبختانه بازخورد خوبی از مخاطبان گرفته ایم که جای خرسندی دارد.

«زندان یاد زندان قصر» تا۹ آذر ماه در بند سیاسی زندان قصر واقع در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع خیابان شریعتی، میدان پلیس ساختمان شماره ۲ زندان سیاسی به نمایش خود ادامه می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج