جاباما
۶۲۶۲۶۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به چه کسی می‌رسد

از جمله بازیگرانی که هنوز هیچ صحبتی در مورد حضورشان در جشنواره فیلم فجر امسال نشده می‌توان به "مریلا زارعی"، "ترانه علیدوستی" و همچنین "هانیه توسلی" اشاره کرد.

خبرگزاری میزان: از جمله بازیگرانی که هنوز هیچ صحبتی در مورد حضورشان در جشنواره فیلم فجر امسال نشده می‌توان به "مریلا زارعی"، "ترانه علیدوستی" و همچنین "هانیه توسلی" اشاره کرد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امسال با دبیری ابراهیم داروغه زاده و تغییرات بسیار زیادی در بخش مدیریت بهمن ماه امسال آغاز به کار خواهد کرد.

همواره با نزدیک شدن به اواخر تابستان و اوایل پاییز فیلمسازان تولید آثار سینمایی خود را کلید زده و بازیگران نیز به انتخاب آثار و ایفای نقش می پردازند.

سیمرغ بلورین بازیگری همواره در میان علاقمندان به جشنواره مهم‌ترین سیمرغ محسوب شده و طرفداران هر بازیگر را به جوش و خروش می‌آورد.

نام‌هایی همچون ثریا قاسمی، هدیه تهرانی، هانیه توسلی، رویا تیموریان، شبنم مقدمی، لیلا حاتمی، مریلا زارعی، هنگامه قاضیانی، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی، آزیتا حاجیان و سحر دولتشاهی از جمله بازیگرانی هستند که طی سالهای گذشته در جشنواره خوش درخشیده و توانسته اند به کسب سیمرغ بلورین نزدیک شده و گاهاً آن را به دست بیاورند.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به بررسی حضور برخی از بازیگران زن سینما پرداخته که در آثار متقاضی برای حضور در فجر اعلام آمادگی کرده اند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به چه کسی می‌رسد

النازشاکردوست (دو فیلم)

الناز شاکردوست تاکنون موفق به کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر نبوده و بیشتر به خاطر بازی در آثار تجاری سینما شناخته شده است.

سال گذشته وی با بازی در فیلم خفه گی ساخته فریدون جیرانی توانست نظرات منفی منتقدین و رسانه‌ها کم رنگ‌تر کرده و تلاش خود برای تغییر در راه بازیگری خود را به نمایش بگذارد.

شاکردوست امسال با دو فیلم راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد. وی در ابتدا جزو اولین بازیگران قطعی فیلم سینمایی "سراسر شب" به کارگردانی فرزاد موتمن شناخته شد تا برای بازی در این فیلم شانس کسب سیمرغ را داشته باشد.

وی به تازگی در فیلم "دو طبقه روی پیلوت" نیز به ایفای نقش پرداخته و اگر این فیلم هم که "ابراهیم ابراهیمیان" آن را کارگردانی کرده به فجر برسد وی امسال دو فیلم قطعی در جشنواره دارد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به چه کسی می‌رسد

سارا بهرامی (دو فیلم)

سارا بهرامی بدون شک استعداد سال گذشته جشنواره بود و با اینکه نتوانست در برابر لیلا حاتمی و مریلا زارعی سیمرغ بلورین جشنواره سی و پنجم را به خانه ببرد اما با بازی در فیلم متفاوت "ایتالیا ایتالیا" نظر مثبت اکثر تماشاگران و منتقدین را به همراه خود دید.

وی امسال در دو فیلم به جشنواره خواهد آمد تا برای دفاع از نامزدی سیمرغ بلورین و یا حتی کسب آن بجنگد. بهرامی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با دو اثر "دارکوب" ساخته "بهروز شعیبی" و "هزار پا" ساخته ابوالحسن داوودی حاضر خواهد بود.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به چه کسی می‌رسد

لیلا حاتمی (دو فیلم)

لیلا حاتمی یک از پر افتخارترین بازیگران ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر بوده و تاکنون با ده بار نامزد شدن برای سیمرغ و همچنین دو بار برنده شدن یکی از رکوردداران محسوب می‌شود.

وی با کسب چندین جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی یکی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی از لحاظ تعداد جوایز دریافتی است.

حاتمی امسال با دو فیلم مطرح راهی جشنواره شده و می‌تواند یکی از اصلی ترین گزینه‌های سیمرغ لقب بگیرد. وی در فیلم "حکایت دریا" به کارگردانی "بهمن فرمان‌آرا" نقشی اصلی داشته و همچنین در فیلم دوم "پیمان معادی" با نام "بمب" نقش اول زن را بازی می‌کند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به چه کسی می‌رسد

پریناز ایزدیار (دو فیلم)

پریناز ایزدیار از چهره های نو ظهور سینمای ایران است. وی پس از موفقیت در سریال "زمانه" به سرعت پله‌های ترقی را طی کرد تا توانست به خاطر بازی در فیلم "ابد و یک روز" ساخته سعید روستایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به خانه ببرد.

سال گذشته ایزدیار نمایش نسبتاً تکراری و نامید کننده‌ای را در فجر داشت و بازی در دو فیلم "تابستان داغ" و "ویلایی‌ها" نتوانست رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشد.

امسال ایزدیار با دو فیلمی که در جشنواره دارد می‌تواند دوباره به دریافت معتبرترین جایزه سینمایی کشور امیدوار باشد.

وی با دو فیلم "مقیمان ناکجا" ساخته شهاب حسینی و همچنین فیلم "خوک" به کارگردانی "مانی حقیقی" راهی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به چه کسی می‌رسد

هدیه تهرانی (یک فیلم)

هدیه تهرانی به عنوان یکی از کم کار‌ترین بازیگران زن این روزهای سینما شناخته می‌شود. وی سال گذشته دو فیلم "اسرافیل" و "بدون تاریخ بدون امضا" را در جشنواره داشت اما نتوانست موفقیت چندانی را به دست بیاورد.

وی این روزها کم‌کارتر از سابق شده و بیش از فعالیت در سینما در فعالیت‌های محیط زیست مشغول به کار است. با این حال تهرانی امسال با یک فیلم شانس حضور در جشنواره و کسب سیمرغ را برای خود متصور می‌شود.

تهرانی به تازگی برای بازی در فیلم "واسطه" به کارگردانی "آرش لاهوتی" پذیرفته تا علاوه بر همبازی شدن با هادی حجازی فر حداقل یک فیلم در جشنواره داشته باشد.

گفتنی است فیلمسازان این روزها با شدت و تلاش آثار خود را برای حضور در فجر ۳۶ آماده می‌کنند و احتمال افزایش تعداد فیلم های بازیگران مرد و زن سینما وجود خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج