جاباما
۶۲۶۳۳۴
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

آقای روحانی، شرایط عادی شده، مراقب باشید

رییس جمهور روحانی در ایام انتخابات توقع مردم را بالا برد و حالا مردم بر اساس آن شعارها، خواهان رفع دغدغه‌های خود هستند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: بعد از روی کارآمدن حسن روحانی شرایط ایران عادی شده است. در اواسط دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ مردم ایران با شرایط غیرعادی روبرو بودند و هر روز شاهد نوسان و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بود.

شاید هنوز مردم ایران فراموش نکرده باشند که وقتی می‌خوابیدند اجناس در ایران یک قیمت داشت و صبح که بیدار می‌شدند یک قیمت. چند صباحی است که آرامش به کشور برگشته است و مردم با ناآرامی‌های اقتصادی روبرو نیستند.

همین آرامش باعث شده است بخشی از جامعه به سراغ دغدغه‌های دیگر خود از جمله مسائل اجتماعی و فرهنگی بروند. همین مسئله یک هشدار بزرگ برای حسن روحانی است.

روحانی باید بداند امروز بخشی از جامعه دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند و نمی‌تواند به راحتی از آنها چشم بپوشاند. امروز دختران می‌خواهند به ورزشگاه بروند. امروز بخشی از مردم انتظار دارند مشکل سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد حل شود و او به شورا برگردد و ...

عمده کسانی که این انتظارها را از دولت اعتدال دارند درست کسانی هستند که به روحانی رای داده‌اند. این رای هم به خاطر شعارهایی بود که روحانی در ایام انتخابات با صدای بلند آن را فریاد می‌کرد.

امروز برای این افراد نمی‌توانم و نمی‌گذارند معنایی ندارد چون رییس جمهور در ایام انتخابات گفته بود اگر رای بالایی بیاورد بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

رییس جمهور روحانی در ایام انتخابات توقع مردم را بالا برد و حالا مردم بر اساس آن شعارها، خواهان رفع دغدغه‌های خود هستند.

اگر روحانی به این خواسته‌ها توجه نکند، بحران ناامیدی در کشور رواج پیدا خواهد کرد. در سال ۹۲ وقتی به روحانی به قدرت رسید، ابر امید بر سر ایران سایه انداخت. صبحی که روحانی در مجلس سوگند خورد، صبح زیباتری نسبت به روز قبل خود بود.

این امید تا انتخابات سال ۹۶ ادامه داشت و ایرانی بازهم به روحانی رای دادند تا تفکر مقابل روحانی به قدرت نرسد. حالا اما به نظر می‌رسد کسانی که به روحانی رای دادند کم کم درحال ناامید شدن هستند و از سکوت روحانی در بسیاری از مسائل دلخور.

بخشی از رای دهندگان به روحانی ممکن است بعد از این حس ناامیدی، دیگر در انتخابات شرکت نکنند و حرف‌های افرادی مانند روحانی را باور نکنند. تاریخ نشان داده است قهر مردم با صندوق یعنی روی کارآمدن افرادی که می‌توانند بازهم شرایط ایران را غیرعادی کنند.

متهم اصلی شدن غیرعادی شدن ایران در آن زمان حسن روحانی و اصلاح طلبان مجلس هستند. شاید بتوان گفت امروز اصول‌گرایان به خاطر برخی تصمیمات روحانی و اعضای فراکسیون امید در مجلس، لبخند رضایت به لب دارند و خود را آماده حضور مجدد در قدرت می‌کنند.

چشم بر هم زدنی دو انتخابات سال ۹۸ مجلس و ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، از راه می‌رسد و شاید دیگر « تکرار» هم به داد جریان اعتدال و اصلاحات نرسد.

روحانی و اصلاح طلبان اگر می‌خواهند تداوم پیدا کنند باید حواسشان به خواسته‌های بخشی از جامعه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      دروغ است هیچ شرایطی عادی نیست! الان هم تورم است وکود مطلق وتعطیلی پی در پی کارخانجات! به دروغ نگویید خبری نیست تا بعدا توقع داشته باشیم! دستهای روحانی کاملا بسته شده!

    • بدون نام

      بهترین کار اینه مردم به فکر خودشون باشن

    • بدون نام

      چی عادی شده قیمت همه چیز در ایران حداقل دو تا سه برابر قیمت توی کشورهای اروپا واسترلیا وکانادا واسیاست فقط دستمزد ها غیر از نور چشمی ها یکدهم دستمزد های انهاست قیمت خانه وااجاره وخودرو که خیلی بالا تره فقط.قیمت بنزین از کشورهای خریدار نفت ارزون تره که مسیولین خارج که میرن فقط اونو میبیننداونوقت شما به این وضع میگین عادی قیمتها همینجوری بی سر وصدا بالا میره وهیچ تشکیلاتی کنترلی روی انها ندارد

    • بدون نام

      به این میگن رکود! خودتون رو به خواب نزنین...آقای روحانی منتظر عمل به وعده هاتونیم. انگار بیکاری جوونا هیچ تاثیری روی شما نداره!

    • بدون نام

      کجا شرایط عادیه؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج