جاباما
۶۲۶۳۷۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

صرفه‌جویی و حذف تشریفات از جشنواره فجر

به نظر می‌رسد کم کردن هزینه‌های جشنواره فیلم فجر به ترجیع‌بند صحبت‌های مدیران سینمایی تبدیل شده و آنها می‌کوشند به شکل مداوم این نکته را از طریق رسانه‌ها منتقل کنند. در جدیدترین موضع‌گیری، رئیس سازمان سینمایی به «صرفه‌جویی» و «حذف تشریفات زائد» از جشنواره اشاره کرده است.

آی سینما: به نظر می‌رسد کم کردن هزینه‌های جشنواره فیلم فجر به ترجیع‌بند صحبت‌های مدیران سینمایی تبدیل شده و آنها می‌کوشند به شکل مداوم این نکته را از طریق رسانه‌ها منتقل کنند. در جدیدترین موضع‌گیری، رئیس سازمان سینمایی به «صرفه‌جویی» و «حذف تشریفات زائد» از جشنواره اشاره کرده است.

محمدمهدی حیدریان در گفت و گو با ایرنا درباره تحولات پیش روی جشنواره فیلم فجر گفته است: «جشنواره به عنوان فعالیت مردمی این قابلیت را دارد که حامیان مالی مختلف از آن حمایت کنند که این حامیان می توانند فرهنگی نیز باشند.

او با اشاره به این که جشنواره فیلم فجر یک فعالیت میدانی است، می‌گوید: «شکوه جشنواره با ظواهر و فعالیت هایی که در عرصه اتفاق می افتد سنجیده می شود و ما در عین حال که می خواهیم از این شکوه کم نکنیم، صرفه جویی هم انجام دهیم و تشریفات زائد را برداریم. رویکرد ما در جشنواره این است که هزینه مراسم با درآمد فرهنگی که برای ما دارد سازگار باشد.»

رئیس سازمان سینمایی همچنین به لزوم بازنگری در اهداف برگزاری جشنواره‌ها اشاره کرده است: «بخش عمده ای از جشنواره های کشور که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولی و مجری برگزاری آنهاست به جهت مادی و وقت سرمایه وزارتخانه را به خود معطوف می کند که به دستور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست کلان این است که با بهره گیری از راهکارهای ممکن، راندمان را بالا ببریم. برای بالا بردن راندمان باید ببینیم از هر جشنواره ای چه هدفی را دنبال می کنیم و کارکرد و هدفگذاری امروزی آنها را بازنگری کنیم.»

کم شدن تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره سی و ششم و تصمیم برگزار کنندگان برای حذف برج میلاد و تاکید دبیر جشنواره بر این که «کاخ جشنواره نداریم» حالا با صحبت‌های حیدریان تکمیل شده و به نظر می‌رسد انتقادها از میزان بودجه دو جشنواره ملی و جهانی فجر که در ماه‌های اخیر در برخی رسانه‌ها بازتاب یافته، تاثیر خود را گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج