۶۲۶۳۹۸
۱ نظر
۵۲۲۷
۱ نظر
۵۲۲۷
پ

خاطرات «ریچارد برانسون» از برخورد با افراد مشهور

وقتی چندین کسب وکار مولتی میلیون دلاری را اداره کنید خواسته یا ناخواسته در میان جمعیتی از نیکوکاران، نابغه ها و حتی سوپرمدل ها قرار می گیرید. دستاوردهای ریچارد برانسون، از شرکت هواپیمایی گرفته تا ناشر موسیقی، بسیار گسترده هستند و او از طریق کار خود ارتباطاتی با برخی از موفق ترین و معروف ترین افراد دنیای امروز شکل داده است.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: وقتی چندین کسب وکار مولتی میلیون دلاری را اداره کنید خواسته یا ناخواسته در میان جمعیتی از نیکوکاران، نابغه ها و حتی سوپرمدل ها قرار می گیرید. دستاوردهای ریچارد برانسون، از شرکت هواپیمایی گرفته تا ناشر موسیقی، بسیار گسترده هستند و او از طریق کار خود ارتباطاتی با برخی از موفق ترین و معروف ترین افراد دنیای امروز شکل داده است.
برانسون در جدیدترین کتاب خود به نام Find My Virginity داستان هایی را از درس هایی مطرح می کند که در برخوردهای بامزه با سلبریتی ها یاد گرفته و اینکه چگونه بخش های مختلف کسب و کار خود را راه اندازی کرده است. داستان هایی از جمله دریافت نامه ای خشن از دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۴ تا تأثیرگذاری روی استیو جابز برای خلق آیپاد در این کتاب آمده است.

داستان این شش برخورد عجیب، خنده دار و ناملایم با افرادی مثل ایلان ماسک، استیو جابز، کیت ماس و دیگران را در ادامه بخوانید.

۱. ایلان ماسک به یاد برانسون انداخت که او اهل تکنولوژی نیست.

خاطرات «ریچارد برانسون» از برخورد با افراد مشهور

در مصاحبه ای در سال 2014 ایلان ماسک گفت، «من ریچارد را دوست دارم و فکر می کنم کارهای جالبی انجام می دهد. ولی تکنولوژی واقعاً تخصص او نیست.» با اینکه خود برانسون در کتابش نوشته، «او بعداً به من اطمینان داد که حرف هایش بد نقل شده بود» ولی با این حال خودش با این موضوع مخالفتی ندارد. «ایلان ماسک دانش تکنولوژیکی بسیار بیشتری از من دارد و بسیار روی جزئیات متمرکز است، در حالی که من در سطح وسیع تری فکر می کنم.»

۲. تعهدی ساده با لری پیج تبدیل به کاری بزرگ شد.
خاطرات «ریچارد برانسون» از برخورد با افراد مشهور

برانسون در سال ۲۰۱۵ با لری پیج مدیرعامل گوگل و همسرش لوسی به همراه جفری اسکول از شرکت ایبی در یک میهمانی در جزیره موسکیتو برخورد داشت. این گروه تصمیم گرفتند به یکدیگر قول دهند که در سال آینده با هم کاری را انجام دهند که تفاوتی را در جهان ایجاد کند. ولی بعد از چند بطری نوشیدنی، گروه همه چیز را فراموش کرد.

برانسون این ایده های بی پروا و جسورانه را را در دفترچه یادداشت خود نوشته بود، و فقط چند ماه بعد به یاد آورد که معنای آن چه بود. در یک سفری تفریحی با قایق به همراه جین اولوانگ رییس سازمان خیریه ویرجین یونایت، هولی و سام فرزندان برانسون، و کریس اندرسون صاحب مؤسسه TED او یادش آمدکه معنای یادداشت هایش واقعاً چه بود. این گروه در همان قایق شروع به برنامه ریزی برای اجرای آن ایده های جسورانه کرد. آن ها در نهایت در آن سال رویدادی را برگزار کردند که سازمان های اجتماعی ایده های خود را در مقایل گروهی از سرمایه گذاران ثروتمند در جزیره موسکیتو ارائه دادند.

۳. دونالد ترامپ یک بار به برانسون گفت که شدیداً سقوط خواهد کرد.
خاطرات «ریچارد برانسون» از برخورد با افراد مشهور

در سال ۲۰۰۴ بعد از اینکه برنامه واقع گرایانه برانسون به نام The Rebel Billionaire از سوی مردم مورد انتقاد قرار گرفته و نقدهای ضعیفی از سوی کارشناسان نیز دریافت کرد، او نامه ای از دونالد ترامپ دریافت کرد. برانسون این نامه را به طور کامل در کتاب خود منتشر کرده و در آن ترامپ نوشته که برانسون به سختی «سقوط خواهد کرد» و شرکت هواپیمایی او را «کسب و کاری مزخرف» نامید. در قسمتی از این نامه آمده:

«تو هیچ گونه شخصیت تلویزیونی نداری، و همانطور که من به همراه دیگران مدت ها پیش متوجه شدم، وقتی چنین شخصیتی نداشته باشی هیچ کاری در دنیا نیست که بتوانی در موردش انجام دهی. حداقل نقدهای ضعیف در مورد برنامه ات حالا می تواند به تو اجازه دهد که روی شرکت هواپیمایی خودت تمرکز کنی، که من مطمئنم تمام انرژی تو را نیاز دارد. این شرکت به طور واضح کسب و کاری مزخرف است و من نمی توانم تصور کنم که با قیمت سوخت و دیگر مسائل، بتوانی در آن کسب و کار هم بهتر از کس دیگری عمل کنی. درست مثل تلویزیون، باید سعی کنی هر چه سریع تر از بیزنس هواپیما هم بیرون بیایی!»

۴. بیل گیتس و برانسون الگوی یکسانی دارند.
خاطرات «ریچارد برانسون» از برخورد با افراد مشهور

بعد از سپری کردن یک آخر هفته با بیل و ملیندا گیتس در جزیره نکر، گیتس و برانسون متوجه شدند که خیلی بیشتر از چیزی که تصور می کردند با هم وجه اشتراک دارند: آن ها هر دو «احترامی مشترک برای نلسون ماندلا» دارند.

برانسون در کتاب خود به یاد می آورد که بیل گیتس به او گفت که ملیندا او را در مورد زندگی کردن آموزش داده بود. گیتس گفت که چطور ملیندا الهام بخش او شد تا کمتر روی مایکروسافت و بیشتر روی کارهای خیریه تمرکز کند، چرا که «این کار درست برای انجام دادن بود».

برانسون در کتابش نوشته، «در پایان اقامت بیل و ملیندا، من هم می خواستم دنباله رو آن ها شوم و راهی پیدا کنم تا تمرکزم را به این سمت تغییر دهم که سهم خودم در کمک کردن به دیگران را انجام دهم.»

5. برانسون الهام بخش استیو جابز برای ساخت آیپاد شد.
خاطرات «ریچارد برانسون» از برخورد با افراد مشهور

در سال ۲۰۰۱، اپل از آیپاد رونمایی کرد و برانسون پیش استیو جابز رفت تا در مورد این فناوری خلاقانه جدید با هم صحبت کنند. برانسون می نویسد، «استیو به من گفت که ایده ای که من در دهه ۱۹۸۰ داشتم الهام بخش او شده بود. من در تاریخ ۱ آپریل ۱۹۸۶ با مجله میوزیک ویک مصاحبه ای داشتم و فاش کردم که ما مخفیانه در حال کار روی موزیک باکسی بودیم که بتواند هر آهنگی در جهان را ذخیره کند.»

6. کیت ماس اهمیت سخت کار کردن و سخت تفریح کردن را به برانسون یاد داد.
خاطرات «ریچارد برانسون» از برخورد با افراد مشهور

عجیب نیست که بگوییم برانسون می داند چگونه پارتی و تفریح کند. در کتاب خود، او توضیح می دهد که وقتی کیت ماس مدل معروف «در جزیره نکر است، می تواند صبح تا شب مشغول رقص و تفریح باشد. من به ندرت کسی را دیده ام که هم سخت کار کند و هم سخت تر از آن تفریح کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سخت کار کن.. سخت تفریح.. چه جالب..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج