۶۲۶۵۷۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نمازی:

آرزویم حضور در جام جهانی بود اما نه به هرقیمتی!

امید نمازی دستیار سابق کی روش و سرمربی تیم زیر ۱۸ ساله های آمریکا در گفتگویی به سوالات متفاوتی پیرامون فوتبال ایران و آمریکا پاسخ داده است.

ورزش سه: امید نمازی دستیار سابق کی روش و سرمربی تیم زیر ۱۸ ساله های آمریکا در گفتگویی به سوالات متفاوتی پیرامون فوتبال ایران و آمریکا پاسخ داده است.

امید نمازی اصفهانی است و متولد یوتا یکی از ایالت های جنوبی آمریکا. در لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا بازی کرده و سابقه حضور در تیم ملی فوتسال این کشور را هم دارد.

امید نمازی با مربیگری در استیل آذین کارش را در فوتبال ایران آغاز کرد و با دستیاری کی روش به فوتبالدوستان معرفی شد و البته جدایی او هم از تیم ملی حسابی خبر ساز شد.

امید نمازی که این روزها مربیگری تیم ملی زیر 18 ساله‌های آمریکا را برعهده دارد، در موضوعات مختلفی صحبت کرده است؛ از دلایل کنار رفتن از تیم ملی پس از صعود به جام جهانی برزیل تا دلیل نرسیدن آمریکا به جام جهانی روسیه 2018.

• در مورد آخرین شرایط خودتان توضیح می دهید. اینکه در حال حاضر مشغول چه فعالیت هایی هستید؟

در حال حاضر بین دو اردو هستم. حدود سه هفته پیش با تیم زیر 18 سال آمریکا اردویی در کشور اسپانیا داشتیم و دو بازی دوستانه با روسیه و بلژیک داشتیم. مقابل روسیه بازی را بردیم ولی در مقابل بلژیک با اینکه بازی بهتری ارائه دادیم ولی از موقعیت هایمان استفاده نکردیم و بازی را واگذار کردیم.
• چرا تیم فوتبال آمریکا علیرغم تمام امکانات موجود به جام جهانی روسیه راه پیدا نکرد و در واقع غافلگیر شد؟

تیم فوتبال آمریکا در روز آخر به تیمی باخت که در ۲۰ سال اخیر به آنها نباخته بود و این واقعا یک اتفاق بود. ولی ما باید ببینیم که دلیل اینکه صعود تیم به روز آخر کشیده شد چه بوده است. اینکه یک خلا نسلی در تیم ملی آمریکا به وجود آمده بود، در جایی که بازیکنان سن بالاتر بازی می کنند و در سنین ۲۰ تا ۲۶ سال بازیکنان کمتری داشتیم. بازیکنانی که دوندگی داشته باشند و با شادابی خوبی بازی کنند. به همین دلیل بعد از برد ۴ بر صفر مقابل پاناما با همان ارنج به زمین رفت و این باعث شد تا تیم هیچ انرژی از خودش نشان ندهد و بازی را واگذار کند.
• چشم اندازه فوتبال آمریکا با توجه به سرمایه گذاری های که در بخش پایه دارد را چطور می بینید ؟

الان سرمایه گذاری زیادی در فوتبال پایه انجام شده و طی 3،4 سال اخیر کارهای زیادی انجام شده؛ می بینیم که بیشتر بازیکنان ما از سنین پایین تر گرایش به انجام بازی در باشگاه های حرفه ای اروپا، آمریکا و حتی آمریکای جنوبی می کنند. قبلا بازیکنان ما در سن 18 سالگی بازیکنان ما وارد دانشگاه می شدند و در کالج بازی می کردند ولی این روند کاملا عوض شده و بیشتر بازیکنان ما در رده های پایه از تیم زیر 17 سال به بالا با بستن قرارداد با تیم های حرفه ای که به رشد آنها کمک می کند، فوتبالشان را دنبال می کنند.
• در مورد دلیل جدایی از تیم ملی پس از صعود به رقابت های جام جهانی برزیل صحبت می کنید؟

من بارها در این مورد صحبت کردم ولی باز هم می گویم. دلایل زیادی بود؛ اینکه فدراسیون به تعهدات مالی که داده بود عمل نکرده بود و هم اینکه از خانواده دور بودم و دوست داشتم پیش آنها باشم و در نهایت اینکه در آن زمان پیشنهادات خوبی از طریق فدراسیون آمریکا به من رسید.
• هر مربی یا بازیکنی آرزوی حضور در جام جهانی که بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است را دارد؛ آیا شما از تصمیمی که در آن زمان گرفتید ناراحت نیستید؟

به هیچ وجه از این تصمیم پشیمان نیستم. هر مربی برای خودش اعتقادات و آرزوهایی دارد. درسته که آرزوی من این بود که در جام جهانی همراه تیم ملی باشم، اما نه به هر قیمتی. به هر صورت مسائلی که در موردش اشاره کردم، همه دست به دست هم دادند تا تصمیم بگیرم به امریکا برگردم و جام جهانی را از دست بدهم. امیدوارم در فرصت های آینده و در طول مربیگریم دوباره این فرصت به من داده شود و بتوانم در جام جهانی حضور داشته باشم.
• استیون بیت آشور مدتی در تیم ملی بود و ناگهان دیگر در لیست تیم ملی قرار نگرفت. الان چه شرایطی در فوتبال امریکا دارد؟

انتخاب بازیکنان سلیقه ای است. آقای کی روش در ابتدا که استیون آمده بود خیلی از کارش راضی بود و نمی دانم در آینده و جام جهانی چه اتفاقی افتاد که از اسمشان در لیست قرار نگرفت، ولی خوب استیون الان خیلی خوب کار می کند و با تیمی که رکورد پیروزی های یک فصل را در لیگ آمریکا به دست آورده در پست مدافع راست فیکس بازی می کند و فکر می کنم به هر صورت بازیکن ارزشمندی است.
• عملکرد کی روش را چطور ارزیابی می کنید؟

کی روش دو بار به صورت پیاپی به جام جهانی و این برای اولین بار است که اتفاق می افتد و کار بزرگی است. ایشان کارش را بلد است و توانسته این موفقیت را برای فوتبال ایران به دست بیاورد.
• کی روش در جام جهانی برخی بازیکنان را در مسیر رسیدن به جام جهانی برزیل استفاده کرد و در جام جهانی از نفرات دیگر استفاده کرد. در ارتباط با رسانه ها هم روش خاص خودش را دارد و به خصوص در ماه های اخیر بیشتر از طریق فیس بوک اقدام به انتشار پیام های خود می کند. به نظر شما این رفتار برای مربی یک تیم ملی درست است؟

کی روش در کارش روش خاص خودش را دارد؛ هم در مورد بازیکنان و هم رابطه با رسانه ها. این به اخلاقیات کی روش بر می گردد. من نمی توانم از این موضوع دفاع کنم ولی هر کسی برای خودش روشی دارد و ایشان هم با روشی که داشته توانسته موفقیت های زیادی به دست بیاورد بنابراین نمی توان ایراد زیادی به او گرفت.
• بحث مربیگری در ذوب آهن چقدر جدی بود و چرا این اتفاق رخ نداد که شما را به عنوان سرمربی ذوب آهن ببینیم؟

ما تاآخر کار هم رفتیم و حتی در مورد مسائل مالی هم صحبت کردیم و خیلی جدی بود ولی در آخر راه باشگاه تصمیم گرفت که این کار را به امیرقلعه نویی بدهد و متاسفانه نتوانستم که با هم در این مقطع همکاری بکنیم، ولی شاید در آینده موقعیت هایی باشد چه با باشگاه ذوب آهن چه باشگاه های دیگر که من تصمیم بگیرم به ایران برگردم و مربیگری را در باشگاه های ایران ادامه دهم.
• ارزیابی شما از لیگ هفدهم چیست؟

من تا حد خیلی کمی فوتبال باشگاهی ایران را پیگیری می کنم ولی اینطور که به نظر می رسد پرسپولیس با کار خوب آقای برانکو باز به سطحی که همه انتظار دارند بازگشته است. استقلال متاسفانه با حواشی ای مثل تغییر مربی روبرو شده و هم اینکه تغییرات زیادی را نسبت به تیم سال پیش که دوم شده بود ایجاد کردند که باعث شده تا حدودی شیرازه تیم به هم بخورد، ولی مطمئنم با عملکرد خوب می توان این تیم را به بالای جدول رساند، چون مهره های خوبی دارند. از آن طرف هم پارس جنوبی شگفت انگیز بوده و توانسته با جوانان خود به صدر جدول برسد.
• دو تیم اصفهانی علیرغم تمام تلاش هایی که برای کسب نتایج مطلوب داشتند، در لیگ هفدهم نتایج خوبی کسب نکرده اند. با توجه به پیش زمنیه شما که مربوط به شهر اصفهان است فکر می کنید مشکل این دو تیم چیست؟

من تا حدودی لیگ را دنبال می کنم؛ می دانم که ذوب آهن اول فصل شروع بدی نداشت ولی به تازگی نتایجی که دلخواه مربیان، بازیکنان و مدیران باشد نگرفته است. به هر حال باید تیم شکل بگیرد. مربی جدید آمده و ایده های جدید آورده و تا شکل بگیرد کمی طول می‌کشد. اما در مورد سپاهان فکر می کنم آقای کرانچار قبلا در اصفهان کار کرده و آشنایی خوبی با او دارند ولی هر مربی به هر صورت دوره خودش را در یک باشگاه دارد و فکر می کنم آقای کرانچار به آن مرحله رسیده است. شاید من تمام موارد را را از نزدیک ندانم ولی اینطور که می بینم، تیم مهره های خوبی دارد و باید نتایج بهتری گرفته می شد و اینکه چرا آقای کرانچار تا الان نتایج خوبی نگرفته قابل سوال است و به نظر من ممکن است زمان ایشان تمام شده است. کارشان خوب است و ممکن است در باشگاه دیگری هم جواب بدهد ولی تا اینجا در سپاهان جواب نداده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج