جاباما
۶۲۶۶۵۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

عضو شورای اقتصادی آلمان:

ترامپ، اروپا را طرفدار ایران کرده است

عضو شورای اقتصادی آلمان گفت: ترامپ آمریکا را منزوی و اروپا را طرفدار ایران کرده است؛ هرچند در این مسیر اروپا نیز تحت فشار است.

خبرگزاری ایرنا: الکساندر جورجنیا /Alexander Gorjinia/ عصر روز یکشنبه در شانزدهمین جلسه خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی که با حضور سرمایه گذارانی از آلمان برگزار شد، اظهار کرد: برای تسهیل روابط اقتصادی ایران و آلمان توان خود را به کار خواهم گرفت و از همه روابط خود در این مسیر استفاده خواهم کرد.

وی با ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در ایران، اظهار کرد: ‌ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم ها شخص بنده را عاشق این ملت کرده است.

وی همچنین با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران قبل از برجام، گفت: از ایستادگی نظام و ملت ایران در برابر این تحریم ها حیرت زده شدیم.

وی آذربایجان غربی را دارای ظرفیت های ویژه اقتصادی دانست و گفت: در بازدید چند روزه ای که از این استان داشتیم، صنعت کنسانتره و کشاورزی این منطقه را برای سرمایه گذاری بسیار مناسب دیدیم.

وی همچنین استاندار جدید آذربایجان غربی را فردی دارای تخصص و دانش اقتصادی دانست و گفت: دید مثبت اقتصادی ' محمد شهریاری' می تواند تهدیدهای مرزی در منطقه را به پتانسیل های اقتصادی تبدیل کند.

** درآمدهای کلان نفتی در دولت های نهم و دهم به جای سرمایه گذاری به تورم منجر شد

استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به مدیریت نادرست اقتصادی در دولت های نهم و دهم، گفت: به دلیل مدیریت ناصحیح اقتصادی، درآمدهای کلان نفتی در این دولت ها به جای سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی به تورم 40 درصدی منجر شد.

محمد مهدی شهریاری افزود: درآمد یکهزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری دولت نهم و دهم از محل فروش نفت و صنایع پتروشیمی می توانست جهشی در توسعه اقتصادی ایجاد کند اما متاسفانه فرجامی جز تورم و رشد منفی اقتصادی نداشت.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید، افزود: شرایط کشور پس‌ از برجام دچار تغییر مثبت شده است و باید از این فرصت برای توسعه کشور بیش از پیش استفاده شود.

وی تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران را مانعی برای توسعه پایدار کشور دانست و گفت: پس از برجام کشورهایی همچون آمریکا که از بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا در هراس بود، سعی در سنگ اندازی و ایجاد مشکلات بانکی برای ایران کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مشکلات بانکی در حوزه بین الملل رفع شود، مانعی برای توسعه کشور نخواهیم داشت، ادامه داد: شرکت های آلمانی آماده سرمایه گذاری 100 میلیون یوریی در ایران هستند و امید است مسیر این سرمایه گذاری هرچه سریع تر هموار شود.

وی آذربایجان غربی را دارای پتانسیل های اقتصادی کم نظیر در حوزه های صنایع، معادن و گردشگری عنوان کرد و گفت: به مردم این قول را می دهم که برای افزایش ثروت، رفاع اجتماعی و اشتغال زایی تمام تلاش خودم را به کار بگیرم.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل و همکاری مدیران بخش خوصی و نمایندگان استان زمینه رشد، توسعه و افزایش ثروت در آذربایجان غربی را بیش از پیش فراهم کنیم.

** بهادری: تحول در اقتصاد آذربایجان غربی به توسعه اقتصادی کشور منجر می شود

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت های بی نظیر اقتصادی آذربایجان غربی، گفت: این استان دروازه ای به سمت اروپاست و تحول مثبت اقتصادی در این منطقه منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود.

هادی بهادری از مکاتبه خود با وزیر نفت برای توسعه صنعت پتروشیمی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: برای توسعه اقتصادی منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در این رابطه با استاندار جدید همراه خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان آذربایجان غربی، توجه دولت به مشکلات این قشر تلاشگر را خواستار شد و گفت: ۷۰ درصد کنسانتره کشور در آذربایجان غربی تولید می شود و این استان می تواند قطب صادرات کنسانتره به خاورمیانه باشد.

وی احیای دریاچه ارومیه را نیز از مهمترین مطالبه های مردم دانست و گفت: مدیریت صحیح آب و بین المللی شدن این مشکل زیست محیطی می تواند نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای استاندار آذربایجان.برادراین گوی واین میدون بینم چکارمیکنید؟؟متاسفانه هرکدوم ازشماها که سرکارمیاییدفقط دولت قبل میکوبید چهارسال ازاین دولت گذشت این وضع معیشت مردم لطف کنیدشعارندیداگراونا تخلف کردن شما کارکنید وبه فکرمعیشت مردم واشتغال وازدواج جوانان باشید همه شماها که پست وسمت داریدمدیون این مردم هستیدمردم دیگرمغزشان گنجایش دوروغ وعده توخالی رانداره

    • اسحاق خمر

      سلام متاسف ام برای کسانی که میگویند تحریمها باعث آسیب وعقب ماندگی زیر ساختهای کشور شد این ضعف نشان دادن است که ای آمریکا ما را تحریم کنید تا تسلیم شویم در حالی که این دولت نهم ودهم بود که با درآمد نفتی 800 ملیارد دلاری نتوانسته کشور را اداره کند وپولها را حدر داد وتورم آورد وپست بهتر به او دادند درست که تحریم تورم می آورد ولی درست نیست در رسانه بیان شود تا دشمن بیشتر تحریم کند باید به عنوان یک راز اطلاعاتی وطبقه بندی شده در دولتهای بعدی حفظ گردد نه این که او رفت ومن آمدم افشا گری کنم چون دولتت وملتت آسیب میبیند واین را از چشم شما وزیر دستانتان میبینند نباید ضعفها به دشمن از رسانه پخش شود فقط خودتان بدانید وتلاش کنید تا رفع گردد با غناعت وپس انداز ارزی برای روز سختی اسحاق خمر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج