۶۲۶۷۱۱
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

پیشنهاد ایران به ترکیه برای همکاری با مصر و عربستان

سید کاظم سجادپور رییس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امورخارجه خواستار همکاری چهار کشور ایران، ترکیه، عربستان و مصر با یکدیگر جهت کاهش درگیری ها در منطقه شد.

خبرگزاری ایرنا: به نقل از وبسایت اینترنتی روزنامه ترکیه در خبری نوشت: رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در سخنانی در انجمن 'دفاع و امنیت خلیج فارس و ترکیه' خواستار همکاری عربستان و مصر با دو کشور مهم ایران و ترکیه به منظور کاهش درگیری های منطقه ای شد.
به نوشته این رسانه، سجادپور تداوم درگیری ها در خاورمیانه را خواست شرکت های اسلحه سازی غرب برای فروش محصولاتشان قلمداد کرد و گفت: همکاری ایران و ترکیه می تواند الگوی مناسبی برای همکاری سایر کشورهای منطقه در جهت کاهش مناقشات منطقه ای باشد.

این رسانه اضافه کرد: این مقام وزارت امورخارجه ایران همکاری کشورهای مهم منطقه را شرط لازم کاهش درگیری های منطقه توصیف کرد و افزود: البته که این همکاری ها پیش شرط هایی دارد و طرف های این همکاری باید نقش و بازی های طرف مقابل را پذیرفته و به رسمیت بشناسند در غیر این صورت آتش جنگ روز به روز در منطقه افزایش خواهد یافت.

روزنامه ترکیه به نقل از سجاد پور نوشت: همکاری بسیار جامعی با ترکیه داریم که نتایج این همکاری دوجانبه برای دو کشور و منطقه مفید می باشد و معتقدم این همکاری با احاطه کردن مناقشات، امنیت بیشتری را نصیب منطقه می کند.

به نوشته این رسانه، سجادپور با تاکید بر همکاری سایر کشورهای منطقه با یکدیگر اظهار کرد: فراتر از همکاری این دو بازیگر منطقه ای، در خاورمیانه، غرب آسیا و شمال آفریقا، همکاری چهار بازیگر با یکدیگر فواید بی شماری برای برای منطقه دارد.

این رسانه به نقل از سجادپور اضافه کرد: عربستان سعودی و مصر باید برای کاهش تهدیدات منطقه ای با ایران و ترکیه همکاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع قطر عصر پنجشنبه از تاسیس 'انجمن دفاع و امنیت خلیج فارس ـ ترکیه' با همکاری آنکارا و دوحه خبر داد.

طبق بیانیه وزارت دفاع قطر، تشکیل 'انجمن دفاع و امنیت خلیج‌فارس ـ ترکیه' در حاشیه نشست‌ 'استانبول برای امنیت' که در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، اعلام شد.

در بیانیه وزارت دفاع قطر آمده است، 'انجمن دفاع و امنیت خلیج‌فارس - ترکیه' نخستین کمیته ویژه از نوع خود در منطقه خاورمیانه در مسائل نظامی و امنیتی است.

این بیانیه افزود که این انجمن ثمره همکاری مشترک میان مرکز پژوهش‌‌های استراتژیک وابسته به نیروهای مسلح قطر و مرکز پژوهش‌های استراتژیک آسیایی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج