جاباما
۶۲۶۹۱۰
۲ نظر
۵۰۲۱
۲ نظر
۵۰۲۱
پ

جزییات قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، جزییات مقررات بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، جزییات مقررات بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی درباره اجرای شرایط بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران اظهار کرد: مطابق با قانون جدید که برای اجرا نیز ابلاغ شده، سالانه ۲۰ هزار نفر که بیشترین امتیاز را داشته باشند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این افراد می‌بایست اطلاعات خود را درباره سامانه‌ای به ثبت برسانند، ادامه داد: در حال حاضر افرادی که پدرانشان ۳۰ ماه یا بیشتر در جبهه بوده یا ۲۵ درصد جانبازی داشته باشند از سربازی معاف هستند. اما براساس این قانون افرادی که کمتر از این مقدار سابقه داشته باشند، نیز می‌توانند کسر خدمت دریافت کنند و البته از ۱۸ آذر ماه امسال کسر خدمت ایثارگری صرفا در چارچوب مقررات جدید بوده و سایر مقررات قبلی از جمله بهره مندی متولدین ماقبل سال ۱۳۷۳ از ۹ روز کسر خدمت به ازای یک ماه رزمندگی یا آزادگی با یک درصد جانبازی لغو خواهد شد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه چه معیاری برای انتخاب این ۲۰ هزار نفر در هر سال وجود دارد گفت: کسانی که بیشترین امتیاز کسب کنند، در اولویت خواهند بود. به عنوان مثال فردی که خدمتش ۲۸ ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشد نسبت به فردی که پدرش ۱۰ ماه در جبهه بوده امتیاز بیشتری خواهد داشت.

کمالی درباره اینکه آیا این قانون مشمول افراد در حال خدمت نیز می‌شود نیز به ایسنا گفت: اتفاقا کسانی که در حین خدمت هستند نیز یکی از این اولویت‌ها هستند، پس از آن اولویت با افرادی است که در حال اعزام به سربازی هستند، بنابراین می‌توان گفت که اگر فردی دو ماه دیگر به سربازی اعزام شود نسبت به فردی که دو سال دیگر به سربازی اعزام می‌شود اولویت خواهد داشت.

به گفته وی مشمولان غایب سربازی و نیز سربازان فراری در اولویت بهره مندی از امتیاز کسر خدمت قرار نخواهند گرفت.

مقررات کسر خدمت های جدید ایثارگری

ستادکل نیروهای مسلح نیز در اطلاعیه ای مقررات کسرخدمت های مربوط به سربازی را ابلاغ کرد، در این اطلاعیه آمده است: در اجرای بند"د" ماده ۸۸ قانون پنج ساله ششم توسعه کشور و برابر توافق انجام شده فی مابین رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در طول برنامه پنج ساله ششم توسعه هر ساله تعداد حداکثر بیست هزار نفر از فرزندان ایثارگران که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند یا تجمیع امتیاز جانبازی، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد، برابر ضوابط و فرآیند زیر از کسر خدمت بهره مند خواهند گردید:

۱ - برای تعیین افراد واجد شرایط دارای اولویت برای هر سال، کلیه جانبازان، آزادگان و رزمندگان دارای فرزند ذکور خدمت نکرده، اعم از این که در سن مشمولیت باشند یا نباشند در تاریخ و مدت زمانی که به زودی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام می شود، با مراجعه به دافتر پلیس + ۱۰ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. از آنجایی که ثبت نام در مرحله مقدماتی صرفا برای تعیین افراد واجدشرایط و دارای اولویت می باشد، لذا افراد براساس مدارکی که دردست دارند و در صورت فقدان مدارک، براساس خود اظهاری ثبت نام نمایند، در این مرحله نیاز به مراجعه افراد به سازمان های نیروهای مسلح برای اخذ گواهی معتبر یا تایید مدارک نمی باشد.

۲ - پس از ثبت نام مقدماتی، تعداد حداکثر بیست هزار نفر که دارای بیشترین درصد جانبازی یا بیشترین مدت آزادگی و رزمندگی هستند یا جمع سابقه ایثارگری آنان به بالاترین امتیاز می رسد، برای دریافت کسر خدمت به عنوان اولویت تعیین خواهند گردید که در این مرحله واجدین شرایط تعیین شده موظف به تهیه مدارک معتبر جانبازی و آزادگی از بنیاد شهید و رزمندگی از سازمان مربوطه و ارائه آن به سازمان وظیفه عمومی ناجا برابر فرآیند اعلامی از سوی آن سازمان خواهند بود.

۳ - اولویت بهره مندی از کسر خدمت سربازی برای واجدین شرایطی که بالاترین امتیاز را دارند به ترتیب با کارکنان وظیفه درحال خدمت، مشمولیت وظیفه غیرغایب دارای برگ اعزام هر سال و در صورت تکمیل نشدن بخشی از ظرفیت بیست هزار نفر، با مشمولین دارای معافیت موقت تحصیلی، پزشکی و کفالت خواهد بود.

۴ - مشمولین غایب یا سربازان فراری در اولویت بهره مندی از امتیاز کسر خدمت نمی باشند.

۵ - کارکنان وظیفه ای که در حال خدمت می باشند در صورت بهره مندی از کسر خدمت، کارت پایان خدمت دریافت می نمایند و آن دسته از مشمولین واجد شرایط که پدر آنان دارای حداقل ۲۴ ماه سابقه رزمندگی یا آزادگی یا حداقل ۲۴ درصد جانبازی بوده یا تجمیع این امتیازات به عدد حداقل ۲۴ برسد، اگر چنانچه براساس امتیازات افراد ثبت نام کننده در آن سال، به عنوان اولویت برای بهره مندی از کسر خدمت تعیین شوند، کارت معافیت دریافت نموده و می بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت ۵ سال برای طی آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را برای طی دوره معرفی نمایند.

۶ - مشمولین متولد ۱۳۷۲ به قبل که قبلا از مقررات کسر خدمت (۹ روز به ازای هر ماه رزمندگی، آزادگی یا یک درصد جانبازی) برخوردار شده و هنوز خدمت دوره ضرورت خود را به اتمام نرسانده اند در صورت قرار گرفتن در شمول این مقررات می توانند وضعیت خود را با این مقررات تطبیق و از ضوابط جدید بهره مند گردند.

۷ - آن دسته از ایثارگرانی که براساس مقررات ۳۰ ماه رزمندگی، ۲۵ درصد جانبازی یا ۲۴ ماه آزادگی، یک یا بیش از یک فرزند خود را معاف نموده اند، صرفا در صورت دارابودن سابقه ایثارگری مازاد بر موارد استفاده شده قبلی، می توانند در شمول این مقررات قرار گیرند.

۸ - از تاریخ ۱۸ آذرماه امسال کسر خدمت ایثارگری صرفا در چارچوب مقررات جدید بوده و سایر مقررات قبلی از جمله بهره مندی متولدین ماقبل سال ۱۳۷۳ از ۹ روز کسر خدمت به ازای یک ماه رزمندگی یا آزادگی با ۱ درصد جانبازی ملغی می گردد.

۹ - درخصوص تبصره ۲ ماه ۳۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که سقف رزمندگی، آزادگی و جانبازی را برای معافیت فرزندان ایثارگران کاهش داده بود به دلیل این که بند "د" ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور (کسر خدمت ایثارگری) برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی بر این ماده حاکم می باشد، لذا این بند در طول برنامه پنج ساله ششم قابلیت اجرایی نداشته و بعد از اتمام برنامه توسعه ششم در این خصوص تصمیم گیری خواهد گردید.

۱۰ - سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراهم نمودن ساز و کار اجرایی موضوع، نسبت به اطلاع رسانی لازم درخصوص فرآیند اجرای کار اقدام خواهد کرد، لذا از مردم محترم تقاضا دارد اقدامات خود را صرفا براساس اطلاع رسانی انجام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی انجام داده و سوالات و ابهامات خود را نیز از طریق آن سازمان پیگیر باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Alirw

      نه بابا! یعنی به ازای هرماه رزمندگی 26 روز کم میشه ("حداقل ۲۴ ماه سابقه رزمندگی = معافیت")

    • بدون نام

      هر روز یک قانون از خودشون در می آرن
      تا به ما می رسه کنسل اش می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج