۶۲۶۹۳۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

مقصر حادثه معدن یورت آزادشهر معرفی شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان: کارفرما به علت رعایت نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن یورت آزادشهر، مقصر حادثه شناخته شد.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس کل دادگستری استان گلستان: کارفرما به علت رعایت نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن یورت آزادشهر، مقصر حادثه شناخته شد.
هادی هاشمیان افزود: بازرس این پرونده، شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق را به عنوان کارفرمای کارگاه به علل نبود سیستم تهویه مناسب و کافی در تونل، نبود مسیر های کمکی برای کمک به تهویه تونل ، ارائه ندادن آموزش های لازم و کافی نبودن نظارت بر کارگران برای جلوگیری از ایجاد شعله یا جرقه داخل تونل، مجهز نبودن لوکوموتیوها به تجهیزات رادیاتور اگزوز و نبود تشکیلات امداد و نجات و مدیریت بحران در معدن ، صد در صد مقصر شناخت.
مقصر حادثه معدن یورت آزادشهر معرفی شد
وی افزود: با پایان ایمن سازی تونل محل انفجار و خروج دو لوکوموتیو موجود در تونل ، گروهی شامل بازرس وزارت کار ، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی، این تونل و لوکوموتیوهای داخل آن را بررسی کردند و نتیجه ی کارشناسی را به شعبه ای که پرونده این معدن در آن در حال رسیدگی ست ارائه دادند.
هادی هاشمیان افزود : گزارش کارشناسی به طرفین پرونده اعلام می شود و پس از انجام آخرین دفاعیات طرفین ، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده خواهد شد.
به گفته ی هاشمیان از جنبه ی خصوصی جرم ، دیه ی همه جانباختگان پرداخت شد و رسیدگی به این پرونده از جنبه ی عمومی جرم ادامه دارد.
هاشمیان بار دیگر به مردم استان و خانواده های کارگران آسیب دیده در این حادثه اطمینان داد ؛ دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانواده های جان باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می کند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسام

      الان تمام مشکلات را فهمیدین دید چطور کارفرما برای نیروهایش ارزش قائل است چطور کارفرما تنها چیزی براش مهم نیست جان نیرو هایش است همین الان برید بقیه معادن را ببینید ایا عواملی که اینجا باعث شد جان چند تا ادم زحمت کش از بین بره تو بقیه معادن رعایت میشه.فقط فقط بلد هستید حرف بزنید الان به فکر جان کارگرهای بقیه معادن باشید تا اتفاقی دیگه پیش نیامده

    • بدون نام

      خوبه معدنو مقصر اعلام نکردن.

    • بدون نام

      دیگه از یاده مردم رفته روز از نو روزی از نو مثل مسافرای اتوبوس ها هی تکرار میشه بعدش یادمون میره

    • بدون نام

      ایکاش اسم پیمانکار رو هم اعلام می کردیدکه یه نهاد نظامیه مردمیه...من نمیدونم اگه ما وزارت نیرو داریم چرا ارگانهای دیگه وظیفه ساختن سد و برق رسانی رو به عهده میگیرن که همیشه هم بصورت معیوب افتتاح میشه،اگه وزارت راه داریم چرا ارگانهای نظامی میان جاده میسازن با کیفیت بسیار پایین،اگه وزارت نفت داریم چرا ارگانهای دیگه میان دخالت میکنن و دکلهای نفتی سراز مکزیک درمیارن....چرا هیچ چیز توی این کشور سر جای خودش نیست.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج