۶۲۶۹۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

امین زندگانی مهمان راویان عشق در شبکه چهار

روزنامه جام جم نوشت: در آستانه فرارسیدن چهلمین روز شهادت امام حسین(ع)، شبکه‌های صداوسیما برنامه‌های متنوع خود را ویژه این سوگ عظما آماده کرده‌اند؛ سوگی که تا همیشه بر دل تاریخ مانده است و مناسبت اربعین بهانه‌ای است تا پیام سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) با نگاهی نو مورد واکاوی قرار گرفته و از آن سخن گفته شود.

روزنامه جام جم نوشت: در آستانه فرارسیدن چهلمین روز شهادت امام حسین(ع)، شبکه‌های صداوسیما برنامه‌های متنوع خود را ویژه این سوگ عظما آماده کرده‌اند؛ سوگی که تا همیشه بر دل تاریخ مانده است و مناسبت اربعین بهانه‌ای است تا پیام سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) با نگاهی نو مورد واکاوی قرار گرفته و از آن سخن گفته شود.

شبکه چهار سیما این‌بار با تدارک برنامه‌ای متفاوت به این ایام پرداخته است؛ ویژه‌برنامه راویان عشق که در ۱۵ قسمت به صورت موضوعی به بازخوانی قیام عاشورا از زبان چهره‌های شاخص و هنرمندان می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه مهمان خانه‌های مخاطبان است.

ساختاری متفاوت و فرهنگی

ویژگی جالب توجهی که در وهله اول هنگام تماشای این برنامه تلویزیونی به چشم می‌آید، ساختار متفاوت و موضوعی آن است. در راویان عشق کوشیده شده در قالب ساختاری جدید، قیام عاشورا و حماسه بزرگ حسینی، به صورت موضوعی مورد توجه قرار بگیرد و به جای استفاده از مجری و کارشناس ثابت در برنامه، هر روز میزبان یکی از هنرمندان و روایت آنها باشد.

ناهید دل‌آگاه، تهیه‌کننده راویان عشق در گفت‌وگو با جام‌جم از هدف ساخت این اثر می‌گوید و تصریح می‌کند: مدت‌ها بود تصمیم داشتیم در قالب برنامه‌ای میزبان روایت‌های هنرمندان مختلف باشیم و امسال بالاخره موفق شدیم این ایده‌ را عملی کنیم. در حقیقت در این برنامه عاشورا را از زبان هفت هنر به روایت درآورده‌ایم و نقاش‌ها، نویسنده‌ها، سینماگران، خطاط‌ها، نقال‌ها و پرده‌خوان‌ها و دیگر افرادی که در شاخه‌های هنری و فرهنگی کشور فعالیت دارند، مهمان برنامه‌مان می‌شوند و روایت‌ها و تفسیرهایشان را از قیام عاشورا بیان می‌کنند.

حضور مهمانان متفاوت

از دیگر ویژگی‌های بارز راویان عشق، حضور مهمانانی از طیف‌های مختلف در آن است. این تهیه‌کننده تاکید می‌کند: همیشه در برنامه‌های دیگر متناسب با این ایام شاهد بودیم که بیشتر مداحان و نوحه‌خوانان یا علما و کارشناسان دینی در برنامه‌ها حضور می‌یافتند و ابعاد واقعه از دید آنها بررسی می‌شد. ما در این برنامه سراغ طیف‌های مختلف چهره‌های فرهنگی و هنری کشور رفته‌ و از زبان آنها به بیان برداشت‌شان از واقعه عاشورا پرداخته‌ایم.

شخصیت‌های شناخته ‌شده‌ای چون استاد محمود فرشچیان خالق تابلوی عصر عاشورا، مجتبی فرآورده، بهروز رضوی، امیرحسین مدرس، سیدمحسن هاشمی تعزیه‌گردان، حسن روح‌الامین نقاش، عبدالحمید قدیریان نقاش، عطیه غبیشاوی و دکتر محمد عارف نمایش‌نامه‌نویس بخشی از این چهره‌ها هستند. همچنین هنرمندان دیگری چون امین زندگانی با ایفای نقش مسلم بن عقیل در مجموعه «مختارنامه» و انوش معظمی با ایفای نقش حرمله در سریال داوود میرباقری و نیز نقش شمر در فیلم سینمایی «رستاخیز» از دیگر مهمانان حاضر در این برنامه هستند.

دل‌آگاه می‌افزاید: دلمان می‌خواست در این برنامه بیشتر از حضور هنرمندان عرصه‌های تجسمی استفاده کنیم و بعد سراغ دیگر شاخه‌های هنر برویم. به نظرم تنوع این شخصیت‌ها، به جذابیت برنامه افزوده است.

لوکیشن‌های متعدد

راویان عشق شبکه چهار، هر کدام در فضایی متفاوت و به دور از استودیو و قالب‌های همیشگی برنامه‌سازی نشسته‌اند و از همان‌جا از دریچه دوربین این برنامه روایت‌هایشان را بیان کرده‌اند.

روناک جعفری، کارگردان بخش عمده‌ای از قسمت‌های این مجموعه که در کارنامه خود پیش از این کارگردانی آثار دیگری چون «تعزیه عشق» و «روزی که زمان ایستاد» را هم ثبت کرده است، می‌گوید: بخشی از گفت‌وگوهای ما با مهمانان برنامه در رواق فیروزه‌ای مجموعه امام رضا (ع) در میدان امام حسین(ع) صورت گرفته است و تصویربرداری قسمت‌های دیگر برنامه هم در مکان‌های مختلفی چون فرهنگسرای نیاوران، کاخ سعدآباد، حسینیه حصار خروان شهر قزوین و ... انجام شده است.

به گفته جعفری، اولین قسمت از این برنامه که با موضوع بیعت تا هجرت امام حسین(ع) ساخته شده بود، روز شنبه ۱۳ آبان روی آنتن رفته و در قسمت‌های بعد به ماجرای شخصیت‌هایی چون مسلم‌بن‌عقیل و طفلان او، حضرت رقیه(س)، حربن یزید ریاحی، حضرت اباعبدالله ابن الحسین(ع)، حضرت قاسم(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، حرکت کاروان اسرا و ورودشان به شام و سخنرانی حضرت زینب(س) پرداخته می‌شود.

گفتنی است، جعفری کارگردانی ۹ قسمت از این مجموعه ۱۵ قسمتی را عهده‌دار بوده و همکار دیگر او ارغوان تجلی‌منش هم کارگردانی دیگر قسمت‌ها را انجام داده است.

راویان عشق، کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست و هر روز ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه روانه آنتن این شبکه می‌شود.

تلخ و شیرین نقش‌های منفور!

انوش معظمی از آن جمله بازیگرانی است که در کارنامه بازیگری‌اش به انتخابی جسورانه دست زده و نقش دو نفر از شخصیت‌های تا همیشه منفور تاریخ را ایفا کرده است. او در مختارنامه، حرمله قاتل حضرت علی‌اصغر(ع) بود و در فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش، شمر بن ذی‌الجوشن. دو نقشی که به‌دلیل منفی بودنشان، کمتر بازیگری حاضر است آنها را بپذیرد و معظمی این ریسک را کرد. حالا او هم یکی از راویان روایت‌های عشق شبکه چهار سیماست و از بازی در این دو نقش می‌گوید.

معظمی در گفت‌وگو با جام‌جم، درباره حضورش در این برنامه توضیح می‌دهد: تجربه بازی در این دو نقش، تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی برایم داشت. در مجموعه مختارنامه قرار بود برای اولین بار به این شخصیت پرداخته و تصویری از او نمایش داده شود؛ با این حال آقای میرباقری بخوبی شخصیت را نوشت و من ایفا کردم. الحمدالله بازخوردهایی هم که از جانب مخاطبان و در سطح جامعه دیدم، خیلی خوب بود و هنوز هم بعد از گذشت چند سال از پخش مجموعه می‌بینم که از آن سخن گفته می‌شود. این اتفاق برایم شیرین است و می‌فهمم که نقش بدرستی تاثیرش را گذاشته است.

بازیگر این دو نقش تاکید می‌کند: با این حال نگرانی‌هایی هم دارم و می‌ترسم در چشم اصحاب هنر، به چشم بازیگری همیشه مناسب برای بازی در نقش‌های منفی دیده شوم. با وجود این از حضورم در قاب راویان عشق راضی بودم و فرصتی بود تا دوباره از نقشم سخن بگویم.

«مسلم» تا همیشه ماندگار است

امین زندگانی بازیگری است که در مجموعه ماندگار مختارنامه، نقش مسلم بن عقیل را ایفا کرده و با همین نقش ماندگار شده است. به همین بهانه زندگانی یکی از مهمانان راویان عشق شده و از تجربه بازی در این نقش به صحبت پرداخته است.

این بازیگر درخصوص حس ‌و حالی که نسبت به نقش مسلم دارد به خبرنگار ما می‌گوید: من ماجرای ماندگارشدنم را با نقش مسلم از دو زاویه نگاه می‌کنم؛ یکی زاویه دید بازیگرانه که باید ببینم انتخاب یک نقش، چه تاثیری در کارنامه کاری و آینده هنری‌ام دارد و دیگری زاویه دید اجتماعی و تاثیر آن نقش در جامعه. فکر می‌کنم اگر هر بازیگر دیگری هم این نقش را ایفا می‌کرد، ماندگار می‌شد و این به دلیل بزرگی نقش و شخصیت مسلم بن عقیل در میان مردم است. درضمن نقش کارگردانی و نویسندگی این اثر، یعنی داوود میرباقری و شناخته‌شده بودن او در عالم هنری و سطح جامعه را هم نباید نادیده گرفت.

زندگانی می‌افزاید: در هنگام قبول ایفای نقش مسلم واقعا استرس داشتم. نمی‌دانستم آیا می‌توانم از پسش بربیایم یا نه و نگران بودم که شرمنده مخاطبان شوم. اما بعد نقش را پذیرفتم و تجربه خوب و ماندگاری برایم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج