۶۲۶۹۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کوالکام، ۱۰۰ میلیارد دلار فروخته می شود؟!

شرکت قطعه‌ساز برودکام که یکی از تامین‌کنندگان مهم اپل هم هست پیشنهاد خرید شرکت کوالکام که یک تراشه‌ساز بزرگ است را به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار مطرح کرده.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: شرکت قطعه‌ساز برودکام که یکی از تامین‌کنندگان مهم اپل هم هست پیشنهاد خرید شرکت کوالکام که یک تراشه‌ساز بزرگ است را به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار مطرح کرده.
کوالکام، 100 میلیارد دلار فروخته می شود؟!
این پیشنهاد بزرگترین خرید از نظر ارزش مالی در حوزه شرکت‌های ساخت تراشه به حساب می‌آید. مطرح شدن این پیشنهاد باعث شد سرمایه‌گذاران و سهام‌داران علاقه‌ شدیدی به آن نشان دهند و سهام کوالکام حدود ۱۴ درصد افزایش پیدا کند. افزایشی که در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

اما چرا سهام‌داران از این خبر به وجد آمده‌اند؟ در حال حاضر کوالکام درگیر یک دعوای حقوقی جدی با اپل است. اپل از مشتریان بزرگ و دیرینه کوالکام در زمینه مودم‌های بی‌سیم بوده و حال به دلیل اختلاف در مورد هزینه اسناد ثبت اختراع یک منازعه جدی میان این دو شرکت شکل گرفته.
اپل دست از پرداخت بخشی از هزینه‌های معمولی که صرف اسناد ثبت اختراع کوالکام می‌کرد دست برداشته و کاهش دریافتی‌ها از شرکت اپل باعث شده سود کوالکام در چهارمین فصل مالی این شرکت افت ۹۰ درصدی پیدا کند. در عین حال باید به این هم اشاره کنیم که پیش از انتشار این خبر و از آغاز سال میلادی جاری تا به حال سهام کوالکام افت ۱۶ درصدی را پشت سر گذاشته بود.

حال به نظر می‌رسد ورود برودکام و خرید احتمالی کوالکام توسط این شرکت ممکن است هم به سود حل منازعه کوالکام و اپل تمام شود و هم سهام‌داران را بیش از گذشته به سوددهی این شرکت امیدوار سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج