۶۲۷۲۸۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

وزیر نیرو: وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در کل کشور الگوی مناسبی برای مصرف آب وجود ندارد، گفت: وضعیت کشور ایران از نظر ذخایر آبی وخیم بوده و مانند یک مجروح است.

خبرگزاری ایلنا: رضا اردکانیان شامگاه امشب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تصریح کرد: باید از دانش جدید برای تصفیه آب استفاده کنیم تا کسری آب جبران شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ میلیون هکتار از مزارع کشاورزی جهان با بهره‌گیری از آب فاضلاب کشت می‌شوند، افزود: تغییر الگوی کشت و آموزش کشاورزان از سوی وزارت‌ جهاد کشاورزی ضروری است. باید درباره مشکلات و بحران آب به مردم آگاهی داده شود تا آنان الگوی مصرف خود را به سمت و سوی بهینه‌سازی تغییر دهند.

وی به پروژه آب‌رسانی به پایانه‌مرزی چذابه در استان‌خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های مالی دولت اما این طرح در کمتر از ۲ ماه به بهره برداری رسید.

اردکانیان گفت: این پروژه با احداث ۲ ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۸۰و ۲۸۸ متر مکعب در ساعت، اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب‌شرب و احداث ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای آب‌رسانی به نقاط مختلف خوزستان بکار خواهیم گرفت، افزود: یکی دیگر از مصوبات مهم دولت برای خوزستان اجرای طرح احیاء اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری است. با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری خوزستان اجرای فاز دوم این طرح را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: اجرای کامل طرح رهبر انقلاب موسوم به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیازمند ایجاد انسجام بین‌دستگاهی شامل وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آقای اردکانیان عزیز به جای چنین امار در امد ماهانه وزارت نیرو را بیان نمایید و عملکرد مسئولین مدیران این وزارتخانه در مبحث بوجودآوردن یا احداث زیر ساختهای تخصصی در رفع تامین خدمات رسانی به ملت را توضیح دهید

    • بی نام

      مامردم ایران نمیدانیم چرادولتی که میداند کشوردچاربحران کم آبی وخشک سالی هست به بعضی هامجوززدن چاه های عمیق جهت کشاورزی آن هم دراین شرایط میدهدنمیدانم این مجوزهاازنبودمدیریت فهیم درجلوگیری ازبحران بی آبی وکم آبی هست ویاازفساداداری توسط تعدادی افرادسودجو.تورابخدانگذاریدایران ازلحاظ آب ومحیط زیست به چنین روزی بیفتدخشکسالی درکشوربسیارخطرناک است حتما مسوولان ومردم بایدجدی بگیرن زبراخشکسالی وبحران آب ماننداین موسسات اعتباری نیست که بانبودمدیریت ونظارت شفاف به ورشکستگی بیفتدزیراپول وامثالهم می توان جبران کرد ولی بحران آب ومحیط زیست دیگرنمی توان به روال عادی بازگرداندلطفا لطفا لطفا مسوولان ومردم درمدیریت آب ومحبط زیست کوشاباشیدچون ازقدیم گفتن آب هست وزندگی ودرجایی که آب وجودنداشته باشددیگرزندگی معنی ومفهومی ندارد.

    • رضا

      مصرف آب بخش کشاورزی حدود ۹۰ درصد
      مصرف آب مصرفی وصنعتی روهم حدود ۱۰ درصد
      خوب مشخصه مشکل از آبرسانی در بخش کشاورزیه.
      به کشاورزان لوازم تجهیز زمین برای آبیاری قطره ای و وام بدهید.
      البته در مقابل ارایه سند زمین کشاورزی بدهید تاکسی دروغکی وام وتجهیزات نگیره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج