جاباما
۶۲۷۳۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رئیس دفتر رهبری: از عراقی ها باید تشکر کرد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه انعکاس پیاده‌روی اربعین در جهان فوق‌العاده است، گفت: از پذیرایی مردم عراق باید تشکر کرد.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی بعدازظهر دوشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حرکت عظیمی است، گفت: می‌شود گفت بزرگ‌ترین اجتماع است، حدود ۲۶ میلیون نفر جمع می‌شوند و آن‌هم با پای پیاده مسافت طولانی را برای زیارت امام حسین(ع) طی می‌کنند.

وی اظهار داشت: این حرکت روزبه‌روز اوج می‌گیرد و انعکاسش در جهان فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه این حرکت عظیم نشات گرفته از عقاید صاف و پاک و ریشه‌دار مردم معتقد به اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: عزیزان زائر در حال راهپیمایی که خود را به قبر مطهر سیدالشهدا(ع) می‌رسانند، عنایت داشته باشند در چه موقعیتی هستند و چطور فیض عظیمی را دارند درک می‌کنند.

چند روایت در رابطه با فضیلت زیارت امام حسین(ع)

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به چند روایت در رابطه با فضیلت زیارت امام حسین(ع) به‌ویژه با پای پیاده، گفت: در کتاب «کامل الزیارات» روایتی از امام صادق(ع) آمده است که «کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین بیاید، خداوند به ازای هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه در نامه اعمالش می‌نویسد، یک گناه از پرونده‌اش محو می‌کند و یک درجه به درجاتش افزوده می‌شود، زمانی که به حرم مطهر می‌رسد، خداوند دو ملک و فرشته را پیش او می‌فرستد و آنچه از زبانش حرف خیری زده شود برای او نوشته می‌شود، اگر چیز بد و نامناسبی از دهانش خارج شد آن را نمی‌نویسد؛ و در زمان برگشت این دو ملک با او خداحافظی می‌کنند و می‌گویند خدا تو را بخشید، تو از حزب خدا و رسول خدا و اهل‌بیت رسول خدا هستی؛ قسم به خدا که تو هرگز آتش جهنم را نخواهی دید و هرگز آتش جهنم هم تو را نخواهد دید.»

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی یادآور شد: این روایت حقیقتاً انسان را تکان می‌دهد.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در روایت دیگری می‌فرماید «کسی که پیاده به زیارت امام حسین(ع) بیاید هر قدم که برمی‌دارد خداوند هزار حسنه در نامه عملش می‌نویسد و هزار گناه محو می‌شود و هزار درجه بر درجاتش افزوده می‌شود.»

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به کتاب «تهذیب» و روایت دیگری از امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در این روایت آمده است «کسی که از منزلش به اراده زیارت امام حسین(ع) بیرون بیاید، اگر پیاده باشد خداوند به هر قدم حسنه‌ای در نامه عملش می‌نویسد و گناهی از گناهانش را پاک می‌کند، تا وقتی‌که رسید به حرم مطهر، خدا او را از رستگاران محسوب می‌کند، آنگاه‌که زیارتش تمام شد خداوند او را از فائزین می‌بیند و زمانی که می‌خواهد برگردد، فرشته‌ای پیش او می‌آید و می‌گوید: من فرستاده خدا هستم، خداوند به تو سلام می‌رساند و می‌گوید کار را از حالا شروع کن و آنچه در گذشته انجام دادی خدا تو را بخشید.»

از پذیرایی مردم عراق باید تشکر کرد

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه کسانیکه مشغول پیاده‌روی هستند همه مشمول این فرمایشات امام صادق هستند؛ تصریح کرد: کسی که آرزومند زیارت است و همه سعی خود را کرده و به هر دلیلی نتوانسته خود را به این حرکت عظیم برساند قطعاً بی‌بهره نخواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که تعدادی از فرشته‌ها که در کربلا با شهادت امام مواجه شدند از خدا اجازه خواستند که در کربلا مأمور باشند و هر کس در هر جای کره زمین به امام سلام می‌کند سلامش را به حسین(ع) برسانند، ادامه داد: ما که توفیق نداشته‌ایم، از راه دور هم سلام کنیم می‌رسد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری که با رادیو اربعین گفت‌وگو می‌کرد؛ با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان به امام حسین کم نیستند، چندین ملیت از کشورهای مختلف هستند که در همین راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، یادآور شد: این نشانه عشق و علاقه به سیدالشهدا(ع) است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در طول سال‌های بعد از امام حسین(ع) نیز خلفای جور و ظلم با قبر ایشان مبارزه کردند و کسانیکه می‌خواستند به زیارت ایشان بروند را با انواع آزار مواجه می‌ساختند، تصریح کرد: آیا این مسائل توانست از عشق به امام کم کند؟ رهبر فرزانه انقلاب نیز اخیراً فرمودند که اربعین یک پدیده عجیب است که از مسافت هزاران کیلومتری برای زیارت امام حسین(ع) می‌آیند.

وی یادآور شد: از پذیرایی مردم عراق باید تشکر کرد، شنیده‌ام حتی به زوار التماس می‌کنند بیاید پذیرایی مختصری بشوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج