۶۲۷۳۴۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

نجفی: جوانان و اصلاح‌ طلبان‌، رزومه بیاورند!

جوانان و اصلاح‌طلبان‌ رزومه ندارند، بروند ‌‌رزومه بیاورند. این‌ جمله‌ای است که آقای شهر‌دار در پاسخ به مطالبات اصلاح‌طلبان از شهردار تهران اعلام‌ کرده است. جمله‌ای که تیرخلاصی از سوی آقای معلم به‌ دانش آموزانش بود.

روزنامه آرمان: جوانان و اصلاح‌طلبان‌ رزومه ندارند، بروند ‌‌رزومه بیاورند. این‌ جمله‌ای است که آقای شهر‌دار در پاسخ به مطالبات اصلاح‌طلبان از شهردار تهران اعلام‌ کرده است. جمله‌ای که تیرخلاصی از سوی آقای معلم به‌ دانش آموزانش بود.
محمدعلی نجفی‌که سال‌ها مدیریت آموزش پرورش و چند سالی مدیریت‌ آموزش ‌عالی را برعهده داشت، با این سخن به شاگردانش که در مدرسه و دانشگاه موفق بودند و بعد از آن سال‌ها در احزاب اصلاح‌طلب به فعالیت پرداخته‌اند تا روزی بتوانند طرح‌های اصلاح‌طلبانه خود را در اداره شهر تهران پیاده کنند، پشت دست زده است.
شاگردان؛ مغموم
واقعیت آن است که محمدعلی نجفی باید پاسخگوی عملکرد دوران مسئولیتش در آموزش و پرورش و آموزش عالی باشد که چرا دانش‌آموزان و دانشجویانی تربیت کرده که خود حاضر نیست موقعیت‌های مدیریتی را به آنها بسپارد. البته محمدعلی نجفی بارها اعلام کرده که هیچ‌گاه به دنبال شهرداری تهران نبوده، بلکه با درخواست اعضای شورای شهر و با شرط و شروطی از جمله اجماع کامل، حضور در بهشت را پذیرفته است. اما واقعیت آن است که نجفی در حالی از مدیران اصلاح‌طلب استفاده نمی‌کند که برخی از ژن‌های خوب اصولگرا را در مناصب مدیریتی شهرداری تهران به‌کار گرفته است تا جایی که ‌عبد‌ا...رمضان زاده درتوئیتی و در انتقاد از نجفی نوشت: «پسر حجازی، برادرزاده غیب‌پرور، مدیر رسانه‌ای قالیباف، آقای نجفی دارید کجا می‌روید؟» با بالاگرفتن انتقادات از نجفی، اعضای شورای شهر نیز تذکراتی به شهردار تهران دادند.
از جمله محمد سالاری به‌ ایلنا گفت: در این مقطع تاریخی شهروندان تهرانی با رای قابل توجه میلیونی که تاریخ نظیر آن را نداشته است، عدم موفقیت ما را نخواهند بخشید. این عضو شورای شهر ادامه داد: ما برای اینکه به مطالبات شهروندان تهرانی پاسخ دهیم و شورا و شهرداری درکنار یکدیگر چالش‌هایی را که در شهر به عنوان دغدغه و چالش اصلی از گذشته به ارث رسیده را اصلاح کنیم و برای خدمت بی‌منت به شهروندان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی و معماری نیاز به طیفی گسترده از مدیران کارآمد، پاکدست و توانمند و البته معتقد به گفتمان اصلاحات داریم. اگر آنها معتقد به گفتمان اصلاحات نباشند و باور به برنامه‌های شهردار خودشان و شورای منتخب مردم نداشته باشند، قطعا نمی‌توانیم موفق شویم. سالاری افزود: برخی از منصوبات آقای شهردار کارنامه درخشانی ندارند و بعضا هم به لحاظ مباحث پاکدستی و تصمیم‌گیری در فضای غیرشفاف شائبه‌هایی در مورد آنها وجود دارد که البته باید بررسی کامل و جامع انجام دهیم. اگر این روند درست بوده چرا مردم به لیست امید رای دادند؟ قطعا آن روند درست نبوده که‌ این‌گونه تمام‌قد ایستادند و این‌چنین به لیست امید رأی دادند.
انتصابات غیرقابل دفاع
همچنین عضو دیگر شورای شهر در این رابطه گفت: نجفی تاکنون انتصاباتی داشته‌اند که اگر اعضای شورا تا این لحظه در رسانه‌ها اعتراض نکرده‌اند، بد‌ین معنا نیست که کمتر از نقادان خارج از شورا بدین انتصابات انتقاد دارند؛ نه‌تنها به انتصابات ایشان بلکه به برخی مناصبی هم که تغییر نداده‌اند انتقاد وجود دارد. حجت نظری ادامه داد: امیدوارم آقای نجفی صدای مردمی را که در انتخابات اخیر شورای شهر، میلیونی به لیست امید رأی دادند بشنود، زیرا تاکنون به نظر می‌رسد که ‌این صدا شنیده نشده است.
جوانان خانه‌نشین
محمد‌جواد حق‌شناس نیز در این رابطه اعلام کرد: از جمله مطالباتی که ساکنان پایتخت از نمايندگانشان در شورای شهر پنجم دارند، ضرورت وفای به عهد، شفافیت و پاسخگویی است. این امر نه تنها مطالبه شهروندان، بلکه شرط بقای جریان اصلاح‌طلب است، چرا که در عرصه سیاسی کشور، اصلاح‌طلبان پایگاه و پشتوانه‌ای جز انديشه آزاد و آرای مردم ندارند و حفظ این پشتوانه نیازمند داشتن تعهد و پاسخگویی حداکثری در برابر ايشان است. او ادامه داد: عمده‌ترین پاسخی که در روزها و هفته‌های اخیر در قبال نقد انتصابات شهردار محترم تهران شنیده می‌شود، آن است که دیگران از رزومه مطلوبی برخوردار نیستند! جناب آقای دكتر نجفی، اگر جوانان اصلاح‌طلب رزومه ندارند، ناشی از محرومیت ایشان از تصدی پست‌های مدیریتی و حتی كارشناسى و جلوگیری از ورودشان به سیستم اداری مدیریت شهری پایتخت در ١۴ سال گذشته بوده است.
اگر کارشناسان و مدیران لایق اصلاح‌طلب در دولت مهرورزان مورد بی‌مهری قرار گرفته و اخراج یا پیش از موعد و به اجبار بازنشسته شدند، قرار نیست به بهانه‌هایی از این دست، پشت درهای مديريت شهری تهران و آن هم تا اطلاع ثانوی بلاتکلیف بمانند. شايد ایرادی نداشته باشد كه از اصولگرایان شایسته‌ و پاكدست موجود در بدنه شهرداری تهران نیز در برخى پست‌های مدیریتی استفاده شود، اما متکی بر خواست و اراده مردم، انتظار می‌رود در این دوره وجه غالب انتخاب همكاران مربوط به اصلاح‌طلبان باشد، چرا که مجموعه مدیریت شهری تهران در دوره جدید، امانتدار رأی اصلاح‌طلبان است و این واقعیت را نمی‌توان و نباید نادیده انگاشت.
واکنش نجفی

با اوج گرفتن انتقادات به شهردار تهران او در واکنشی کوتاه اعلام کرده است: «مصلحت شهر چیزی فراتر از تعلقات جناحی و گرایش‌های سیاسی است. مصلحت شهر فقط به امروز محدود نمی‌شود بلکه به‌ آینده نیز معطوف است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خرش از پل گذشت مثل حسن آقا

    • بدون نام

      بدترین کارتون به کاربردن کارگرغیروطنی خارجی افغانی واین خیانت بزرگ درحق کارگرایرانی وایرانیه

    • سعید

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج