جاباما
۶۲۷۳۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

او جهانبخش است، بهترین پاسور لیگ هلند

علیرضا جهانبخش یکی مثل مهدی مهدوی‌کیا است. کسی که نه حاشیه آنچنانی دارد و نه تمرکزش را جز فوتبال به مساله دیگری معطوف می‌کند.

ایران ورزشی: علیرضا جهانبخش یکی مثل مهدی مهدوی‌کیا است. کسی که نه حاشیه آنچنانی دارد و نه تمرکزش را جز فوتبال به مساله دیگری معطوف می‌کند. برای علیرضا این روزها درخشان طی می‌شود و بهتر از همه سالهای قبل. به نظر می‌رسد برای او وقت پرش رسیده است. پرش به پله‌ای جدید و یک گام بالاتر از جایی که حالا قرار دارد. منتظر می‌نشینیم تا درخشش جهانبخش ادامه پیدا کند. او با همین دست فرمان، اگر مسیر خود را به پایان برساند، قطعا یکی از لژیونرهای جدید ایران در لیگ‌های معتبر دنیا خواهد بود. شاید دوباره مثل مهدوی‌کیا و در مسیر او. حضور در بوندس لیگا یا حتی لیگ برتر انگلیس

با فرهنگ فوتبال هلند خو گرفته و همین دلیل محکمی است برای روزهای پر افتخاری که سپری می‌کند. از ۱۹ سالگی تا امروز که ۲۴ ساله شده. علیرضا جهانبخش پنجمین فصل حضور در لیگ هلند را پشت سر می‌گذارد. او در این ۵ فصل، هم افتخار گروهی به دست آورده و هم فردی. از صعود همراه نایمخن به اردی ویژه تا دریافت جایزه گاو طلایی یا همان عنوان بهترین بازیکن لیگ دو هلند. اینها را کنار حضور چند باره او در ترکیب تیم منتخب فصل بگذارید تا به درصد موفقیت او پی ببرید.

جهانبخش در اوج دوران فوتبال خود قرار دارد. او به درک مناسبی از فوتبال رسیده و مهم‌تر اینکه رفتار حرفه‌ای را نیز آموخته. نه خبری از مصاحبه‌های عجیب و غریب او هست و نه در فضای مجازی می‌بینیم که او پستی خارج از دایره ادبیات یک فوتبالیست حرفه‌ای منتشر کند. همین‌ها را روی هم که بگذاریم به راز پیشرفت چشمگیر علیرضا پی می‌بریم. بازیکنی که حالا آلکمار روی کاکل او می‌چرخد و اگر یک روز نباشد، دنیا مثل آوار روی سر سرمربی خراب می‌شود.

در این چند فصل اخیر، علیرضا بارها خبرساز شده. نه به خاطر حواشی‌اش که به خاطر موفقیت‌هایی که به دست آورده. او نماینده ویژه فوتبال ایران در هلند است. بازیکنی که توانسته نام فوتبال ایران را در هلند سر زبان‌ها بیندازد و نارنجی‌ها را متقاعد کند که کشور او بازیکنانی با کیفیت در اختیار دارد.

این بار علیرضا، دوباره با گل‌هایی که به ثمر رسانده و البته پاس گل‌هایی که برای هم تیمی‌هایش مهیا کرده، ذهن همه را به سمت هلند برده. لیگی که حالا آلکمار یکی از مدعیان جدی‌اش محسوب می‌شود. جهانبخش این فصل، روی هم 7 پاس گل برای هم تیمی‌هایش مهیا کرده. 5 پاس در لیگ و 2 تا در جام حذفی.

علیرضا هفته پنجم نخستین پاس گل خود را برای ویگهورست فرستاد، سپس در هفته نهم دو پاس گل برای کوپینرز و اوورم مهیا کرد. او هفته دهم هم یک پاس گل زیبا برای تیل فرستاد و هفته یازدهم هم ویگهورست را کمک کرد تا گل بزند. جهانبخش در جام حذفی و مقابل ماستریخت هم دو پاس گل برای ویگهورست مهیا کرد. پاس گل‌هایی که نیاز به یک اشاره کوچک داشت تا وارد دروازه ماستریخت شود.

جهانبخش این فصل 3 گل ارزشمند هم برای آلکمار به ثمر رسانده. ابتدا هفته هشتم مقابل خرونینخن، سپس هفته نهم برابر اوترخت و آخری هم هفته یازدهم و در مصاف با ویلم. او روی هم در لیگ و جام حذفی، 985 دقیقه بازی کرده و آمار شگفت انگیز 3 گل و 7 پاس گل را از خود بر جا گذاشته. آماری که نشان می‌دهد او به طور میانگین در هر بازی یا پاس گل داده و یا گل زده.

درخشش علیرضا در ترکیب آلکمار، موفقیت این تیم را به همراه داشته. صعود به مراحل بالاتر جام حذفی و البته حضور در رده چهارم لیگ هلند، ماحصل تلاش جهانبخش و هم تیمی‌هایش تا پایان هفته یازدهم اردی ویژه است. این تیم از ۱۱ بازی ۲۲ امتیاز به دست آورده و هم امتیاز با آژاکس و زووله و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده چهارم ایستاده است.

الگوی علیرضا، مهدی مهدوی‌کیا است. ستاره سابق پرسپولیس، بوخوم، هامبورگ و تیم ملی ایران. علیرضا بارها نام مهدوی‌کیا را بر زبان آورده و تاکید کرده که زندگی ورزشی او را الگوی خود قرار داده است. او که زمانی هم‌تیمی مهدوی‌کیا در داماش گیلان بود، حالا عنوان بهترین پاسور لیگ هلند را بالاتر از تمام رقبای ریز و درشت خود در اختیار دارد. درست مثل مهدوی‌کیا که فصل 2003-2002 این عنوان را البته در لیگی معتبر به نام بوندس لیگا به دست آورد.

علیرضا جهانبخش یکی مثل مهدی مهدوی‌کیا است. کسی که نه حاشیه آنچنانی دارد و نه تمرکزش را جز فوتبال به مساله دیگری معطوف می‌کند. برای علیرضا این روزها درخشان طی می‌شود و بهتر از همه سالهای قبل. به نظر می‌رسد برای او که پیشرفت پله به پله را در دستور کار قرار داده، وقت پرش رسیده است. پرش به پله‌ای جدید و یک گام بالاتر از جایی که حالا قرار دارد.

نیم فصل یا پایان فصل. منتظر می‌نشینیم تا درخشش جهانبخش ادامه پیدا کند. او با همین دست فرمان، اگر مسیر خود را به پایان برساند، قطعا یکی از لژیونرهای جدید ایران در لیگ‌های معتبر دنیا خواهد بود. شاید دوباره مثل مهدوی‌کیا و در مسیر او. حضور در بوندس لیگا، جایی که او علاقه وافری به آن دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج