۶۲۷۳۸۱
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

قاضی سراج: اقتصاد ایران سالم نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کار کردن تجار و فعالان اقتصادی سالم در فضای کنونی اقتصاد ایران بسیار سخت است، گفت: باید کارتهای بازرگانی صوری و شرکتهای کاغذی را به حداقل رساند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کار کردن تجار و فعالان اقتصادی سالم در فضای کنونی اقتصاد ایران بسیار سخت است، گفت: باید کارتهای بازرگانی صوری و شرکتهای کاغذی را به حداقل رساند.

مراسم صبحانه کاری فعالان اقتصادی و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور دقایقی قبل در اتاق بازرگانی ایران آغاز شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فشار روی بازرگان سالم صد برابر بیش از آنچه است که فعالان اقتصادی عنوان می کنند، برخی را ناخودآگاه به کارهای خلاف می کشانند، البته کار سالم در این کشور سخت می توان انجام داد.

قاضی سراج با بیان اینکه می توانیم کمک کرده و کار را پیش بریم، افزود: مشکل دیگر کارت های بازرگانی صوری است که پدر اقتصاد را درآورده است، برخی از افرادی که در این دام افتاده اند، چاره ای ندارند، چراکه نمی توانند کار سالم انجام دهند، پس باید چرایی استفاده از این کارتها را کشف کرد. البته ما در سازمان بازرسی قول می دهیم که در راستای قوانین سازمان برای بهبود این روند، کار کنیم.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور کاملا همراه با فعالان اقتصادی است، البته نمی شود کارت بازرگانی را برداشت، اما جایگاه و شان بازرگان و تجار، جایگاهی نیست که اکنون در جامعه است، بلکه در هر جامعه ای بازرگان رتبه اول را دارد و صادرکنندگان واقعی، جایگاه و شان بالا دارند، ولی در کشور ما متاسفانه این طور نیست که امیدواریم بتوانیم با همفکری کار را پیش بریم.

قاضی سراج گفت: ما به دنبال این هستیم که امور اصلاح شود، هیچ کس اکنون متاسفانه به هیچ کس اعتماد ندارد، در حالیکه قبل از انقلاب، چک معنا نداشت و حرف تجار و بازرگانان مورد اعتماد بود، اما اکنون صد تا چک هم داده شود، این اطمینان وجود ندارد؛ این در حالی است که فعالان اقتصادی مشکلات در بروکراسی های اداری را به سازمان بازرسی اعلام کنند؛ حتی بازرگانان و تجار خود را معرفی نکنند؛ این در حالی است اگر کارمندی فقط پول میگیرد تا کار انجام شود، به ما آن را معرفی کنید.

وی افزود: ما از تشکیل کمیته با اتاق بازرگانی استقبال می کنیم.

همچنین شافعی نیز در این نشست گفت: سالم سازی اقتصاد را یکی از اولویت های کار اتاق بازرگانی ایران می دانیم، پس می توان کمیته دائم همکاری با سازمان بازرسی کل کشور ایجاد کرده و در کل استانهای کشور نیز اتاق های بازرگانی با سازمان های استانی بازرسی کار مشترک انجام داده و کار هماهنگی را پیش بریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد کارتهای بازرگانی نیز گفت: اقداماتی نیز برای کارتهای بازرگانی و ساماندهی آن، در اتاق ایران آغاز شده و ما می خواهیم به این موضوع فیصله دهیم، البته این موضوع محیط کاری ما را نیز دچار مشکل کرده و تجار سالم را دچار دغدغه های شدید می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر موقع به سازمان تجارت آزاد جهانی بپیوندیم ،فی الاجبار اقتصادمان سالم خواهد شد و با قوانین بین المللی دنیا خود را وفق خواهیم داد.

    • بدون نام

      به به آش اینقدر شور شده صدای آشپز هم در اومد

    • بدون نام

      کیه که درک کنه مسئولین به فکر جیب مردم نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج