۶۲۷۳۹۲
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اتفاق عجیب در فوتبال زنان؛ کارت زرد برای حجاب!

لیگ فوتبال زنان ایران هفته‌گذشته و در بازی‌ای که تهران میزبان بود حاشیه کم نداشت.

روزنامه آسمان آبی در گزارشی از لیگ فوتبال زنان و اتفاقات عجیب آن نوشته است:
لیگ فوتبال زنان ایران هفته‌گذشته و در بازی‌ای که تهران میزبان بود حاشیه کم نداشت. از زمین پر از چاله که بازیکنان ملی‌پوش تیم میزبان می‌ترسیدند روی آن دریبل کنند گرفته، تا وضعیت نابسامان آبخوری و جایگاه تماشاگران و جایگاه خبرنگارانی که اصلا نداشت. هیچ‌چیز شبیه امکانات لازم برای برگزاری یک مسابقه لیگ برتری نبود اما عجیب‌تر از همه این‌ها آن بخشی از بازی بود که ناظر فدراسیون در حال رساندن اطلاعات بازی به بازیکنان دو تیم به‌ویژه به آذرخش میزبانی بود که امسال برای اولین‌بار و پس از قهرمانی در دسته‌یک، به سوپر لیگ راه پیدا کرده‌است. آن‌جا که ناظر بازی به‌بازیکنان درباره پوشش‌هایشان تذکر داد و در این میان حرف از کارت‌زرد هم زد.

نمی‌شد چنین چیزی را پیش‌بینی کرد. این‌که ناظر بازی، به‌عنوان فردی که باید بیش از همه از قوانین موجود در مسابقات مطلع باشد به بازیکنان گفته بود حتما با هدبند وارد زمین شوید و مراقب باشید موهایتان مشخص نشود که اگر بشود به شما تذکر می‌دهند. اگر به تذکرات توجهی نکنید داور می‌تواند به شما کارت زرد بدهد!

البته در ابتدای بازی وقتی چنین حرفی را شنیدیم، تصور کردیم شاید در حد یک‌اولتیماتوم باشد که قدرت اجرایی در زمین بازی ندارد و صرفا به بازیکنان گفته‌اند تا توجه‌شان را نسبت به این موضوع حساس جلب کنند، ولی وقتی بازی شروع شد و هرچه روند رقابت پیش رفت، شاهد جدی‌بودن آن اولتیماتوم بودیم. وقتی هم با چشم خود دیدم که داوران به‌طور جدی نسبت به این موضوع به بازیکنان تذکر می‌دهند، دیگر موضوع مشخص شد.

هرچه قوانین داوری را از بالا تا پایین بررسی کردیم، جایی نکته‌ای در این باره نوشته نشده بود و قطعا قوانین ثبت‌شده برای هر رشته ورزشی، ازجمله فوتبال، آن‌قدر دقیق و حساب‌شده است که هر کشوری به‌طور مستقل توانایی دست‌زدن به قوانین مدون‌شده فیفا را ندارد که اگر هم داشته باشد، نیاز به اجازه و برگزاری جلسه و رسیدن به توافقات است. چراکه قوانین چنین مسابقاتی تنها برای سودآوری بیشتر آن تورنمنت یا جذب علاقه‌مندان بیشتر وضع می‌شود. همچنین اگر بخشی از قوانین باعث بروز آسیب شود، می‌توان آن را تغییر داد. با این تفاسیر به این نتیجه می‌رسیم که کارت زرد‌دادن به‌خاطر چنین موضوعی، چیزی جز ایرانیزه شدن نیست!

نکته جالب این‌که این بازی پخش تلویزیونی داشت. گرچه یک دوربین از خبرگزاری صدا و سیما آمده بود، اما همان دوربین بیشتر دنبال چند صحنه برای یکی از مستنداتش بود و حضورش به‌معنی پخش زنده و مرده این رقابت هم نبود. از طرف دیگر تعداد تماشاگران مرد حاضر در این ورزشگاه آن‌قدر کم بود و آن‌قدر هم جایگاه تماشاگران با زمین و بازیکنان فاصله داشت که حقیقتا هیچ‌چیز به شکل کاملا روشن و دقیق مشخص نبود. باوجود تمام این مسائل اما دیدیم که جریان کارت زرد‌دادن، به‌خاطر مشخص‌شدن موی بازیکنان صحت دارد.

این موضوع در رسانه‌ها و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی بازخورد بالایی داشت. برخی معتقد بودند فدراسیون فوتبال نمی‌تواند سرخود قانونی وضع و آن را اجرایی کند و اگر پذیرفته رشته‌ای را در بخش زنان داشته باشد به این معنی نیست که توانایی دستکاری‌کردن قوانین داوری آن را دارد. آن‌هم وقتی این فوتبال زنان، بازیکنان، مربیان، داوران و کل این مجموعه آن‌قدر کم در رسانه‌ها دیده می‌شوند که شاید از صدنفر، به‌سختی یک نفر را پیدا کنید که نامی از یکی از این بازیکنان ملی‌پوش فوتبال زنان بداند. از زنانی که خیلی وقت‌ها بدون پول بازی می‌کنند، تیم‌هایشان را به‌خاطر بی‌مسئولیتی مدیرانشان از دست می‌دهند، انگ‌های مختلف را به‌جان می‌خرند، چه از بعد معنوی و چه از بعد مادی حمایتی نمی‌شوند،مدام در محدودیت‌های جدید قرار می‌گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      شورش و دراوردید ...!!!!

    • بدون نام

      حالم زهم خوردازاین کارهای ...

    • بدون نام

      مسخره اش رو در آوردن

    • رامین

      ...ایرانه دیگه...؟!!!هر چیز غیر منطقی توش هست؟!!

    • بدون نام

      لعنت به قوانین من درآوردی
      لعنت به بیسوادی

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      سلام اگر قوانین فیفا را مهم تر از قوانین خدا میدونید دچار مشکل هستید
      فوتبال فقط یه بازیه فقط یه بازی
      اگر نمیتونید درک بفرمایید لطفا در کشور اسلامی خبر نشر ندید
      متشکر

      پاسخ ها

      • ...

        ایول

      • میلاد

        لا اکراه فی الدین
        شما وکیل وسی بقیه نیستین متاسفانه خیلی از مردم اینو متوجه نمیشن

    • بدون نام

      ههههههههههه خدا نکشتتون خنده دار ترین جوک عمرم رو خوندم...خخخخخخ

      پاسخ ها

      • سعید

        دمت گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج