۶۲۷۴۶۲
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

از جان امیر کچلیک و سجاد رضایی چه می خواهید؟

این دو پسر خردسال و شیرین زبان را همه می شناسیم. امیرعباس کچلیک با لهجه شیرین شمالی و سجاد رضایی با لهجه شیرین اصفهانی هر دو هم حاضر جواب که با شبکه های اجتماعی مشهور شدند و البته والدین آنها هم از این موج بدشان نیامد و با آن همراه شدند.

روزنامه هفت صبح: این دو پسر خردسال و شیرین زبان را همه می شناسیم. امیرعباس کچلیک با لهجه شیرین شمالی و سجاد رضایی با لهجه شیرین اصفهانی هر دو هم حاضر جواب که با شبکه های اجتماعی مشهور شدند و البته والدین آنها هم از این موج بدشان نیامد و با آن همراه شدند.
از جان امیر کچلیک و سجاد رضایی چه می خواهید؟
روز به روز در برنامه های بیشتری حضور پیدا کردند و دل بیشتری از مردم را بردند. روز شنبه علی ضیا در برنامه فرمول یک این دو پسر را به عنوان مهمان کنار یکدیگر قرار داد تا احتمالا از نظر خودش یک برنامه «ویژه» پخش کند. نتیجه اما به نظر می آید آن گونه نبود و واکنش ها در شبکه های اجتماعی طعم خوشی نداشت. چرا مردم آن را دوست نداشتند؟

۱. تیغ تند انتقادهای کاربران بیشتر از همه به سوی والدین و مدیران صدا و سیما نشانه رفته است. از نگاه جامعه شناسی و روانشناسی کودک، شخصیت بچه های خردسال هنوز شکل نگرفته و به شدت تحت تاثیر عوامل بیرونی است.

آنها در این سن و سال، رفتارهای هیجانی از خود بروز می دهند که پس از گذشت چند سال مسیر رفتاری کاملا متفاوت در پیش خواهند گرفت. مسلما آنها هنوز از نظر فکری به تکامل نرسیده اند و تحت تاثیر اطرافیان تلاش می کنند تا رفتاری از خود بروز دهند تا نظر دیگران را جلب کنند. از نقطه نظر اجتماعی آیا صحیح است که بیش از حد به این رفتار شیرین شان که مختص سن و سال آنها است دامن بزنیم؟ آیا شخصیت آینده آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهیم؟ آنها را از ریل اخلاقی و رفتاری خود خارج نمی کنیم؟

این کودکان و سایر کودکانی که در شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده اند در سال های آینده ممکن نیست نسبت به رفتار دوران خردسالی خود پشیمان شوند؟ در این صورت با دیدن تصاویر و فیلم های گذشته خود چه واکنشی نشان خواهند داد؟ دوستان آنها چه می گویند؟ کافی است به قوانین بین المللی در مورد کودکان نگاه کنیم تا متوجه شویم چه اختلاف عمیقی با آنها داریم. عضویت کودکان زیر ۱۳ سال در همین اینستاگرام نیز ممنوع است و نباید کودکان خود را ترغیب به کارهای عجیب کنند.

در بسیاری از نشریات و شبکه های معتبر نیز قوانین سختی برای پخش تصاویر کودکان وجود دارد و کارشناسان و ناظران رسانه قبل از پخش برنامه ای که تصاویر کودکان در آن قرار است به نمایش گذاشته شود آن را بررسی می کنند تا در سرنوشت آینده آن کودکان و کودکان دیگر تاثیر نداشته باشد. در برنامه «فرمول یک» آیا کسی به این نکات توجه کرده بود یا صرفا جمع کردن مخاطب ملاک بود؟

۲. گروه دیگری از کاربران عقیده دارند که اگر هم قرار است از کودکان در برنامه ها دعوت شود، شاید بهتر باشد از کودکانی که در زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی و ... پیشرو هستند دعوت شود تا هم کودکان دیگر از آنها الگو بگیرند و هم والدین، کودکان را به این راه تشویق کنند. با توجه بیش از اندازه به این دسته از کودکان شیرین زبان ممکن است نوعی سرخوردگی در میان کودکان دیگر به وجود آید و آنها راه محبوبیت و شهرت را فقط در این گونه رفتارها ببینند.

۳. عده دیگری نیز رفتار و واکنش های علی ضیا در این برنامه را به چالش کشیده اند. سجاد رضایی با لهجه شیرین خود مشغول خواندن یکی از ترانه های «حامد همایون» است که با خنده ها و قهقهه های علی ضیا روبرو می شود. این خنده ها در ابتدا جالب به نظر می رسید اما علی ضیا همچنان به آنها ادامه می دهد و حتی از شدت خنده از روی صندلی بلند شده و روی زمین می نشیند و قهقهه می زند. آیا چنین حرکتی کودکان را تحقیر نمی کند؟ آیا در اعتماد به نفس آنها تاثیر نخواهد گذاشت؟

۴. از سوی دیگر این را هم بگوییم که برخی کاربران نیز حضور و اجرای آن دو کودک را جای اشکال نمی دانند و عقیده دارند آن برنامه صرفا یک برنامه سرگرم کننده بود که توانسته توجه آنها را جلب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت بود برنامه ش.لودگی فقط

    • بدون نام

      مجری هایی که به واسطه مادرشون دارن توصدا سیما نقش ایفا میکنند چه می فهمند شخصیت شناسی چی هستش و مشکلات آینده بجه ها چی میشه فقط به فکر پول در آوردن خودشون هستن

    • حامد

      قوانین بین المللی؟ ایران؟ صدا و سیما؟ علی ضیا؟ احترام؟ فرهنگ؟ این لغات هیچ ربطی به هم ندارن مخصوصا تو ایران و صدا و سیما اونم توسط علی ضیا.. به هر حال صلاح مملکت خویش خوسروان دانند و خوسروان تینطوری صلاح میبینن که مردم خر هستن

    • افسانه

      نمیفهمم چرا تلویزیون اصرار به موندن علی ضیا داره واقعا انقدر پارتی اش کلفته
      متاسفم برای پدر و مادر این بچه ها فقط همین

    • فریاد

      من واقعا موافقم با مطلب شماره یک. اینطور در معرض نمایش گذاشتن یک کودک که فقط به صرف طبیعتش مورد توجه قرار گرفته باعث میشه این بچه سعی کنه همون رفتار رو تکرار کنه تا باز هم مورد توجه قرار بگیره یعنی همون ظاهر سازی و ریا. شخثیت این بچه ها از الان آلوده به سیاست و ریاکاری میشه و بچه های دیگه هم الگوبرداری میکنن تا خودی نشون بدن. حالا گیریم والدین این کوکان به عواقب کارشون آگاه نیستن ولی واقعا یک روانشناس تو این صدا و سیما وجود نداره؟

    • مهدی

      نسل جدیدی از این دنیا که بخواد با گفتن یک کلمه‌ معروف بشه و بشه سلبریتی واقعا باید در اون فضای هنری و فضای مجازی رو گل گرفت.... قبل ها یکی که میخواست ادم معروفی بشه سالیان سال زحمت و کار و تلاش و ..... ولی العان یک مشت عقده ای عقب مونده با گفتن یک کلمه که از دهن یه بچه درمیاد اونو بزرگش میکنن و سلبریتیش میکنن و کار رو به جایی میرسونن که اون بچه بیاد و توی سینما بازی کنه واقعا این حال منو خراب میکنه واقعا که..... حالا مردم اینوگندش کردن چرا جامعه ی هنری چرا مدیران عرصه ی هنر قبول کردن نمیدونم..‌..
      بیایین یکم با واقعیت ها رو به رو بشیم .... اونا بچه ان بزاریم ایندشون رو درست شکل بدن ....

    • بدون نام

      از دیدن این کچیلک حالم بهم میخوره

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      بسیار مطلب عالی بود

    • م ب

      کودکی را از هردو گزفتید اظتباه بزرگ وجبران نشدنی

    • بدون نام

      واقعا منم نمیدونم این بچه ها چه ویژگی خاصی دارن که الکی معروف شدن .خداروشکر که من تلویزیون ایران را نمیبنم ولی فیلمش را درفضای مجازی دیدم .متاسفم برا ی صدا و سیما و برای والدین این بچه ها. بابا بزارین بچه ها در عالم خودشون بچگی کنن .حالم از تلویزیون وطنی به هم میخوره . صدا سیما کی میخاد اینرویه را عوض بکنه

    • بدون نام

      دیگه کم کم داریم به بیراهه میریم و کی سر از قعر چاه در بیاریم خدا عالمه خدا به هممون رحم کنه این علی ضیا رو هم به راه راست هدایت کنه بلندبگو آمین

    • کسری

      این مجری بار اولش نیست که هر کاری دلش میخواد میکند . فکر کنم قحطی مجری داریم

    • مریم

      واقعا مطلبت حق بوده و تلویزیون شده خاله بازی . این دو بچه چه دردی از ملت دوا میکنن ؟ چه چیز آموزشی دارن ؟ چه الگویی هستن ؟ واسه همینه که ملت رو آوردن به ماهواره

    • مهدی از گلستان

      ولی کلیپ اولیش(کولیک) خیلی باحال بود

    • محمد

      از مجریی که به واسطه مادرش داره تو تلویزیون فعالیت میکنه و هرکاریم ک دلش میخواد انجام میده بیشترازین نمیشه توقع داشت بازم ازماست که برماست...

    • بدون نام

      ......
      هیچی دیگه باز نمیشه!!!

    • بدون نام

      محدودیت های متعدد صدا و سیمای میلی
      +
      لزوم جذب حداکثری مخاطب علیرغم محدودیت های ذکر شده
      +
      نیاز جامعه به شادی و نشاط و سعی صدا و سیما در جذب بخشی از مخاطب از این طریق
      +
      تنزل فاحش ذائقه جامعه و سطح آگاهی در دو دهه اخیر از محتواهای علمی و... به سخیف ترین و بچگانه ترین محتواها
      ____________________________________
      ؟!

    • روانبخش قبادی

      مطمئنا از رفتاری که با این دو کودک و دیگر کودکانی که فیلمهای متعددی از آنها در شبکه های اجتماعی انتشار داده میشود انجام میشود نمونه جدیدی از کودک آزاری تلقی می گردد، این هم نوعی سوء استفاده از کودکان است که متاسفانه با اجازه والدین آنها انجام میشود و جالب است که رسانه ملی به آن دامن میزند. اگر درآمدی از این جهت به آنها میرسد چه تفاوتی با کودکان کار دارند.

    • لیلا

      چقد به علی ضيا گیر میدین....

    • فرناز

      این علی ضیا چرا هنوز انتن بهش میدن من نمیدونم

    • امرا

      ای بابا گیر سه پیچ ندین به علی ضیاء بچه ها هم بخشی از جامعه هستند مگر غیر از این است باید یاد بگیرین خیلی از مسائل اجتماعی را؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج