۶۲۷۴۷۱
۲۴ نظر
۵۰۱۰
۲۴ نظر
۵۰۱۰
پ

نوبخت: با اقدامات خلاف منافع ملی برخورد می‌شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص تیتر‌ یکی‌از رسانه‌های اصولگرا با موضوع شلیک موشک به ریاض و دوبی تصریح کرد: این موضوع یک تخلف آشکار رسانه‌ای است و تا جایی که خبر دارم برخوردهای قانونی برای این مسئله در حال اجراست و امیدواریم قاطع تر صورت بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص تیتر‌ یکی‌از رسانه‌های اصولگرا با موضوع شلیک موشک به ریاض و دوبی تصریح کرد: این موضوع یک تخلف آشکار رسانه‌ای است و تا جایی که خبر دارم برخوردهای قانونی برای این مسئله در حال اجراست و امیدواریم قاطع تر صورت بگیرد. وی افزود: البته برخی افراد مواضع شخصی خود را می نویسند تا آن را به جای مواضع نظام جا بزنند، درحالی که نظام طبق قوانین بین‌المللی عمل می کند، بنابراین با این گونه اقدامات که منافع ملی را هدف قرار می‌دهد، برخورد می شود.
نوبخت: با اقدامات خلاف منافع ملی برخورد می‌شود
محمد باقر نوبخت در پاسخ به این پرسش که دولت برای حل مشکل سپرده گذاران کاسپین چه اقدامی انجام داده است، گفت: خوشبختانه سران سه قوه جلسه‌ای داشته اند و در این خصوص تصمیمات بسیار مهم و رافع مشکلی اتخاذ کرده‌اند و نیز کارگروهی از نمایندگان روسای سه قوه تشکیل شده است و تصمیماتی گرفته شده است که رافع مشکلات اساسی در این زمینه و شکل گیری نوعی رصد بر چگونگی پیگیری این گونه موارد به شمار می‌آید.

وی افزود: امیدواریم این مشکل حل شود و با نظارت بانک مرکزی از هرگونه تکرار این نوع اشتباهات که در موسسات مالی پیش می آید، دور شویم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا تصویب تحریم های جدید علیه ایران بر قرارداد توتال نیز تاثیر می‌گذارد یا نه، گفت: یکی از امتیازات این قرارداد برای طرف ایرانی این بود که در هر شرایط غیر معمول از جمله تحریم ها، نقشی برای استیفای حقوق طرف ایرانی در نظر گرفته شده است.

نوبخت در پاسخ به پرسشی در زمینه دیدگاه دولت درباره تیتر یکی از جراید درباره اصابت موشک یمن به پایتخت عربستان سعودی، اظهار کرد: این یک تخلف آشکار رسانه ای است و برخورد قانونی با این تخلف در حال اجرا است که آرزو می کنیم با قاطعیت بیشتری انجام شود. هیچ چیز برای ما مهمتر از منافع ملی نیست.

وی افزود: البته برخی افراد مواضع شخصی خود را می نویسند تا آن را به جای مواضع نظام جا بزنند، درحالی که نظام طبق قوانین بین‌المللی عمل می کند، بنابراین با این گونه اقدامات که منافع ملی را هدف قرار می‌دهد، برخورد می شود.

نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا اقدامی از سوی دولت برای حذف دلار از تجارت بین‌الملل برداشته شده یا خیر، گفت: از سالهای قبل هم برای حذف دلار از تجارت بین‌المللی، گام‌هایی برداشته شده و عمده فعالیت های امروز ما بر اساس یورو انجام می‌شود. همچنین کاری که روسیه در این زمینه آغاز کرده هم وجود دارد و نیز در نشست اخیر سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان هم ما درباره این موضوع که از پولهای ملی خودمان در تجارت استفاده کنیم تصمیمات مهمی اتخاذ کردیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره حواشی شکل گرفته درباره لایحه نظام جامع رسانه ای کشور نیز اظهار کرد: دولت در چارچوب منشور حقوق شهروندی، همه تلاشهای خود را برای اجرایی کردن این منشور به کار بسته و حتی آقای روحانی در احکامی که برای وزرای دولت صادر کرد، دو پیوست عمومی و تخصصی نیز قرار داد که یکی از آن دو، منشور حقوق شهروندی است و حال، یکی از گامها برای اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی و تبیین آن همین بحث نظام رسانه‌ای کشور است.

وی افزود: برای نظام بخشی به رسانه‌ها همه وزرایی که در جلسه هیئت دولت درباره این موضوع پیشنهاداتی مطرح کردند، نسبت به ارتقاء و تقویت سازمان رسانه ای کشور حساس بوده اند و من از این فرصت استفاده می‌کنم تا بگویم که از همه اهالی رسانه تقاضا دارم که هرگونه پیشنهادی تبیینی و تقنینی که درباره این لایحه دارند، به دولت ارائه دهند، چرا که ما نیز هیچ عجله ای برای تصویب این لایحه نداریم بلکه می خواهیم آن را هرچه بهتر ارائه کنیم.

سخنگوی دولت همچنین درباره چگونگی ارائه بودجه سال آینده به مجلس اطهار کرد: پیش‌نویس بودجه سال ۹۷ مشتمل بر ۲۲ تبصره به هیئت وزیران ارسال شده و امیدواریم از هفته آینده بررسی آن آغاز شود که در آذر ماه برای پاسخگویی به آن، به مجلس برویم که البته هر زمان مجلس اعلام آمادگی کند ما برای تشریح بودجه به مجلس می رویم.

نوبخت همچنین درباره چگونگی پرداخت یارانه‌ها در سال آینده، گفت: پرداخت یارانه هر سال با توجه به بودجه صورت می‌گیرد و امسال ۴۸ هزار میلیارد تومان طبق پیوست تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده است که مسئول کمیته امداد امام خمینی اعلام آمادگی کردند که فقط یارانه را به افراد تحت تکفل بهزیستی و کمیته امداد بدهیم که اتفاقا برخی از نمایندگان مجلس به صورت غیررسمی هم همین را گفته‌اند.

وی تاکید کرد: اگر تکلیف قانونی این باشد که دولت به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی، یارانه بدهد دولت مکلف به اجرای قانون است اما بهتر است تا یکی، دوماه آینده صبر کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که طرح انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت چگونه طی شده است، گفت: در فرآیند رسیدگی به این لایحه سازمان بیمه سلامت ایرانیان از وزارت کار جدا و به وزارت بهداشت و درمان ملحق شد که البته ترکیب این شورا عوض نشده است اما این موضوع مطرح است که آیا دبیرخانه باید در وزارت کار و تعاون می‌ماند یا نه که در این باره تصمیمی در هیات دولت گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره مجدد با آمریکا درباره برجام به صلاح منافع ملی نیست، اظهار کرد: آنان صلاحیت اجتماعی ندارند که ما مجددا بخواهیم مذاکراتی داشته باشیم و تا اطلاع ثانوی مذاکره با این افراد که ثبات شخصیت بین‌المللی‌ آنها مشخص نیست انجام نخواهد شد.

نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره برخوردهای امنیتی با سرمایه‌گذاران خارجی، اظهار کرد: دولت خودش را موظف می‌داند که از افرادی که برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آیند حمایت کند و روزی نیست که نامه‌ای به دست ما نرسد که ایرانیان خارج از کشور خواهان سرمایه‌گذاری در کشور باشند.

سخنگوی دولت درباره سفر آمانو به ایران، گفت: این سفر در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام شده است و تاییدی بر صحت اقدامات ایران در چارچوب برجام است که مثل سایر موارد آمانو این بار هم پایبندی ایران به تعهدات برجام را اعلام کرد.

وی درباره موضوع سپنتا نیکنام منتخب زرتشتی مردم یزد در شورای شهر و نیز نامه رییس‌جمهور به رهبری در این زمینه، اظهار کرد: ما در راستای تامین حقوق شهروندی همه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و گاهی اوقات برای رفع یک مشکل اگر بتوانیم سازوکاری مدبرانه داشته باشیم که تنش کمتری ایجاد شود بهتر هم خواهد شد و در این مورد نیز اقداماتی در دست اجراست.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که دولت چرا تصمیم به پرداخت بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گرفته است آن هم در حالیکه مناطق محروم با مشکلاتی مواجهند و نیز تیم‌های ورزشی بانوان با کمبود اعتبارات روبرو هستند، اظهار کرد: دولت مسئولیت عمومی برای اداره کشور دارد و در عین حال که بودجه مشتمل بر منابعی از فروش نفت و دریافت مالیات و فروش اوراق است مصارف متنوعی برای آن وجود دارد که حوزه ورزش و نیز عدالت اجتماعی نیز از جمله این موارد است و سال گذشته نیز دولت برای طرح تحول سلامت چهار هزار میلیارد تومان پرداخت کرد که هر ماه نیز در کنار این، سه هزار و 800 میلیون تومان یارانه واریز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر چند میلیارد تومان هم که قانون، اجازه کمک به فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی را طبق آن می‌دهد قرار است به این دو باشگاه فوتبال پرداخت شود که نهایتا 10 میلیارد تومان خواهد بود و این در حالی است که دولت محدودیت‌هایی هم برای کمک به باشگاه‌های ورزشی دارد و نیز در بودجه هم مشخص شده که چه درصدی باید به طور خاص در حوزه ورزش هزینه شود بنابراین چنین موضوعی چه ارتباطی با مساله مناطق محروم و کمبود اعتبارات در آنجا می‌تواند داشته باشد؟

سخنگوی دولت یادآور شد: در آغاز سال جاری سیستان و بلوچستان دچار مشکلات هجوم ریزگردها و کمبود آب شد که در نتیجه این وضعیت هم وزیر نفت و هم خود من به آنجا سفر کردیم و نتیجه آن آغاز کار سدی در آن منطقه بود که در پی توزیع اعتبارات به این پروژه برخی گفتند چرا اعتبارات آب در حوزه سیستان و بلوچستان و خوزستان هزینه می‌شود که البته این موضوع به دلیل بحث عدالت اجتماعی است.

نوبخت ادامه داد: ما در بودجه، ردیف توازن منطقه‌ای و عدالت اجتماعی داریم که اگر ما چیزی را نمی‌پسندیم نباید آن را به بحث عدالت‌جویی متصل کنیم؛ چرا که کمک‌های دولت در چارچوب قوانین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نماینده جمهوری اسلامی در عرصه قاره‌ای هستند که اگر به دلیل بدهی‌هایشان از حضور در تورنمنت‌های منطقه‌ای و قاره‌ای محروم شوند آیا خبرنگاران از من سوال نمی‌کنند که دولت چه تدبیری برای این مساله داشت؟ همانطور که در زمان المپیک هم دولت به موقع پشتیبانی‌های لازم را از کاروان ایران داشت و نماینده دولت نیز در این رابطه وزیر ورزش بود.

نوبخت با اشاره به دلیل عدم اجرای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده که امیدواریم خصوصی‌سازی این دو باشگاه به نحو شایسته‌ای انجام شود.

سخنگوی دولت همچنین درباره دلیل عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز اظهار کرد: امیدواریم این موضوع به زودی حل شود و شاهد بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جلوی این کیهان رو بگیرین. داره جنگ راه میندازه. ....

    • بدون نام

      اینا میخوان یه جنگ بشه و همه چیزو یه دفعه نابود کنن...فکر مردم که نیستن خودشون کلی اموال دارن تو کشورای دیگه و میرن اونجا. فقط مردم بدبخت هستن که باید تاوان بدن.

    • ALI

      چرا میذارید یه آدم اینقدر تاثیر در سرنوشت 80 میلیون انسان داشته باشه

    • بدون نام

      بار الهی،سایه شوم کیهان رو از سر ما کم کن،آمییییییین

    • بدون نام

      باز دوباره این بی بخت آفتابی شد

    • جنتلمن

      همه جمع شن زورشون به کیهان نمیرسه

    • بدون نام

      جناب نوبخت بعداز3-4سال دربدری سپرده گزاران تازه یادتون افتاده برای حل این مشکل جلسه بزارین؟!به خدا دروغ میگین
      ازشما هیچ آبی واسه ملت گرم نمیشه

    • بدون نام

      شما اقتصاد مملکت را منفجر کردید

    • بدون نام

      می خوام ببینم اگه فردا خدایی نکرده جنگ بشه کیهان و بچه هاش حاضرن برن جنگ؟

    • بدون نام

      مسئولان کیهان درست برای جبهه بیگانه کار میکنند.

    • بدون نام

      اون وقت که جنگ بشه مثل 8سال جنگ گردن کلفت ها بچه هاشون رو میفرستن کشور دیگه بعد جنگ پست مدیریتی بش میدن

      پاسخ ها

      • ماباخته

        ازمالباختگان موسسه آرمان(وحدت)هم بنویسید؛ماهم ایرانی هستیم؛یکسال است که فقط از کاسپین گفته میشه!
        صدای مارو هم بشنوید

      • بدون نام

        رئیس کمیته امداد برا صندلی خودش تلاش میکنه.اگه عدالت باشه باید ۹۰درصد مردم ایران برن تحت پوشش کمیته امدارد و بهزیستی.

      • بدون نام

        کاش رئیس کمیته امداد میرفت سفره خالی مردمو میدید بعد ....

    • بازنشسته

      لطفا قیمت های حامل های انرژی ، نان و ..‌. به روال قبل برگردونید بعد یارانه ها رو حذف کنید .

    • بدون نام

      چه بخواهید چه نخواهید جنگ دیگری آغاز خواهد شد

    • بدون نام

      بحث ما کمک. به دو باشگاه نیست ، بلکه نحوه حیف و میل پولهای بیت المال توسط یک عده تازه به دوران رسیده است

    • یک اریایی

      وقتی جنگ بشه کیهان به وظیفه اش عمل میکنه تبلیغات رفتن به بهشت

    • بدون نام

      اول از همه باید با تخلفات خود شماها برخورد شود.

    • بدون نام

      با دزدی و اختلاس و رانت خواری خک مقابله کنین!!!ولی نه ببخشید آدم با خودش که نمیتونه مقابله کنه!!!!!!!!

    • سور یاس

      اقای نوبخت چطور وقتی یکی از روزنامه های اصلاح طلب یک تیتز جنجالی می زند هیچ کس چیزی نمی گوید اما بلافاصله نسبت به تیتر کیهان عکس العمل نشان دادید قطعا چاپ این تیتر نادرست واشتباه بوده ولی یک نگاهی هم به تیتر روزنامه های دیگر بیندازید .

    • بدون نام

      مملکت آب ببره کیهان خواب میبره یه زمانی من هر روز کیهان میخوندم ولی الان حالم ازش بهم میخوره

    • بدون نام

      میخوام یارانه را قطع کنم فقط به بهزیستیها برام در شرایطی که اکثریت ملت زیر خط فقر هستن ونیاز به حمایت دارن دولت اگر یارانه ها را قطع کند باید به عقلش شک کرد همینطوری هم محبوبیت خود را از دست داده به نظر من دولت با قطع یارانه به تیر به خودش شلیک میکنه

    • دریا

      ملت شریف ایران
      آیا می‌دانید که...
      اگر ظریف بگوید آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام قدرت نظامی ما را نابود کند مخالف امنیت ملی نیست!
      اگر روحانی قبل از مذاکرات بگوید خزانه خالیست، مخالف امنیت ملی نیست!
      اگر وزیر اطلاعات بگوید هیچ سابقه اطلاعاتی ندارم، مخالف امنیت ملی نیست!
      اگر قول شفاهی جان کری تضمین ۲۵ سال آینده کشور باشد، مخالف امنیت ملی نیست!
      اگر روحانی به توان موشکی حمله کند، مخالف امنیت ملی نیست!
      اگر صداوسیما پول کافی نداشته باشد، مخالف امنیت ملی نیست!
      ولی تیتر کیهان مخالف امنیت ملی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج