جاباما
۶۲۷۴۹۶
۶ نظر
۵۲۰۹
۶ نظر
۵۲۰۹
پ

چرا رونالدو همان ستاره سابق نیست

در این مقاله به پنج دلیلی می پردازیم که چرا کریس رونالدو همان مهاجم خطرناک و زهردار سال های قبل نیست.

متافوتبال: در این مقاله به پنج دلیلی می پردازیم که چرا کریس رونالدو همان مهاجم خطرناک و زهردار سال های قبل نیست.

۵- افت سرعت رونالدو

این روزها کمتر می بینیم که رونالدو با دریبل زدن و جا گذاشتن بازیکنان مقابل به سمت دروازه حریفان هجوم آورد. ستاره پرتغالی با گذشت زمان و افزایش سن کمتر در زمین می دود.

البته کریس هنوز یکی از سریع ترین بازیکنان جهان است هر چند سرعت او نسبت به چند سال گذشته کمی کاهش یافته است.

رونالدو این روزها بیشتر به عنوان شماره نه کاذب به میدان می رود. رونالدو بیشتر از این که یک وینگر چپ باشد, مهاجم است. الان ستاره پرتغالی به دروازه حریفان نزدیک تر است و وظیفه توپ رسانی را به هافبک های تیمش واگذار کرده است.

توانایی رونالدو در زدن شوت های مهلک و باز کردن دروازه حریفان از پشت محوطه جریمه, به شکل بارزی کاهش یافته و از این نظر او دیگر تهدیدی برای تیم های مقابل نیست. رونالدو در حال حاضر کمک زیادی به سازمان دهی و هدایت تیمش نمی کند و مقایسه آمار فعلی با گذشته نشان می دهد که دچار افت شده است.

۲۰۱۴/۱۵:

مجموع گل ها= ۱۲۹

میانگین هر مسابقه= 2.9

۲۰۱۵/۱۶:

مجموع گل ها=۱۱۴

میانگین هر مسابقه=۲.۷

۲۰۱۶/۱۷:

مجموع گل ها=۷۴

میانگین هر مسابقه=۱.۸

۲۰۱۷/۱۸:

مجموع گل ها = ۱۲

میانگین هر مسابقه= ۱.۰۲

۴-افت در ضربات آزاد ایستگاهی

برای ستاره ای که تاکنون بیشتر از پنجاه بار از روی ضربات آزاد ایستگاهی برای تیم های باشگاهی و ملی اش گلزنی کرده, زدن تنها دو گل از روی این گونه ضربات در فصل های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و ۲۰۱۶-۲۰۱۵ افت عملکرد به شمار می رود.

زمانی بود که بازیکنان حریف در صورت حضور کریس در زمین، در نزدیکی محوطه جریمه خودی هرگز خطا نمی کردند. تخصص فوق العاده ستاره پرتغالی در زدن ضربات ایستگاهی، رونالدو را تبدیل به یک بازیکن بزرگ و مشهور در من یونایتد کرد و همین مهارت رئال مادرید را تشویق به خریدن ستاره پرتعالی کرد.

مصدومیت زانوی رونالدو در انتهای فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ باعث افت کیفیت ستاره پرتغالی در زدن ضربات آزاد ایستگاهی شد. رونالدو می خواست به زانوی پایش فشار نیاورد و همین موضوع قدرت ضربات شوت او را کم کرد. در حال حاضر ضربات کاشته آزاد را بیشتر گرت بیل و ایسکو می زنند.

گل از روی ضربات ایستگاهی (لالیگا و لیگ قهرمانان)

۲۰۱۵/۱۶ - ۹

۲۰۱۶/۱۷- ۴

۲۰۱۷/۱۸ - ۰

۳- آمار تبدیل موقعیت ها به گل

آن روزها که رونالدو یک تنه منچستر یونایتد یا رئال مادرید را با گل هایش نجات می داد؛ گذشت.

کریس رونالدو در طول فصل جاری چهل بار اقدام به گلزنی کرده؛ که فقط یک بار موفق شده است، از این نظر رونالدو نسبت به سایر گلزنان پنج لیگ برتر اروپایی, بدترین آمار را کسب کرده است.

در حالی که رئال مادرید چه در مسابقات داخلی و چه در عرصه بین المللی عملکرد مناسبی ندارد، کریس رونالدو هم به شدت دچار افت شده است. تیم رئال مادرید در مجموع مسابقات باشگاهی و اروپایی ۱۵۱ بار برای گلزنی تلاش کرده در حالی که تنها هشت درصد از این تعداد را به گل تبدیل کرده است.

کریس رونالدو در ۵۴۰ دقیقه از مسابقات لالیگای این فصل فقط یک بار موفق به گلزنی شده است. او فرصت های بسیار خوبی را در رقابت های این فصل از دست داده، در حالی که تنها ۳۹ درصد شوت های او در چهارچوب بوده است. هفته گذشته رونالدو در جریان دیدار رئال مادرید و خیرونا هفت بار اقدام به شوتزنی کرد که موفق به گلزنی نشد. او شش پاس اشتباه داد و در این مسابقه هیچ یک از توانایی های خود را نشان نداد که از بازیکنی مثل او عجیب بود.

۲۰۱۴/۱۵- %۲۱.۳۳

%۱۵.۴۲-۲۰۱۵/۱۶

۲۰۱۶/۱۷-%۱۰

۲۰۱۸-۲۰۱۷ -۲.۵

۲- افت رونالدو در دریبل زنی

رونالدو بعد از اولین فصلش درانگلستان با منچستر یونایتد, غوغایی در لیگ برتر به پا کرد. ستاره پرتغالی که در ابتدا یک وینگر چپ بود، در انگلستان به دلیل استعداد زیاد و مهارتش در دریبل زنی شهرت پیدا کرد.

اما آمارهای اخیر نشان می دهد که ستاره پرتغالی دیگر آن توانایی سابق را در دریبل زنی ندارد. ظاهرا تغییر جای رونالو از کناره ها به وسط, تاثیر منفی بر عملکرد او گذاشته است. در حالی که در طول دو سه فصل اخیر کمتر شاهد موفقیت او در نبردهای نفر به نفر بوده ایم.

ستاره پرتغالی در چند سال ابتدایی حضورش در الدترافورد، هر فصل آمار میانگین ۱۰۰ بار دریبل را از خود به جا می گذاشت. در حالی که در طول چند فصل ابتدایی با رئال مادرید, رونالدو آمار ۵۰ دریبل را در هر فصل از خود به جا گذاشته است.

این رونالدو دیگر آن رونالدوی زهردار قبل نیست، ستاره ای که با سرعت وحشتناکش از کنار بازیکنان حریف می گذشت. سخت است بخواهیم از بازیکنی نام ببریم که موفق شده در یک مسابقه رونالدو را مهار کند اما پابلو مافئو بازیکن خیرونا در دیدار لالیگا با رئال مادرید که اخیرا برگزار شد, این کار را به نحو احسن انجام داد.

رونالدو ۷۹ - مسی ۱۶۶ : ۲۰۱۴/۱۵

رونالدو ۵۸ - مسی ۱۵۱ : ۲۰۱۵/۱۶

رونالدو ۴۰ - مسی ۱۵۴ : ۲۰۱۶/۱۷

رونالدو ۱۲ - مسی ۷۷: ۲۰۱۷/۱۸

۱- رونالدو مثل قبل موقعیت گلزنی ایجاد نمی کند

رونالدو کارش را در منچستر یونایتد به عنوان وینگر چپ آغاز کرد. در حالی که هر زمان او صاحب توپ می شد همه انتظار داشتند که او از خط میانی حرکت کرده و با استعداد تمام نشدنی اش بازیکنان حریف را پشت سر بگذارد و نهایتا با مهارتش دروازه حریفان را باز کند.

بعد از نقل مکان رونالدو به رئال مادرید, مانوئل پیِگرینی سرمربی وقت تیم اسپانیایی ترجیح داد از رونالدو به جای وینگر به عنوان مهاجم وسط استفاده کند.

وقتی شما به آمار دقت می کنید در طول فصل های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و ۲۰۱۶-۲۰۱۵ آمار گلزنی های رونالدو و همچنین موقعیت های ایجاد شده به وسیله او در حال کاهش است.

در طول فصل اخیر هم به جز لحظات بسیار کوتاهی, رونالدو بیشتر در نزدیکی محوطه جریمه حریف منتظر دریافت پاس بوده و به تنهایی تلاش زیادی برای گلزنی نکرده است.

آمار زیر نشان می دهد که رونالدو در طول چند فصل در حال افت بوده و آمار گلزنی و پاس گل های او کم و کمتر شده است:

۲۰۱۴/۱۵ - آمار کل پاس گل ها: ۱۹ - میانگین پاس های تاثیر گذار:۲

۲۰۱۵/۱۶ - آمار کل پاس گل ها: ۱۵ - میانگین پاس های تاثیر گذار:۱.۵

۲۰۱۶/۱۷ - آمار کل پاس گل ها: ۱۱ - میانگین پاس های تاثیر گذار:۱.۳

۲۰۱۷/۱۸ - آمار کل پاس گل ها: ۱ - میانگین پاس های تاثیر گذار:۱.۳

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      فقط توش موندم با چه معیارهای بیخودی به این بابا امسال توپ طالای فیفا رو دادن .....مسخره ست واقعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی از تو نظر نخواست

      • سمیرا

        با همون معیاری که سال 2012 و 2013 توپ طلاهارو به مسی دادن!

    • بدون نام

      نگاه این آقا که شما میگید یک تنه تیم قهرمان لیک هم چنپیوز لیک کرد مهم نیست افت کرده هرکس افت میکنه مهم این که آخر فصل ببینی

      پاسخ ها

      • سید مهدی حسینی

        این حرفت رو قبول دارم

    • سید مهدی حسینی

      رونالدو رو خودش ریده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج