جاباما
۶۲۷۵۰۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سردار شریف: سپاه به دنبال امتیازات خاص نیست

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه هیچ‌گاه به دنبال فشار به دولت برای گرفتن امتیازات خاص نیست، تاکید کرد: اگر سپاه در موضوعی دیدگاهی در موضوعات فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجی داشته باشد، ابایی از بیان آن ندارد.

ایلنا نوشت: سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه هیچ‌گاه به دنبال فشار به دولت برای گرفتن امتیازات خاص نیست، تاکید کرد: اگر سپاه در موضوعی دیدگاهی در موضوعات فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجی داشته باشد، ابایی از بیان آن ندارد.

سردار سرتیپ دوم رمضان شریف با اشاره به اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران و سپاه از سوی دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (اوفک) گفت: در ۳۹ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حوزه‌هایی که صد در صد مورد تحریم و فشارهای زیادی از سوی امریکا و هم‌پیمانانش بوده، حوزه نظامی و عرصه دفاعی کشور بوده است.

اهم اظهارات سخنگوی سپاه پاسداران به شرح زیر است:

*اگر بگوییم تحریم‌های جدید شرایط جدیدی را رقم زده، این سخن درست نیست، تحریم‌های که اخیرا امریکا اعلام کرد، چیز جدیدی نیست زیرا اکثر قریب به اتفاق آن اسامی و شرکت‌ها در گذشته در لیست تحریم‌ها بوده‌اند. اتفاق جدید رخ نداده است مگر یک جریان‌سازی رسانه‌ای برای تاثیرگذاری بر افکارعمومی.

* سیاست امریکا در منطقه سه اصل ثابت دارد؛ نخست، تامین امنیت رژیم صهیونیستی که دشمن خونین امت اسلامی و ملت ایران است، دوم، تامین انرژی ارزان قیمت و مدیریت آن برای باج‌گیری از سایر ملت‌ها و دیگری، جلوگیری از توسعه گفتمان انقلاب اسلامی. آنها همیشه این سیاست را در این سال‌ها دنبال کرده‌اند. با وجود همه طراحی‌هایی که امریکایی‌ها در این سال‌ها داشته‌اند - هرچند این سیاست‌ خسارت‌هایی را برای ایران در حوزه‌های مختلف به دنبال داشته - اما به لطف خدا تا این لحظه اکثر تهدید‌های آنها تبدیل به فرصت شده است.

*من ترجمه فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی به فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌پسندم و سپاه هیچگونه نگاه کاسبکارانه در خدمت‌رسانی به مردم ندارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانند سایر ارتش‌های بزرگ کشورهای دنیا در زمان صلح، به بازسازی در حوزه سازندگی و عمرانی کشور کمک می‌کند. اگر به قانون اساسی امریکا نگاهی بیندازید، می‌بینید بخش عمده‌ای از فعالیت‌های عمرانی امریکا در کشورهای مختلف توسط سازمان‌های متصل و وابسته به ارتش امریکا انجام می‌شود. این مسئله در خیلی از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.
*{درخصوص شائبه فعالیت‌های سیاسی سپاه و القای نگرانی‌هایی در این زمینه}: به نظر می‌رسد در این باره یک ترس ساختگی و غیرواقعی القا شده است. آیا در اینکه سپاه مدافع انقلاب اسلامی است و باید نسبت به توطئه‌ها در بزنگاه هایی مانند انتخابات که دشمن تلاش می‌کند از ناحیه آن به کشور ضربه وارد کند، شکی است؟تلاش و ایستادگی سپاه برابر توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن و نقشه نفوذ آن را نباید دخالت در انتخابات تعبیر کرد. قانون، پاسداران، ارتشیان و سایر افراد وابسته به نیروهای مسلح را منع نکرده است که در فرایند قانونی دموکراتیک از سیستم نظامی‌گری خارج شوند و خود را در عرصه انتخاب عمومی قرار دهند.
*{درخصوص اظهارنظر امام خمینی (ره) مبنی بر عدم دخالت نظامیان در عرصه سیاست}: بنده، امروز سپاهی هستم اما ممکن است فردا از سپاه استعفا بدهم و بعد از مدتی برای حضور در مناصب سیاسی از طریق فرایندهای قانونی کاندیدا بشوم. اگر افکارعمومی به بنده اقبال کردند و نماینده شورای شهر یا مجلس شدم، آیا این مسئله دخالت سپاه در سیاست است؟ صادقانه بگویم، نباید موضوعات را با بحث‌های فضای مجازی که عموما غیرواقعی و فاقد پایه و اساس درست است خلط کنیم.
* در گذشته شاهد بوده‌ایم که افراد از سپاه استعفا داده و در فرایندهای قانونی کاندیدا و سپس با رأی مردم به مجلس یا شوراهای اسلامی شهر راه یافته‌اند و ممکن است همان افراد در انتخاباتی دیگر با این اقبال مواجه نشده باشند. لذا باید میان رفتار قانونی یک فرد و عملکرد یک سیستم و نهاد رسمی کشور تمایز قائل شد.
* صرف نظر از مسائلی که در انتخابات کارکرد تبلیغاتی دارد، همانطور که در هنگام استقرار دولت دوازدهم هم اعلام شد سپاه همانطور که با دولت‌های پس از جنگ، به هر میزانی که بستر و فضا را فراهم کرده‌اند، همکاری داشته، با این دولت نیز همکاری می‌کند و البته این معطوف به عرصه سازندگی کشور است، والا در عرصه امنیتی تکلیف مشخص است.
*اگر سپاه در موضوعی دیدگاهی در موضوعات فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجی داشته باشد، ابایی از بیان آن ندارد؛ چه در دولت اصلاحات و چه در دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی. اگر در موضوعی سپاه نظری داشته باشد، آن را با شفافیت و صداقت اعلام کرده‌ است.
*ما از کمک به دولت دریغی نکرده و نخواهیم کرد ولی میزان این کمک تابعی از تقاضای دولت‌ها است. حال ممکن است دولت‌ها به خاطر انتخابات یا آینده سیاسی خود موضوعی را بیان کنند که این مربوط به سپاه نیست و سپاه نیز صبورانه در قبال این موضوعات رفتار کرده است. سپاه در کمک به دولت‌ها اصول ثابتی دارد که در ذیل تدابیر مقام معظم رهبری است و در این زمینه وظایف خود را انجام می دهد.

* سپاه هیچ‌گاه به دنبال فشار به دولت برای گرفتن امتیازات خاص نیست، خواسته سپاه حفظ امنیت کشور، مقابله با توطئه‌ها و آبادی و عمرانی کشور است و با توجه به اعتماد و اطمینانی که مردم و مسئولان به سپاه دارند، هیچ دغدغه‌ای نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج