جاباما
۶۲۷۵۴۴
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

انصراف افغانستان از فیلترکردن تلگرام و واتس اپ

هفته گذشته خبرهایی در مورد احتمال فیلترشدن واتس اپ و تلگرام در افغانستان به دلایل امنیتی منتشر شد که با اعتراض کاربران، دولت این کشور از این تصمیم منصرف شد.

خبرگزاری مهر: هفته گذشته خبرهایی در مورد احتمال فیلترشدن واتس اپ و تلگرام در افغانستان به دلایل امنیتی منتشر شد که با اعتراض کاربران، دولت این کشور از این تصمیم منصرف شد.

انصراف افغانستان از فیلترکردن تلگرام و واتس اپ

به نقل از انگجت، برخی نهادهای امنیتی وابسته به دولت افغانستان پیش از این اعلام کرده بودند قصد دارند جلوی استفاده از این برنامه های تبادل پیام را بگیرند.

در همین راستا نامه هایی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان به شرکت های مخابراتی خصوصی ارسال شد تا برنامه های مذکور فیلتر شوند اما انتشار کپی این نامه ها در شبکه های اجتماعی و اعتراضات برخی کاربران به این موضوع باعث تجدیدنظر دولت افغانستان در تصمیم خود شده است.

دولت افغانستان در واکنش به اعتراض های کاربران تصریح کرده که قصد ممنوع کردن استفاده از هیچ یک از این دو شبکه اجتماعی را ندارد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان و اشرف غنی رئیس جمهور این کشور در این زمینه با یکدیگر مذاکره کردند و پس از آن اعلام شد تلگرام و واتس اپ در افغانستان فیلتر نخواهد شد. این موضوع توسط دکتر عبدالله در توئیتر اعلام شد.

در شرایطی که این موضوع حل شده به نظر می رسد، هنوز مشخص نیست اصولا دولت افغانستان برنامه ای عملیاتی برای فیلتر کردن دو پیام رسان مذکور داشته است یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسیحا مهدوی

      کاش توی ایران هم فیلتر میشد مردممون یه عمری راحت میشدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج