۶۲۷۵۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کتاب «سرخ و سیاه»؛ مطابق میل نوستالژی بازها

کتاب «سرخ و سیاه» که مجموعه‌ای است از تبلیغات و آگهی‌های آژانس تبلیغاتی از دهه‌ی ۳۰ تا دهه‌ی ۵۰ توسط نشر سیته منتشر شد.

خبرگزاری ایلنا،: کتاب «سرخ و سیاه» که مجموعه‌ای است از تبلیغات و آگهی‌های آژانس تبلیغاتی از دهه‌ی ۳۰ تا دهه‌ی ۵۰ توسط نشر سیته منتشر شد.
کتاب «سرخ و سیاه»؛ مطابق میل نوستالژی بازها
­شاهین ترکمن (مدیر مسئول انتشارات سیته) در گفتگو با ایلنا درباره‌ی این کتاب گفت: کتاب سرخ و سیاه آگهی‌های تبلیغاتی‌ای است که آژانس سیته از اواخر دهه‌ی ۳۰ تا ۵۰ شمسی در روزنامه‌ها منتشر می‌کرد. ما مجموعه‌ای از این آگهی‌ها را در آرشیومان موجود داشتیم که به همت آقایان امرالله فرهادی، ابراهیم حقیقی و مرتضی کاتوزیان منتخبی از آن‌ها گردآوری شد.
در حدود 240 اثر از مجید بلوچ، آلکس گورگیز، نظام مرتضوی، مرحوم حسن نوری، مرتضی کاتوزیان، عبدالله فرادی و... در کتاب آمده است. این کارها عموماً در روزنامه‌های کیهان و اطلاعات منتشر می‌شدند. کتاب «سرخ و سیاه» که در ۱۹ آبان‌ماه امسال رونمایی خواهد شد، تقریباً ۲۳۰ صفحه در قطع رحلی و سه رنگ است که آقای رضا عابدینی هم طراحی آن را بر عهده داشتند.

او ادامه داد: ما جمعاً در حدود ۲۵۰۰ فایل در اختیار داشتیم که در نهایت ۲۵۰ مورد از آن‌ها را برای انتشار در کتاب انتخاب کردیم. این آگهی‌ها تبلیغاتی از بانک صادرات، پودر برف، بانک پارس، آدامس خروس‌نشان و... هستند.
کتاب «سرخ و سیاه»؛ مطابق میل نوستالژی بازها
وی با اشاره به کتابی که پیش‌تر در انتشارات سیته منتشر شده بود و تاریخچه‌ای از تبلیغات در رسانه‌های مکتوب فارسی‌زبان بود، گفت: ما مجموعه‌ی ۶ جلدی «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» را که درباره‌ی تاریخچه‌ی تبلیغات در رسانه‌های مکتوب زبان فارسی در یک دوره‌ی ۲۳۰ ساله تا دهه‌ی ۵۰شمسی است، پیش‌تر چاپ کرده‌ایم.
آن کتاب بیشتر محتوایی بود، ولی کتاب حاضر کتابی مربوط به هنر گرافیک و طرح‌های تبلیغاتی است و بخش اعظم آن تصاویری است از آگهی‌های تبلیغاتی آن سال‌ها. در کتاب «سرخ و سیاه» مقدمه‌ای از ناشر و مطالبی از محسن میرزایی،‌ ابراهیم حقیقی، مرحوم حسن نوری، کامران کاتوزیان، امرالله فرهادی و مجید بلوچ آمده است.

وی در پایان با اشاره به عنوان «سرخ و سیاه» گفت: عنوان کتاب را «سرخ و سیاه» انتخاب کردیم، چون آگهی‌های آن دوره در دو رنگ سرخ و سیاه منتشر می‌شد. قیمت کتاب ۶۰ هزار تومان است و با کاغذ بالکدار سه رنگ با جلد سخت چاپ شده است. همچنین رونمایی از کتاب و آثار نمایشگاه مورخ ۱۹ آبان ۱۳۹۶ در مکان گالری سهراب (واقع در خیابان سمیه، نرسیده به رامسر، جنب هتل آزادی، پلاک ۱۴۲) برگزار می‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج