۶۲۷۵۶۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دستگیری ۶۰۵ سارق و مالخر در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای عملیات رعد ۴ در ۴۸ ساعت گذشته در سطح شهر تهران خبر داد و گفت:‌ در این طرح ۶۰۵ نفر سارق، مال‌خر، توزیع‌کننده و خرده‌فروش موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای عملیات رعد ۴ در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: به لطف خدا و همت شبانه‌روزی همکاران در کلانتری‌های تهران و پلیس پیشگیری، چهارمین مرحله رعد به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضایی، پلیس به ۱۵۸ مخفیگاه و پاتوق سارقان و مال‌خران یورش برد و ۳۷۳ سارق و مال‌خر را دستگیر کرد.

این مقام ارشد پلیس تهران تصریح کرد: در این عملیات هزاران فقره سرقت کشف شد؛ همچنین ۱۴ باند مهم سارقان منزل، خودرو، مغازه و لوازم خودرو منهدم و حدود ۲۰۰ دستگاه انواع خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این عملیات ۳۰ قبضه سلاح کشف شد که ۲۴ قبضه جنگی و شکاری و ۶ قبضه قلابی بوده است.

سردار رحیمی ارزش ریالی اموال مکشوفه مسروقه را ۶ میلیارد تومان برآورد کرد.

این مقام ارشد پلیس تهران به تلاش بی‌وقفه مأموران پلیس پیشگیری،‌ کلانتری‌ها و همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: دو باند توزیع‌کننده عمده مواد مخدر نیز شناسایی و متلاشی شد که یکی از باندها حدود ۳۰۷ کیلو مواد کشف شد؛ همچنین ۵۰ کیلو مواد مخدر نیز توسط کلانتری‌ها در عملیات رعد ۴ کشف و ضبط شد و ۲۳۲ توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

وی به انهدام سه باند قاچاق کالا پرداخت و گفت: این قاچاقچیان به قاچاق پارچه، دارو، فرش، ریسیور و ... مبادرت می‌ورزیدند که ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۴.۵ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی ادامه داد: ۶۰ هزار سی‌دی مبتذل و بازی‌های رایانه‌ای نیز در این عملیات به دست آمد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت هدف از اجرای طرح رعد ۴ را نمایش توانمندی و غلبه پلیس بر سارقان دانست و گفت:‌تلاش داریم با مدیریت انتظامی بتوانیم ریسک وقوع جرم در مجرمان را بالا برده و چرخه ارتکاب جرم با اقدامات آفندی پلیس ناکام بگذاریم.

سردار رحیمی اعلام کرد: به دنبال این هستیم تا با رویکرد جامعه‌محوری محلات را از وجود قاچاقچیان و همچنین کسانی که بر هم زننده نظم و امینت هستیم پاک کنیم؛ از مردم انتظار داریم که مخفیگاه‌ها و پاتوق‌های مجرمان را به پلیس اطلاع دهند تا پلیس با آنها برخورد قاطع و جدی داشته باشد.

سردار رحیمی از همکاری دستگاه قضایی، قضات، دادسرای تهران و دادستانی تهران تقدیر و تشکر کرد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص اقدامات پلیس و کاهش آمار سرقت در تهران اعلام کرد: به لطف خدا در دو سه ماهه وقوع سرقت ۶ درصد کاهش داشته و نرخ کشف ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اگر پلیس تجهیز شود و امکاناتش بیشتر از این باشد می‌تواند با توانمندی بالا بر سرعتش بیفزاید و دستگیری و برخورد با مجرمان را سرعت بخشد.

این مقام ارشد پلیس تهران در خصوص اجرای پلیس دوچرخه‌سوار گفت: این طرح هنوز اجرایی نشده است؛ پلیس دوچرخه‌سوار پیشنهاد شده اما باید کار کارشناسی بر روی آن انجام شود و در صورت تصویب سلسله‌مراتب فرماندهی ناجا و رده‌های مسئول اجرایی خواهد شد.

سردار رحیمی در خصوص تابعیت افراد دستگیر‌شده گفت:‌ در بین دستگیرشدگان علاوه بر اتباع ایرانی تعدادی سارق افغانی نیز دیده می‌شود به طور مثال یک گروه دو نفره در بین دستگیرشدگان شدند که ۲۰۰ رأس گوسفند دزدیده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج