جاباما
۶۲۷۶۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش به اظهارات بوریس جانسون درباره زاغری

در پی اظهارات وزیرامورخارجه انگلیس مبنی بر این‌که »نازنین زاغری در ایران خبرنگاران را آموزش می‌داده است»، رسانه‌های انگلیسی و خانواده این شهروند دو تابعیتی هشدار دادند که این اظهارات پرونده زاغری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: در پی اظهارات وزیرامورخارجه انگلیس مبنی بر این‌که »نازنین زاغری در ایران خبرنگاران را آموزش می‌داده است»، رسانه‌های انگلیسی و خانواده این شهروند دو تابعیتی هشدار دادند که این اظهارات پرونده زاغری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به نوشته روزنامه‌ گاردین بوریس جانسون وزیرامورخارجه انگلیس به تازگی در جلسه‌ای با یک کمیته پارلمان این کشور محکومت نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی به پنج سال زندان را محکوم کرد و گفت که وی در ایران آموزش خبرنگاری می‌داده است.

بنیاد تامسون رویترز که کارفرمای نازنین زاغری محسوب می شود، بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد که زاغری در ایران اشتغال نداشته و برای دیدار با اعضای خانواده‌اش و ملاقات دخترش با پدربزرگ و مادر بزرگش به ایران سفر کرده بود.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز در واکنش به این انتقادات اعلام کرد: اظهارات هفته گذشته وزیرامورخارجه هیچ توجیه قانونی برای طرح اتهامات بیشتر علیه نازنین زاغری ایجاد نمی‌کند. همچنین، جانسون قرار است تا تماسی با همتای ایرانی خود داشته باشد تا اطمینان یابد که این صحبت‌هایش سوءبرداشت نخواهد شد.

بوریس جانسون چهارشنبه گذشته در کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس گفت: زمانی که آن‌چه نازنین زاغری راتکلیف (در ایران) انجام می داد را بررسی می کنم، در می‌یابم که وی خیلی ساده در حال آموزش خبرنگاری به مردم بود. زاغری و خانواده‌اش درباره جرم دقیق وی مطلع نشده‌اند که از نظر من غیرعادی و غیرقابل قبول است.

ریچارد راتکلیف همسر نازنین زاغری پس از انتشار اظهارات بوریس جانسون ضمن پافشاری بر این‌که خانم زاغری برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود، از وزیرامورخارجه انگلیس خواست تا در بیانیه‌ای شفاف و روشن اشتباه خود را در پارلمان و در اولین فرصت در تهران اصلاح کند.

رسانه‌های انگلیسی نیز در پی انتشار این اخبار تاکید کرده‌اند که اظهارات وزیرامورخارجه انگلیس پرونده نازنین زاغری در ایران را با مشکل مواجه و پیچیده‌تر می کند.

وی درسال ۲۰۱۶ در تهران بازداشت و سپس به اتهامات امنیتی به پنج سال حبس محکوم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج