۶۲۷۶۷۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

شهرام ناظری در مراسم سماع قونیه شرکت می‌کند

هیات فرهنگی ایران در جریان بازدید از موزه مولانا پیشنهاد برگزاری سمینارهای مشترک علمی و فرهنگی را به منظور آشکار کردن هر چه بهتر عمق اندیشه‌های مولانا مطرح کرد.

بانی فیلم: هیات فرهنگی ایران در جریان بازدید از موزه مولانا پیشنهاد برگزاری سمینارهای مشترک علمی و فرهنگی را به منظور آشکار کردن هر چه بهتر عمق اندیشه‌های مولانا مطرح کرد.
به گزارش رسیده، هیات فرهنگی ایران که برای شرکت در همایش زنان در ادبیات معاصر به ترکیه سفر کرده بود، در روز جمعه ۱۲ آبان از موزه و مزار مولانا دیدار و با دکتر ناجی باکرجی، رئیس موزه و مزار مولانا گفت‌وگو کردند.
در این دیدار، ابتدا علی‌اصغر محمدخانی به معرفی هیات پرداخت و درباره‌ی مولوی‌پژوهی در سه دهه‌ی اخیر در ایران اشاره کرد و گفت که در سه دهه‌ی اخیر آثار علمی و تحقیقی خوبی درباره‌ی زندگی و آثار مولانا منتشر شده است که مناسب است این آثار در موزه‌ی مولانا نگهداری شود و علاقه‌مندان بتوانند از این آثار بهره ببرند.
محمدخانی با اشاره به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشگاه‌های ایران گفت که تعداد فراوانی از این پایان‌نامه‌ها درباره‌ی مولاناست و بی‌شک ایران یکی از قطب‌های مهم مولوی‌پژوهی در جهان است و هر کس که بخواهد درباره‌ی مولانا تحقیق کند نیازمند به این پژوهش‌هاست.
محمدخانی پیشنهاد کرد که موزه‌ی مولانا در طول سال در کنار اجرای برنامه‌های هنری و گردشگری به برگزاری سمینارهای مشترک علمی و فرهنگی با مراکز ادبی ایران به‌ویژه در زمان مراسم عرس مولانا در آذر ماه بیشتر همت کند تا عمق اندیشه‌ها و آثار مولانا برای جهانیان آشکارتر شود.
ناجی باکرجی از این پیشنهادها استقبال و به تاریخچه‌ی موزه و مزار مولانا اشاره کرد و گفت که طریقت مولانا بعد از وفات مولانا رواج یافت و افرادی که از سلاله‌ی مولانا بودند این مکان را اداره می‌کردند و امروزه بیش از سه میلیون نفر در سال از این مکان بازدید می‌کنند.
وی افزود مدیریت موزه آماده‌ی همکاری با شهر کتاب در برگزاری نشست‌های علمی است و امسال هم هنرمند برجسته‌ی ایرانی، شهرام ناظری، برای برگزاری مراسم سماع به قونیه سفر می‌کنند و مولانا فرهنگ و میراث مشترک ماست و هرچه انسان‌ها حضرت مولانا را بیشتر درک کنند اشک‌ها و غم‌ها کمتر می‌شود.
در پایان این دیدار ناجی باکرجی یک نسخه‌ی نفیس دیوان شمس را که در قونیه نگهداری می‌شود به مرکز فرهنگی شهر کتاب اهدا کرد.
در این دیدار مریم حسینی، مهین پناهی و محبوبه مباشری (استادان دانشگاه الزهرا)، رویا صدر (طنز نویس و پژوهشگر حوزه‌ی طنز)، زهرا زواریان (نویسنده) و مریم بیانی (از سرای اهل قلم خانه‌ی کتاب) حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترک ها البته مولانا رو هم دزديده اند و در آرامگاهي جعلي در قونيه با او کاسبي ميکنند
      اونها در این کار استادن و حتی کشتي نوح هم ساخته اند و توریست میبرن دیدنش
      کارشون دروغه ! حتی شمشیر قلابی پیامبر رو در موزه گذاشتند کافيه نگاهي به اين شمشير بيندازيد تا دروغين بودنش رو دريابيد. در زمان پيامبر روش هاي آهنگري در اعراب به حد چنين ظرافت ها و زيبا سازي هايي نرسيده بود . و البته شک نکنيد که پيامبر هرگز از شمشيري اينچنين تجملاتي و مزين به جواهرات استفاده نميکرده است. اين ها بازي براي پول درآوردن است. يه شمشير قديمي ميسازند يا مي يابند و آن را به نام پيامبر سند ميزنند تا با آن کاسبي کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج