۶۲۷۷۷۱
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

حقیقی: بزرگ‌ترين اشتباهم جدايی از پرسپوليس بود

رضا حقيقي يكي از ۲۳ بازيكن حاضر در جام‌جهاني بود كه مقابل تيم‌ملي آرژانتين هم به ميدان رفت.

وبسایت روزنامه گل: رضا حقيقي يكي از ۲۳ بازيكن حاضر در جام‌جهاني بود كه مقابل تيم‌ملي آرژانتين هم به ميدان رفت. او بازيكن فيكس پرسپوليس بودكه آنقدر خوب بازي كرد تا چشم كي‌روش را بگيرد و به تيم‌ملي دعوتش كند. حقيقي قرار بود بعد از خداحافظي جواد نكونام مسووليت كمربند خط هافبك تيم‌ملي را به عهده بگيرد ولي به قول خودش يك تصميم اشتباه باعث شد خيلي چيزها را از دست دهد. حقيقي خوش‌استيل‌ترين هافبك چند سال اخير فوتبال ايران بود كه شايد اگر قدر خودش را مي‌دانست همين الان بالاي ۵۰ بازي ملي‌ داشت و راهي روسيه هم مي‌شد. او پس از مدت‌ها در «گل» سكوتش را شكست و از اشتباهاتش در تصميم‌گيري گفت.

چرا اين همه سكوت كردي و از فوتبال دور شدي؟

من فصل گذشته يك قرارداد يك فصل و نيمه با پديده داشتم ولي يكسري اتفاقات كه بيشتر سوءتفاهم بود باعث شد نتوانم تا پايان فصل در اين تيم باقي بمانم. خلاصه داستان اين بود كه من توسط آقاي جعفرزاده رييس هيات‌مديره با پديده قرارداد بستم. البته من با پديده تمرين مي‌كردم و خود سرمربي تيم هم از شرايط بدني‌ام نيز كاملا آگاه بود ولي يكسري تغييرات وحتي مشكلات مالي باعث شد نتوانم تا پايان فصل ادامه دهم. در هر حال گذشته، گذشته و الان دارم تمرين مي‌كنم تا نيم‌فصل دوم بازي كنم.

كجا تمرين مي‌كني؟

مشهد هستم و زير نظر يكي از بهترين بدنسازان ايران به نام آقاي وحيد بغرآبادي بدنسازي مي‌كنم. اكثر بازيكنان در مشهد زير نظر آقاي بغرآبادي كار مي‌كنند و من هم دارم تمرين مي‌كنم تا آماده شوم.

قبول داري رضا حقيقي بزرگ‌ترين اشتباهش جدايي از پرسپوليس بود چون تو فيكس اين تيم بودي و نبايد جدا مي‌شدي؟

اعتراف مي‌كنم بزرگ‌ترين اشتباه زندگي‌ام جدايي از پرسپوليس بود. البته بحث جدايي من به خاطر مسايل شخصي بود و مشكلي برايم پيش آمد كه بايد اين تصميم را مي‌گرفتم و به مشهد برمي‌گشتم. رفتم مشهد و شرايط خوبي داشتم ولي يك مصدوميت كوتاه باعث شد سه بازي بيرون بمانم و در ادامه هم آن اتفاقات براي پديده رخ داد و نشد كه در اين تيم به فوتبالم ادامه دهم.

فوت پدرت هم خيلي ضربه بزرگي به تو زد؟

بزرگ‌ترين ضربه از لحاظ روحي و رواني به من بود چون اين اتفاق آنقدر ناگهاني رخ داد كه دو ماه فقط زير نظر روانشناس كار مي‌كردم. فوت پدرم آنقدر براي من سنگين بود كه گفتم ديگر چيزي براي من ارزش ندارد و بعد از اين برايم مهم نيست. چه اتفاقي مي‌خواهد رخ دهد. من به عشق پدرم فوتبال بازي مي‌كردم و قرار بود جلوي ماشين‌سازي به ميدان بروم ولي روز قبل بازي سكته كرد و خيلي راحت از دنيا رفت. پدر من به دليل كهولت سن از دنيا نرفت و مريضي خاصي نداشت كه بخواهم با رفتنش كنار بيايم. خلاصه اين هم يكي از مشكلات سخت من بود كه باعث شد نتوانم با آن به راحتي كنار بيايم و الان هم درگيرش هستم.

يك اشتباه ديگري هم داشتي كه به ليگ تايلند رفتي. قبول داري ليگ تايلند براي تو كوچك بود چون مي‌توانستي به ليگ بهتر از تايلند بروي؟

من قبول ندارم كه ليگ تايلند ليگ ضعيفي است و بازيكنان ما نبايد تايلند بروند. الان مهرداد پولادي در ليگ تايلند بازي مي‌كند و بازيكنان اروپايي هم در تايلند بازي مي‌كنند. ما بازيكن از پوتو داشتيم كه مي‌توانست در بهترين تيم اروپايي بازي كند. بازيكن از تيم الغرافه داشتيم كه واقعا يكي از بهترين‌ها بود. بازيكن از كويينزپارك رنجرز اسكاتلند داشتيم كه اگر در ليگ ايران و قطر بازي مي‌كرد آقاي گل مي‌شد. كشور تايلند تا مرحله گروهي جام‌جهاني آمد و مقابل تيم‌هاي خوب شرق آسيا حذف شد. اگر ليگ تايلند ضعيف بود تيم‌ملي اين كشور به مرحله گروهي نمي‌رسيد. من در ليگ تايلند هم شرايط خوبي داشتم و بازي كه مصدوم شدم همان بازي گل زدم و خوب كار مي‌كردم ولي در يك صحنه كشاله پايم پاره شد و ترميم آن كمي طول كشيد و چون تيم‌آسيايي بود و بايد بازيكن مي‌گرفتند مجبور شدند نفر ديگري جايگزينم كنند. البته بحث مالي هم مطرح بود و نمي‌توانستند پول قراردادم را كامل بدهند. توافقي جدا شدم و به ايران برگشتم.به نظرم ليگ تايلند حداقل بهتر از ليگ يك ايران است.

تو كسي بودي كه مي‌توانستي به راحتي بعد از خداحافظي نكونام جاي او را بگيري ولي همين انتخابات اشتباه اجازه نداد اين اتفاق رخ دهد؟

گاهي وقت‌ها يكسري اتفاقات حتي در فوتبال حرفه‌اي رخ مي‌دهد و بازيكنان به هدفي كه دارند نمي‌رسند. وقتي تيم‌ملي از جام‌جهاني برزيل برمي‌گشت ما ۱۷ ساعت تو راه بوديم. در برگشت خود آرين قاسمي مي‌تواند شهادت بدهد كه آقاي كي‌روش حدود يك ساعت و نيم با من صحبت كرد و گفت جواد نكونام كم‌كم مي‌خواهد خداحافظي كند و تو بايد خودت را آماده كني و ده سال براي تيم‌ملي بازي كني ولي گفتم كه من بزرگ‌ترين اشتباهم را كردم و از پرسپوليس جدا شدم. من به تيمي رفتم كه آن مشكلات دادستاني برايش رخ داد و پديده هم شرايط خوبي نداشت و نشد در اين تيم موفق شوم. باور كنيد اگر در پديده هم مشكلات مديريتي رخ نمي‌داد باز هم مي‌شد حداقل از آمادگي هميشگي دور نشد.

رفتن به صبا چطور؟

من علي آقاي دايي را خيلي دوست دارم و نمي‌توانستم دعوتش به صبا را رد كنم. او كارنامه درخشاني در فوتبال دارد و رفتم تا در صبا بازي كنم. واقعيت را بخواهيد شرايط صبا با تيمي مثل پرسپوليس زمين تا آسمان فرق مي‌كند و بازيكني كه در پرسپوليس بازي كرده باشد در تيمي مثل صبا ارضا نمي‌شود و نمي‌تواند مثل هميشه باشد. با احترام به همه تيم‌ها كه هواداران آنها و مديريت‌شان برايم عزيز هستند هيچ تيمي پرسپوليس و استقلال نمي‌شود. من چند سالي كه پرسپوليس بودم در اكثر بازي‌ها فيكس بازي كردم و شرايط خوبي داشتم. در تمرينات پرسپوليس گاهي وقت‌ها ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر تماشاگر مي آمدند و روزي ۳۰ خبرنگار تماس مي‌گرفتند ولي در تمرين صبا و حتي پديده كسي سر تمرين نمي‌آمد و خبر نمي‌گرفتند. البته شايد منطق خوبي نباشد ولي شما از بازيكني كه از پرسپوليس جدا شده بپرسيد اكثرا حرف من را مي‌زنند. فوتبال در پرسپوليس زمين تا آسمان با ساير تيم‌ها فرق دارد.

فكر مي‌كني يك روزي برگردي و مجددا پيراهن اين تيم را بر تن كني؟

شك نكنيد كه اين كار را خواهم كرد. من هدفم بازگشت به پرسپوليس است و مي‌خواهم بار ديگر به تيم محبوبم برسم.

الان بازيكناني مثل بيرانوند پس از يك فصل و نيم‌بازي خيلي راحت بحث جدايي را مطرح مي‌كنند. چه توصيه‌اي به امثال او داري. تو كه خود اعتقاد داري اشتباه بزرگ‌ات جدايي از اين تيم بود؟

بگذاريد يك چيزي بگويم كه البته اين توصيه از باتجربه خودم است. من وقتي مي‌خواستم از پرسپوليس جدا شوم محمد منصوري بازيكن سابق ابومسلم ۴۵ دقيقه با من صحبت كرد و گفت اگر هزار ميليارد هم دادند از اين تيم بيرون نرو و بمان. محبوبيت پرسپوليس را هيچ تيمي ندارد و من امتحانش را پس دادم. محبوبيتي كه اين تيم دارد خودش هزار ميليارد مي‌ارزد. اين پرسپوليس است كه به هر بازيكني محبوبيت مي‌دهد. اگر كسي محبوب مي‌شود و شناخته مي‌شود اين تيم است كه او را به شهرت مي‌رساند. خيلي‌ها از اين تيم رفتند و پشيمان شدند. شك نكنيد الان هم كسي برود بعدا پشيمان مي‌شود. اين توصيه من را جدي بگيرند و اگر پيشنهاد هزار ميلياردي هم دادند جدا نشوند. مگر اينكه باشگاه يا سرمربي آنها را نخواهد.

تو اين مدت كسي يا مربي‌اي سراغت را گرفته؟

من چون زياد خط عوض كردم احتمالا كسي شماره‌ام را نداشت كه سراغم را بگيرد ولي آقاي ياوري خيلي هوايم را داشت و الان هم خيلي خجالت مي‌كشم به او زنگ بزنم آايشان يك حرف زدند كه من در فوتبالم به آن نرسيدم. من بخشي از فوتبالم را مديون آقاي ياوري هستم و نمي‌دانم چطور از وي تشكر كنم. واقعا محمودخان تفكر حرفه‌اي در فوتبال داشتند و خيلي كمكم كردند.

در اين مدت كي‌روش را نديدي؟

چند وقت پيش براي طلبم به فدراسيون رفته بودم كه آقاي كي‌روش را فدراسيون ديدم و با هم صحبت كرديم كه از من پرسيد اينجا چكار مي‌كني؟ گفتم براي طلبم از پديده آمدم كه او گفت مدام دنبال پول هستي و خنديد!

رويانيان هم سراغت را نگرفت جون خيلي به تو علاقه داشت.

تا حالا تماسي نداشته چون خطم عوض شده شايد شماره‌ام را ندارد.

از بازيكنان پرسپوليس با كسي در ارتباط هستي؟

فقط با سيدجلال آن هم اگر همديگر را ببينيم سلام و عليك مي‌كنيم.

در اين مدت مداحي هم مي‌كني چون يك زماني مداحي مي‌كردي؟

اتفاقا چند وقت پيش با آقاي جواد مقدم شمال مداحي داشتيم و با هم بوديم.

چطور شد با آقاي مقدم رفيق شدي؟

آقاي مقدم يك پرسپوليسي دو آتيشه هستند كه به همين دليل با هم رابطه پيدا كرديم و چند سالي است كه اكثر مراسم‌ها با هم مداحي مي‌كنيم.

مداحي شايان مصلح را ديدي يا شنيدي؟
شنيدم ولي صداي خوبي ندارد و او خوب دكلمه مي‌خواند. دكلمه‌هاي شايان نسبت به مداحي‌اش خوب است.


مداحي‌ كدام فوتباليست را دوست داري؟
بهترين آن سيدمحمدرضا حسيني ذوب‌آهن است كه واقعا صداي بي‌نظيري دارد و هر مراسمي را مي‌تواند بچرخاند. او خيلي خوب شور مي‌گيرد و بي‌نظير است. سيدمهدي سيدصالحي هم بد نيست ولي گفتم سيدمحمدرضا حسيني رو دست ندارد. البته مجتبي سرآسياب نيز صداي خوبي دارد و خوب مداحي مي‌كند. صداي او را هم دوست دارم.

راستي پسرت عليرضا هم فوتبالي است؟

بي‌نهايت! نمي‌دانم چرا عاشق ادن هازارد چلسي است. او هميشه از هازارد حرف مي‌زند و او را دوست دارد.

لقب تو در پرسپوليس چي بود؟

هواداران لطف داشتند و حقيقي خديرا لقب داده‌ بودند. البته نه خديراي يوونتوس بلكه رئال چون من يك رئالي هستم.

مدتي هم كه بازي نمي‌كردي در مورد تو حرف و حديث مطرح شده بود؟

وقتي بازي نكني از اين بحث‌ها مي‌شود كه نبايد زياد به آن توجه كرد. درباره خيلي‌ها حرف و حديث مطرح كردند و مي‌كنند.

شايد اگر حقيقي از پرسپوليس نمي‌رفت الان هم كاپيتان اين تيم مي‌شد و هم براي دومين بار جام‌جهاني مي‌رفت؟

به هر حال اشتباهي بود كه خودم كردم و اعتراف هم كردم. گذشته، گذشته و الان بايد تلاش كنم از نيم‌فصل برگردم چون هنوز 28 سال سن دارم و جوان هستم.

حرف خاصي داري؟

از هواداران پرسپوليس تشكر مي‌كنم چون هنوز هم هر جا من را مي‌بينند لطف‌شان را نشان مي‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      یادته چقدر بهت التماس کردیم.خوب بلایی سرت اومد

    • علی

      حالا نه که بوفون بودی؟!

    • احمد قائدرحمتی

      کاش برگرده گناه داره

    • امیر

      داداش داری اشتباه میزنی
      این بنده خدا هافبک بود نه دروازه بانی به بوفون چه ربطی داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج