۶۲۷۸۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

۲۰ اشتباه بزرگ در سفر

هیچ کدام از ما جهانگرد حرفه ای نیستیم و اکثر تجربیاتی که در زیر به آنها اشاره می کنیم حداقل یک بار برای هر کدام از ما پیش آمده است. ولی مهم آن است که در سفرهای بعدی آنها را تکرار نکنیم تا خاطرات دلنشینی برایمان بماند.

20 اشتباه بزرگ در سفر





برترین ها: هیچ کدام از ما جهانگرد حرفه ای نیستیم و اکثر تجربیاتی که در زیر به آنها اشاره می کنیم حداقل یک بار برای هر کدام از ما پیش آمده است. ولی مهم آن است که در سفرهای بعدی آنها را تکرار نکنیم تا خاطرات دلنشینی برایمان بماند.

اشتباهات شما در سفر کدامند؟

1. چمدان بزرگ یا چند چمدان با خود می برید

در خانه که هستید برای کار، ورزش و مهمانی می توانید چند بار در روز لباستان را عوض کنید. ولی وقتی قرار باشد لباس های سفر خود را در یک چمدان جا کنید، دیگر جایی برای حفظ کلاس و فشن و مد نیست. لازم نیست برای هر موقعیتی لباس بیاورید. بنابر تحقیقات انجام شده، دو سوم مسافرین وقتی از سفر برمی گردند حداقل 6 لباس خود را اصلاً نپوشیده اند. برای هر روز از سفرتان نیاز به لباس نو ندارید. حداقل دو دست لباس برای کل سفر کافی است.

2. وقتی چیزی را می بینید که خوشتان می آید همان لحظه آن را نمی خرید

شما پیش خودتان فکر می کنید که می روید می گردید و دوباره به همان مغازه برخواهید گشت. شاید در این دوری که می زنید چیزهای ارزانتری با کیفیت بهتر پیدا کردید. ولی اینطور نمی شود. وقتی در سفر هستید و چیزی را می بینید که خیلی چشمتان را می گیرد حتماً آن را همانجا بخرید، وگرنه بقیه عمرتان هرگز آن را فراموش نمی کنید. آن را بخرید تا بعداً افسوس نخورید.

20 اشتباه بزرگ در سفر

۳. در سفر به خارج از کشور، برای سیم کارت و تلفن برنامه ریزی نمی کنید

چیزی که شما به آن "رومینگ بین المللی" می گویید برای اپراتور تلفن شما "سود سهامدار" محسوب می شود! یک هفته پیامک زدن از یک کشور به کشور دیگر نباید بیشتر از یک جراحی باز قلب برایتان هزینه بردارد! ولی این اتفاق برای اکثر مسافرین خارجی می افتد، زیرا آنها قبل از سفر برای این قضیه برنامه ریزی نمی کنند.

۴. به هتل های "نزدیک به مرکز شهر" اعتماد می کنید

این عبارت "نزدیک به مرکز شهر" هزار و یک تفسیر و تعبیر دارد. وقتی هتلی در نزدیکی شهر پیدا می کنید و در پولتان صرفه جویی می کنید، در واقع آن پول را خرج حمل و نقل و کرایه تاکسی و ... می کنید و این مورد یکی از گناهان کبیره مسافرت محسوب می شود!

۵. سوار ماشین های "شاتل" فرودگاه می شوید

شما می خواهید پول کرایه تاکسی را در جیبتان بگذارید و سوار این ماشین ها می شوید. ولی در واقع اصلاً معلوم نیست که شما را اول پیاده کند یا آخر و همیشه به یاد داشته باشید که چیزی که در سفر از همه چیز مهمتر است وقت شماست. پس تاکسی بگیرید و به فکر صرفه جویی نباشید.

۶. در شامپوها را در کل مسیر محکم نکرده اید

شامپوهای کوچک اشانتیون و بطری های حالت دهنده مو شاید خیلی به درد بخور باشند، ولی تا وقتیکه درب آنها در مسیر باز نشود و کل کیف یا چمدان شما را شامپویی نکند.

۷. فکر می کنید می دانید بهترین زمان برای رزرو بلیت چه زمانی است

تحقیقات نشان داده اند که بهترین زمان برای خرید بلیت ارزان برای پروازهای داخلی ۲۱ روز و برای پروازهای بین المللی ۳۴ روز قبل از حرکت است. ولی در واقع ارزان ترین بلیت ها ۴۹ روز قبل از پرواز باید خریده شوند. حتی بعضی از تحقیقات نشان داده اند که ۸۰ روز قبل از پرواز باید بلیت را تهیه کرد.

20 اشتباه بزرگ در سفر

۸. سخت تلاش می کنید تا در خرید چانه بزنید

هرگز کام خود را با رودر رو شدن با یک بازار پر از فروشنده و مغازه دار گرسنه تلخ نکنید. بله می دانیم که چانه زنی یکی از اصل های خرید کردن است، ولی آیا واجب است که بخاطر مقدار کمی پول برای یک کیف دستی که قرار است ته کمدتان بماند، این قدر وقت تلف کنید؟ آن را بخرید و کورتیزول قلبتان را برای جایی نگه دارید که لازم است.

۹. در فرودگاه پولتان را چنج نمی کنید

وقتی به سفرهای خارجی می روید، عقیده عموم مردم این است که فقط آماتورها در فرودگاه پول چنج می کنند، زیرا در شهر نرخ ارز خارجی بهتر است. ولی اغلب اینطور نیست و در اکثر فرودگاه ها از شما برای کمتر از ۳۰۰ دلار کمیسیون نمی گیرند. در ضمن برای پول چنج کردن در شهر باید حداقل یک ساعت بگردید و جای قابل قبولی را پیدا کنید و پولتان را چنج کنید. پس همیشه سعی کنید در فرودگاه پول چنج کنید و زحمت، ریسک و اتلاف وقت شهری را به جان نخرید.

۱۰. جهنم فرودگاه هیثرو را دست کم می گیرید

صحبت از لندن که می شود، هرگز نباید این فرودگاه را دست کم گرفت. زیرا احتمالاً مجبور می شوید چندصد مایل راه بروید و در بخش بازرسی امنیتی و در صف های طولانی آن وقت تلف کنید.

۱۱. دمپایی های ارزان می خرید

شما پیش خودتان فکر می کنید که "قراره فقط یه هفته اینارو بپوشم، اصلاً نمی خوام ببرمشون خونه، چرا باید جنس خوب بخرم؟" جواب این سوال را وقتی می گیرید که دمپایی تان پاره می شود و در وسط گردش جنگلی هستید و باید از همانجا به هتل برگردید.

20 اشتباه بزرگ در سفر

۱۲. از غذای خیابانی می ترسید

هیچ کس دوست ندارد در سفر مریض شود، ولی در سفر به کشورهایی همچون مکزیک و تایلند، اگر غذاهای خیابانی را امتحان نکنید انگار به این کشورها نرفته اید. محلی ها و فروشنده ها هم از غذای مسموم خوششان نمی آید. اگر برای غذایی صف بسته اند، می توانید به غذای آنجا مطمئن باشید. جملاتی مانند "محلی ها به این باکتری ها مصون هستند" را فراموش کنید.


13. جزئیات رزرواسیون خود را پرینت نمی کنید

پیش خود می گویید این جزئیات را در گوشی تلفن و کامپیوترتان دارید، پس چرا باید زحمت پرینت گرفتن از نام و نشانی هتل را به خود بدهید؟ زیرا وقتی هواپیمای شما لندینگ می کند، به خصوص بعد از گذشتن از اقیانوس ها، ممکن است گوشی، کامپیوتر، تبلت یا وسایل دیگر شما فوراً با شبکه محلی کار نکنند.


۱۴. از کارت اعتباری برای گرفتن پول نقد استفاده می کنید

در بعضی کشورها، کمپانی های کارت اعتباری برای گرفتن پول نقد، نرخ تراکنش بالایی (بیش از ۱۵ درصد) می گیرند. این تراکنش های خاص بیش از خریدهای دیگر هزینه برمی دارند. اگر بخواهید از دستگاه ATM ارز برداشت کنید، نرخ چنج آن بسیار بالاست.

۱۵. در روز اول یک سفر سه ماهه به آسیا، یک طبل می خرید

شاید این مورد با مورد شماره ۲۵ در تضاد باشد، ولی قطعاً شما نمی خواهید در سفری طولانی به یک قاره دیگر برای خودتان غل و زنجیر و بار اضافی درست کنید. نه به این دلیل که همسفرهای خود را در طول مسیر با بار زیاد اذیت کنید، بلکه بدان دلیل که الف) شما هرگز چنین سازی نمی نوازید، ب) وقتی به خانه برمی گردید و به فروشگاه موسیقی محبوب خود می روید، نمونه های مشابه آن را در آنجا می یابید.

20 اشتباه بزرگ در سفر

۱۶. به کتابچه ها و بروشورهای راهنما زیادی اعتماد می کنید

اعتماد کامل و برنامه ریزی فقط از روی کتابچه های راهنما برای سفر درست مثل برنامه ریزی برای ایستادن در صف بانک به مدت یک هفته است. این کتابچه ها خیلی خوب هستند و همیشه از آنها استفاده می کنیم، ولی بهتر است هر روز از یکی دو پیشنهاد هزاران مسافری که در اینترنت نظر گذاشته اند هم استفاده کنیم.

۱۷. بیمه نامه کامل نمی خرید

اگر برایتان پیش بیاید که مجبور شوید از بیمه نامه ای که تهیه کرده اید استفاده کنید، بهتر است این بیمه نامه کامل باشد. فقط بدین دلیل که در کشوری هستید که نوشابه آن ارزان است، دلیل نمی شود که بهداشت و درمان آن هم ارزان باشد. شاید این بیمه نامه در صورت خراب شدن دوچرخه شما در جاده ای در یک جزیره بهشتی، برایتان بلیت هواپیما تهیه کند که به خانه برگردید، ولی قطعاً هزینه ۵۰۰۰ دلاری بخیه و پانسمان و سه روز بستری شدن در بیمارستان بین المللی را پرداخت نخواهد کرد.

۱۸. بیش از حد عکسبرداری می کنید

وسواس و حس اجبار شما به مستندسازی هر منظره، مجسمه و ... باعث می شود که حس و حال آن لحظه را خراب کنید و تجربه سفر را فقط از دریچه دوربین ببینید. هرچند که امروزه گرفتن عکس با یک کلیک انگشت شما صورت می گیرد، ولی قبل از آنکه متوجه شوید در گوشی تلفن یا دوربین شما ۳۰۰ عکس از ساختمان ها قدیمی، غروب های محو و بشقاب های غذا پر می شود. به شما تبریک می گوییم، سفرتان حالا با عکس های کم کیفیت در یک دستگاه دیجیتال تعریف می شود و به شما اطمینان می دهیم که بعداً حتی ۲۰ دقیقه هم صرف نگاه کردن به آنها نمی کنید.

20 اشتباه بزرگ در سفر

۱۹. قبل از عزیمت لازمه های ویزای خود را چک نمی کنید

وقتی روز عزیمت می رسد و در کانتر بلیت، شما را رد می کنند، کابوس عمرتان را تجربه می کنید، زیرا نمی دانستید که برای سفر به یک کشور خاص به ویزا نیاز دارید. پس همیشه قبل از سفر، چک کنید ببینید که آن کشور به ویزا نیاز دارد یا خیر.

۲۰. می خواهید برلین را دو روزه بگردید

برلین کلان شهری است که حتی از نیویورک سیتی هم بزرگتر است و همانطور که تازه واردین به آن متوجه می شوند، پر از مکان های دیدنی و مکان هایی برای غذا خوردن، خرید کردن و گم شدن است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      " دمپایی تان پاره می شود و در وسط گردش جنگلی هستید "

      کی با دمپایی میره جنگل؟

      شماره ی 25 کجاست ؟

    • بدون نام

      این حرفها که گفتید برا کدوم قشر از جامعه بود؟

    • مرجان

      با300دلارتورجهنم هم نمیشه رفت

      پاسخ ها

      • احسان

        منم با ایشان موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج