جاباما
۶۲۷۸۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رایزنی فراکسیون «امید» با رئیس‌ قوه قضاییه

روزنامه شرق در حبری نوشت: همه از گشایش در فرایند رفع حصر سخن می‌گویند. روز گذشته اعضای کمیته حصر فراکسیون امید به دیدار آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، رفته و ملاقات خود را امیدوارکننده توصیف کرده‌اند.

روزنامه شرق در حبری نوشت: همه از گشایش در فرایند رفع حصر سخن می‌گویند. روز گذشته اعضای کمیته حصر فراکسیون امید به دیدار آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، رفته و ملاقات خود را امیدوارکننده توصیف کرده‌اند.
غلامرضا حیدری، از اعضای این کمیته گفته است: «همراه جمعی از اعضای کمیته حصر فراکسیون امید با آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره موضوع حصر دیدار کردیم. او این دیدار را خوب و امیدوارکننده برای کاهش محدودیت‌ها برای محصوران توصیف کرد».پیش‌تر محمدرضا تابش در‌همین‌باره گفته بود احتمال دارد کمیته رفع حصر هفته آینده با آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیدار کنند؛ اما این دیدار روز گذشته برگزار شد. تابش البته گفته بود این کمیته بناست دیدارهایی را با رؤسای سه قوه برگزار کند که بر این اساس، اولین دیدار برگزار شده است.
در همین حال، مصطفی کواکبیان، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، نیز در نشست «مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دانشجو» در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان به موضوع حصر اشاره کرده و گفت ...«خوشبختانه برای وضعیت محصوران تسهیلاتی در نظر گرفته ‌شده و رفع تدریجی حصر با فراهم‌شدن شرایط لازم در حال انجام است و خانواده آنها در حال بازدید از محصوران هستند و به‌طورکلی این روند فرجام خوبی دارد». قبلا علی مطهری هم در یادداشتی درباره ایجاد گشایش در ماجرای حصر سخن گفته بود: «به نظر مي‌رسد شرايط جديدي براي آقايان ميرحسين موسوي، مهدي کروبي و خانم رهنورد به وجود آمده و ملاقات‌هاي اخير با آنها نشان مي‌دهد گشايشي در وضعيت آنها حاصل شده و بنا دارند قدري فضا را باز و شرايط جديدي ايجاد کنند. اميدوارم اين وضعيت ادامه يابد و به‌تدريج حصر خانگي از بين برود؛ البته ما از مسئولاني که اين تصميم را گرفته‌اند، تشکر مي‌کنيم؛ چراکه اين کار در شرايط موجود کشور مي‌تواند به وحدت ملي کمک کند...».
محمدرضا تابش، دیگر نماینده مجلس، نیز در‌این‌باره گفته بود: «... در امر حصر پيشرفت‌هايي را شاهد بوده‌ايم و من خوش‌بينم که مجموعه نظام مي‌خواهد اين مسئله حل‌وفصل شود. ما بايد با ابزار‌هاي قانوني، گفت‌وگو، تعامل و مذاکره کار را پيش ببريم. از مسائلي که مي‌تواند اصل قضيه را تحت‌الشعاع قرار دهد، خودداري کنيم». او ادامه داد: «ملاقات‌هایي با آقاي موسوي و کروبي انجام شده است؛ اما اينکه مي‌گويند خواست آقاي کروبي اين بوده که افرادي غير از خانواده به ديدارش بروند، نمي‌تواند درست باشد. به احتمال زياد اين خواست نظام بوده که افرادي با ايشان ديدار کنند. گشايش‌هايي براي ملاقات‌هاي خانواده محصوران اتفاق افتاده است.
همچنين خارج‌شدن نيروهاي امنيتي از منزل آقاي کروبي قدم مثبتي بود». اشاره این نمایندگان به ملاقات‌هایی است که در روزهای گذشته محصوران با اعضای خانواده خود داشتند. این ملاقات‌ها پس از سخنان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره حصر برقرار شد. به‌طوری‌که دو خواهر میرحسین موسوی روز جمعه گذشته بعد از سه ماه به دیدار او رفتند و اعضاي خانواده هم قرار است جمعه این هفته با آنها ملاقات کنند.
فرزند شیخ مهدی کروبی هم از دیدار یکشنبه‌شب خود با پدرش خبر داده و گفته بود بعد از عمل جراحی قلب پدرش اعضای خانواده هر زمانی که بخواهند، می‌توانند به دیدار شیخ مهدی بروند. همچنین برخی افراد ازجمله اسماعیل دوستی، از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، نیز در ٢٠ روز گذشته به ملاقات مهدی کروبی رفته‌اند. ترتیب این ملاقات‌ها به روایت حسین کروبی به این شکل است که اسامي برخي افراد و زمان ملاقات آنها بعد از بررسي، انتخاب مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج