۶۲۷۸۸۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

موضع دونالد ترامپ، در سئول تغيير كرد

دونالد ترامپ، رييس‌جمهور ايالات متحده در سفر آسيايي طولاني‌مدت خود به ايستگاه دوم يعني كره جنوبي رسيد. بسياري منتظر بودند وقتي كه دونالد ترامپ وارد خاك كره مي‌شود شايد حرفي يا موضوع خاصي را مطرح كند اما عملا اين اتفاق رخ نداد.

روزنامه اعتماد: دونالد ترامپ، رييس‌جمهور ايالات متحده در سفر آسيايي طولاني‌مدت خود به ايستگاه دوم يعني كره جنوبي رسيد. بسياري منتظر بودند وقتي كه دونالد ترامپ وارد خاك كره مي‌شود شايد حرفي يا موضوع خاصي را مطرح كند اما عملا اين اتفاق رخ نداد.
دونالد ترامپ روز سه‌شنبه گفت كه معتقد است تلاش‌هاي بين‌المللي به رهبري ايالات متحده براي فشار بر كره شمالي افزايش داشته و حتي نتيجه‌بخش بوده است. اما او از خاك كره صحبت تنش‌زايي براي ملتهب شدن فضا انجام نداد و از الفاظي مانند مرد موشكي در طول زمان حضور در پايتخت كره جنوبي استفاده نكرد.
دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: من فكر مي‌كنم پيشرفت زيادي در موضوع كره شمالي داشتيم. ما قدرت زيادي را نشان داديم. من فكر مي‌كنم آنها فهميده‌اند ما قدرت بي‌نظيري داريم كه تاكنون وجود نداشته است و من از اين اتفاق راضي هستم. اين نظرات از سوي ترامپ براي نخستين‌بار اعلام مي‌شود كه در آن معتقد است از فشارها عليه تهديدهاي كره شمالي راضي است. از طرفي هرچند گزينه نظامي از چرخه كاري دونالد ترامپ خارج نشده است اما بسياري اميدوار بودند كه يك راه‌حل ديپلماتيك به جاي تهديدات نظامي ارايه شود.
جنب و جوش كره شمالي
ترامپ هرچند در سخنراني‌هاي قبلي خود بيش از ديپلماسي بر اهرم نظامي تاكيد داشت و حتي راهكارهاي ديپلماتيك را بيهوده مي‌دانست اما در سفر خود به كره به نظر مي‌رسد تمايل او براي حل‌و‌فصل تهديدات كره شمالي از طريق ديپلماتيك بيش از استفاده از اهرم نظامي بود. ترامپ گفت ما كارهاي زيادي انجام داديم كه به آنها اميدواريم. ما از خدا مي‌خواهيم كه هيچگاه از اهرم نظامي استفاده نكنيم. ترامپ همچنين تاكيد كرد كه اميدوار است كره شمالي به ميز مذاكره بيايد و تاكيد كرد براي مذاكرات باز و مستقيم با كره شمالي آماده است.
دونالد ترامپ در سومين روز از سفر آسيايي از توكيو به سئول سفر كرد. مهم‌ترين دستور كار او در ژاپن و كره جنوبي كه متحدان كليدي ايالات‌متحده در منطقه به حساب مي‌آيند، مهار كره‌شمالي است كه در حال افزايش تهديدات خود در حوزه سلاح‌هاي هسته‌اي و موشك‌هاي بالستيك در منطقه است. ترامپ در خاك كره نيز بار ديگر بر ضرورت جلوگيري از پيشرفت‌هاي كره شمالي تاكيد كرد و گفت: زمان آن است كه به صورت فوري و قاطعانه كار كنيم. گفتني است، دونالد ترامپ اين سخنان را در حالي مطرح كرده است كه در آستانه نخستين ديدار خود از چين قرار دارد كه تاثيرگذار‌ترين كشور بر كره شمالي به حساب مي‌آيد.
چين و روسيه دو متحد كره شمالي به حساب مي‌آيند كه از اين كشور خواسته‌اند برنامه‌هاي موشكي و هسته‌اي خود را كنار بگذارند. با اين حال دونالد ترامپ در نشست خبري مشترك خود با رييس‌جمهور كره جنوبي تاكيد كرد كه كره شمالي يك تهديد جهاني است كه نيازمند يك اقدام جهاني است. ترامپ همچنين تاكيد كرد كه شكي نيست ايالات متحده در صورت لزوم براي محافظت از خود و متحدانش در آسيا در برابر تهديدات كره شمالي از نيروي نظامي استفاده مي‌كند.
همچنين مون جائه اين، رييس‌جمهور كره جنوبي نيز در سخنان خود گفت ما در موضوع كره‌شمالي به توافق رسيديم كه نيروهاي نظامي در منطقه را گسترش دهيم. مون تاكيد كرد كه كره جنوبي و ايالات متحده بايد موضع قوي خود را نسبت به تهديدات كره شمالي حفظ كنند.
تفاوت دو ديدگاه
سي‌ان‌ان گزارش داده است كه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك بين دو رييس‌جمهور، طرفين به اين نتيجه رسيده‌اند كه تهديدات برنامه موشكي و هسته‌اي كره شمالي رو به افزايش است. ترامپ در لحظه‌اي بحراني وارد خاك كره شده و اين موضوع نيز تبديل به يك آزمون جدي براي او شده است. ترامپ و مون دو رويكرد متفاوت را از ابتدا در قبال كره شمالي دنبال كردند. هرچند دو طرف روي فشارهاي بيشتر بر پيونگ‌يانگ تاكيد دارند اما ترامپ همواره تلاش كرده است تا يك رويكرد تهاجمي‌تر نسبت به تهديدات كره شمالي داشته باشد اين در حالي است كه مون جائه اين در دوره رقابت‌هاي رياست‌جمهوري خود بيشتر بر گفت‌وگو با پيونگ‌يانگ براي رسيدن به صلح پايدار تكيه داشت.
اما يك توافق ديدگاه ديگر ميان دو كشور، توافق تجاري ميان ايالات متحده و كره جنوبي است كه به نظر مي‌رسد دونالد ترامپ نسبت به آن راضي نيست و در اوايل سال به نظر مي‌رسد قصد خاتمه دادن به آن را دارد. با اين حال به نظر مي‌رسد دو طرف در مذاكرات روز سه شنبه خود بحث‌هايي در اين خصوص انجام دادند و با وجود اختلافاتي كه شايد سر اين موضوع وجود داشت سعي كردند موضعي مشترك را اتخاذ كنند.
ترامپ پس از ديدار خود با مقام‌هاي كره، به كمپ مشترك سربازان كره‌اي و امريكايي رفت كه به تازگي با سرمايه‌گذاري كره اي‌ها ساخته شد و در آن سربازان دو كشور حضور دارند. در اين پايگاه حدود ٣٠ هزار سرباز امريكايي حضور دارد كه دونالد ترامپ روز گذشته به ميان آنها رفت و با آنها ناهار خورد. اما همه مردم كره جنوبي راضي از حضور امريكايي‌ها در اين كشور نيستند. چرا كه همزمان با حضور ترامپ در خاك كره اعتراض‌هاي ضد ترامپ در نقاط مختلف اين كشور برگزار شد. بعضي‌ها مخالف استقرار سيستم دفاع موشكي تاد ايالات متحده براي حفاظت در برابر موشك‌هاي كره شمالي بودند. حتي برخي پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته بود، بدون ترامپ، هيچ جنگي نيست. مردم معترض روز سه‌شنبه همزمان با حضور ترامپ گرد هم جمع شدند و به سمت كاخ آبي رياست‌جمهوري كره جنوبي در سئول حركت كردند.
بسياري انتظار نداشتند كه دونالد ترامپ در جريان سفر دوروزه خود به كره شمالي در منطقه غير نظامي مرز ميان دو كره حضور پيدا نكند. اما او پس از ريگان دومين رييس‌جمهور ايالات متحده است كه از اين منطقه ديدن نمي‌كند. يكي از مقامات ارشد كاخ سفيد به سي‌ان‌ان گفت دولت تصميم گرفت كه بازديد از كمپ مشترك را جايگزين منطقه مرزي دو كره كند چرا كه بازديد از اين منطقه كمي كليشه‌اي شده است.
بودجه شش ميليارد دلاري
دولت دونالد ترامپ به دنبال يك بودجه حدودا شش ميليارد دلاري جهت ارتقاي تجهيزات دفاع موشكي براي مقابله با تهديد كره شمالي، افزايش تعداد سربازان امريكايي در افغانستان و تعميرات سريع كشتي‌هاي نيروي دريايي در صحنه آسيا و اقيانوسيه است. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، درخواست مربوط به اين بودجه روز دوشنبه از سوي دولت ترامپ به كنگره امريكا ارايه شد. در اين درخواست مبلغ چهار ميليارد دلار صرفا براي «تلاش مضاعف براي تشخيص، شكست دادن و دفاع عليه هر گونه استفاده كره شمالي از موشك‌هاي بالستيك عليه امريكا، قواي استقرار يافته آن، همپيمانان يا شركايش» تقاضا شده است.
اين تهديدات شامل تهديدات فعلي و پيش بيني شده عليه سرزمين امريكا، گوآم، كره جنوبي و ژاپن مي‌شود. همچنين بخش بزرگي از اين پول نيز براي ساخت يك حوزه جديد استقرار موشك‌هاي رهگير مستقر بر زمين در فورت گريلي، آلاسكا، تامين ۲۰ موشك رهگير جديد مستقر بر زمين، موشك‌هاي مستقر بر كشتي و رهگيرهاي سامانه «تاد» هزينه خواهد شد. همچنين ٢/١ ميليارد دلار از اين پول نيز قرار است براي استقرار تعداد ۳۵۰۰ سرباز امريكايي ديگر در افغانستان در راستاي راهبرد جديد امريكا براي اين كشور شود. حدود ۷۰۰ ميليون دلار از اين بودجه درخواستي دولت ترامپ نيز براي نيروي دريايي جهت تقويت تعميرات دو ناو امريكايي آسيب ديده در دو حادثه تصادم مرگبار طي ماه‌هاي اخير شامل ناو يو. اس. اس جان اس. مك‌كين و يو. اس. اس فيتزجرالد اختصاص يافته است.

حكومت مطلقه ترامپ در توييتر

كارشناسان حقوقي ترامپ را متهم كرده‌اند كه حساب كاربري رياست‌جمهوري خود را به شكل اقتدارگرايانه‌اي اداره مي‌كند و وي را متهم كردند كه منتقدان خود در توييتر را مسدود مي‌كند. موسسه محافظت از قانون اساسي در جورج تاون امريكا كه گروهي از محققان آن را تشكيل مي‌دهند اين اقدام دونالد ترامپ در توييتر را نقض نخستين اصلاحيه قانون اساسي امريكا مي‌دانند. طبق تحقيقات كه كارشناسان در دانشگاه كلمبيا انجام داده‌اند ترامپ سعي كرده تا جلوي مخالفان خود را در توييتر بگيرد. اين تحقيق نشان مي‌دهد كه شيوه‌هاي رييس‌جمهور مي‌تواند يك كتاب آموزشي براي رژيم‌هاي اقتدارگرا باشد.
اين گروه تحقيقاتي كه از دانشگاه‌هاي مختلف امريكا گرد هم آمده‌اند معتقدند كه دونالد ترامپ در توييتر خود يك انجمن عمومي را به صورت ديجيتال شكل داده است كه درآن استدلال‌ها و صحبت‌هاي خود را مطرح مي‌كند و مردم نيز پاسخ او را مي‌دهند. محققان مي‌گويند كه قانون اساسي امريكا مشخص كرده است كه نبايد در يك انجمن عمومي جلوي منتقدان گرفته شود و حاضران اين حق را دارند كه ديدگاه‌هاي خود را بيان كنند كه با مسدود كردن آنها دونالد ترامپ نقض قانون كرده است. محققان معتقدند كه اين قانون در خصوص فناوري‌هاي در حال ظهور نيز صدق مي‌كند. زيرا هنگامي كه دولت فضاي بحث عمومي را ايجاد مي‌كند، چه در محيط فيزيكي و چه در محيط مجازي يك انجمن عمومي ايجاد كرده است.
وقتي كه تلاشي صورت مي‌گيرد تا صداي مخالف و منتقدان شنيده نشود ادراكات غلط از محبوبيت مقامات را ايجاد و عملا صداهاي مخالف را خنثي مي‌كند. در حال حاضر تعدادي از كاربران توييتر به دليل پاسخ دادن به توييت‌هاي دونالد ترامپ از سوي اين حساب كاربري مسدود شده‌اند تا نتوانند نظرات خود را بيان كنند و عملا در پاسخ دادن به دونالد ترامپ در حساب كاربري او محروم شده‌اند و همين موضوع مي‌تواند تبديل به موضوع شكايتي عليه دونالد ترامپ در خصوص نقض قانون اساسي امريكا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج