جاباما
۶۲۷۸۹۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

غصه آلودگی هر پاييز با بی تدبيری بيشتر می شود

نفيسه ابراهيم‌ زاده انتظام در روزنامه جوان نوشت: تداوم ناسالمي شاخص آلودگي هواي تهران براي ۱۲ روز متوالي براي همه گروه‌ها باعث شده در ميان هياهوي بودجه شهرداري، يكي از اعضاي اين شورا ضمن تذكر به وزارت صنعت و راهنمايي و رانندگي براي عدم اجراي جايگزين شدن موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي موتورسيكلت‌هاي بنزيني، از سازمان حفاظت محيط‌زيست به خاطر كوتاهي در اجراي قانون و انجام وظيفه نظارتي‌اش گلايه كرد.

نفيسه ابراهيم‌ زاده انتظام در روزنامه جوان نوشت: تداوم ناسالمي شاخص آلودگي هواي تهران براي ۱۲ روز متوالي براي همه گروه‌ها باعث شده در ميان هياهوي بودجه شهرداري، ‌بدهي‌ها و مطالبات، ‌انتصابات و تصويب مصوبات گذشته و سياسي‌كاري شوراي شهر تهران، باعث شد يكي از اعضاي اين شورا ضمن تذكر به وزارت صنعت و راهنمايي و رانندگي براي عدم اجراي جايگزين شدن موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي موتورسيكلت‌هاي بنزيني، از سازمان حفاظت محيط‌زيست به خاطر كوتاهي در اجراي قانون و انجام وظيفه نظارتي‌اش گلايه كرد.

تعداد متهمان آلودگي هواي تهران هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود و با وجودي كه مراكز پزشكي و درماني آمار بالايي از قربانيان آن را منتشر مي‌كنند تاكنون هيچ يك از اين متهمان دم به تله قانون نداده‌اند. مهاجرت بي‌رويه به كلانشهرها، ساخت‌و‌سازهاي بي‌رويه و بلندمرتبه‌سازي، افزايش خودروها، كيفيت نامطلوب بنزين، ‌تغيير اقليم، تردد خودروهاي فرسوده، سرانه اندك فضاي سبز و افزايش موتورسيكلت‌ها از جمله متهماني بودند كه تاكنون در خصوص آلودگي هوا عليه آنها اعلام جرم شده است، اما تمام اينها با شدت و ضعف در حال فعاليت هستند و بنابراين عجيب نيست كه آلودگي هوا به پاييز و زمستان و قشنگي‌هاي اين دوفصل سنجاق شده و در كنار پاييزهاي خشك و كم باران، وارونگي هوا و ثبات وضعيت هشدار براي گروه‌هاي حساس هم پاي ثابت روزهاي نيمه دوم سال شده است. در اين بين مديريت‌هاي كلان كشور به سه گروه تقسيم شده‌اند؛ گروهي كه مي‌خواهند و نمي‌توانند كاري كنند، گروهي كه نمي‌دانند چه كار بايد بكنند و البته گروهي كه نمي‌خواهند كاري بكنند.

در پرونده آلودگي هواي تهران همه متهم و ‌همه قاضي‌اند
نكته جالب توجه اينكه هر سه گروه نسبت به اين وضعيت اعلام نارضايتي و همديگر را در جريان تداوم آلودگي هوا متهم مي‌كنند.
اما قانون حدود تكليف‌ها و تقصيرها را مشخص كرده، بنابراين ادامه روند موجود نشان مي‌دهد در عدم اجراي قانون همه مقصرند؛ قانوني كه در مسئله آلودگي هوا مي‌تواند فصل‌الخطاب قرار بگيرد، اما تاكنون نگرفته قانون مصوب فروردين ۹۳ است كه ديروز و در تذكرات پيش از دستور بيستمين جلسه علني اين شوراي شهر تهران، ري و تجريش مورد توجه ناهيد خدا كرمي، عضو اين شورا قرار گرفت. وي اظهار داشت: تذكر بنده به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همين‌طور معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي و سازمان حفاظت محيط‌زيست است. طبق مصوبه هيئت وزيران در خصوص الزام دستگاه‌هاي اجرايي براي مقابله مؤثر با آلودگي هوا كه در تاريخ ۲۴ فروردين ۹۳ ابلاغ شده است، تاكنون اقدام مؤثري صورت نگرفته است.

خداكرمي گفت: بر اساس اين ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت راهنمايي و رانندگي مكلف شده بودند تا ظرف شش ماه برنامه جايگزين موتورسيكلت‌هاي برقي به‌جاي بنزيني را ارائه دهند و سازمان ناظر هم سازمان حفاظت محيط‌زيست تعيين شده است. عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش بيان داشت: چرا تاكنون در زمينه اجراي مصوبه موتورسيكلت‌هاي برقي اقدامي انجام نشده است و سازمان محيط‌زيست وظيفه نظارتي خود را در خصوص اجراي اين مصوبه انجام نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر تاکنون برای ماشینهای فرسوده چکارکردید که حالا بخواهیدیکطرح جدیدواسه جایگزینی موتورسیکلتهای بنزینی کنید، اینهم یک برنامه سوری جدیدست برای سرگرم شدن مسئولین !!! وای بحال محیط زیست ما ومردم !

    • بدون نام

      خفه شدیم مسعولین چکار میکنند؟؟؟؟ دختر ونوی من یکسره دارن برفن میخورن از سر درد دکتر میگه الودگی هوا باعث شده اخه ما تو این مملکت حق نفس کشیدن هم نداریم ؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج