جاباما
۶۲۷۹۶۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تاثیر بار صندوق عقب بر روی مصرف سوخت

آیا می‌دانستید بار صندوق عقب خودرو شما می‌تواند بر روی مصرف سوخت آن تاثیر گذار باشد؟ گروهی از محققان بریتانیایی در پژوهش تازه خود به نکات جالبی دست پیدا کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: آیا می‌دانستید بار صندوق عقب خودرو شما می‌تواند بر روی مصرف سوخت آن تاثیر گذار باشد؟ گروهی از محققان بریتانیایی در پژوهش تازه خود به نکات جالبی دست پیدا کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.
تاثیر بار صندوق عقب بر روی مصرف سوخت

احتمالا تا پیش از این مقاله شما نمی‌دانستید که بار صندوق عقب اتومبیل شما تا چه مقدار می‌تواند بر روی مصرف سوخت آن تاثیر گذار باشد. بر اساس تازه‌ترین پژوهش‌های گروهی از محققان در انگلستان، بسیاری از مردم هیچ آشنایی با تاثیراتی که نوع چینش و وزن بارهای قرار گرفته در صندوق عقب می‌توانند بر روی مصرف سوخت خودرو داشته باشند، ندارند. بر اساس این تحقیق صورت گرفته، دست کم دو نفر از هر ۵ راننده‌ی بریتانیایی نسبت به توزیع مناسب بارها در صندوق عقب اتومبیل خود مطلع نیستند. این افراد با قرار دادن وسایل بسیار سنگین در صندوق عقب خودرو، باعث هدر رفتن بیش از حد استاندارد سوخت خودرو می‌شوند.

بر اساس این گزارش، ۲۷ درصد رانندگان بریتانیایی اعتراف کرده‌اند که صندوق بار آن‌ها همیشه نامرتب بوده و اهمیتی برای وزن و چینش بارهای قرار گرفته در آن قائل نیستند. همچنین ۱۲ درصد آن‌ها نیز هیچگاه به تنظیم وزن و میزان بار صندوق عقب خودرو خود اهمیت نمی‌دهند.

موسسه بیمه و مشاوره RAC بریتانیا داده‌ها و اطلاعاتی را به دست آورده است که نشان می‌دهد، این وزن اضافی به گونه‌ای باعث تغییر در میزان سوخت خودرو می‌شود که در هر ۵۰ کیلوگرم بار این میزان با ۲ درصد افزایش همراه خواهد شد.
به گفته‌ی کارشناسان دو موسسه تحقیقاتی Velcro ‌و ۳GEM، راننده‌های سطح شهر ساندرلند (شمال شرقی انگلستان) همراه با نرخ ۶۷ درصدی در نامرتب بودن بار صندوق عقب خودرو خود جزو بی‌ملاحظه‌ترین راننده‌های بریتانیایی هستند. در رتبه‌ی بعدی نیز ما می‌توانیم نام شهر تیساید را همراه با نرخ ۵۵ درصدی مشاهده کنیم.

استلزام آگاهی از چینش بار صندوق عقب

بدین ترتیب اگر شما هم جزو آن دسته از مردم هستید که زیاد به مسافرت رفته و یا روزانه اقدام به انتقال وسایل مختلفی در سطح شهر می‌کنید،‌ مستلزم آن هستید تا آموزش کافی را از نوع چینش بار صندوق عقب خود و وزن آن‌ها ببینید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ک

      نمی توانید خودروی کم مصرف تولید کنید بهانه میارید اسمتان را گذاشتیت خودرو ساز در صورتیکه تابود سازید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج