۶۲۸۰۷۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کمپانی دیزنی؛ فاکس قرن بیستم را می‌خرد

دیزنی مذاکرات خود را برای خرید کمپانی فاکس قرن بیستم آغاز کرد.

کافه سینما: دیزنی مذاکرات خود را برای خرید کمپانی فاکس قرن بیستم آغاز کرد.

به گزارش زومجی به نقل از کامینگ‌سون طبق شایعات منتشر شده، کمپانی دیزنی به‌دنبال خرید کمپانی فاکس قرن بیستم است و مذاکرات خود را با این کمپانی آغاز کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ممکن است که دو کمپانی بزرگ فیلمسازی هالیوود با یکدیگر ادغام شوند و بزرگترین اتفاق سال ۲۰۱۷ را رقم بزنند. طبق خبری که وب‌سایت CNBC منتشر کرده، کمپانی والت دیزنی مذاکرات اولیه خود برای خرید بخشی از کمپانی فاکس قرن ۲۱ را که شامل کمپانی فاکس قرن بیستم و بخش تلویزیونی کمپانی فاکس می‌شود، رسما آغاز کرده است. بخش تلویزیونی کمپانی فاکس شامل شبکه نشنال جئوگرافیک و FX می‌شود و همچنین شبکه‌های بین المللی مثل استار و اسکای نیز بخشی از دارایی‌های بخش تلویزیونی کمپانی فاکس قرن ۲۱ هستند که دیزنی به‌دنبال تصاحب آن است.

این قرارداد شامل شبکه‌هایی چون فاکس نیوز، فاکس، شبکه‌های محلی و شبکه ورزشی فاکس نمی‌شود و این شبکه‌ها همچنان به‌عنوان بخشی از دارایی‌های امپراطوری فاکس باقی خواهند ماند. در حال حاضر دیزنی دارای دو شبکه ESPN و ABC است و اعتقاد دارد که شبکه ورزشی فاکس دارای بخش‌هایی است که با سیاست جلب اعتماد مشتری مغایرت دارد. بنابراین برای طرفداران فیلم و دنیای سینما این اتفاق چه معنایی خواهد داشت؟ اگر این اتفاق رخ دهد، حق ساخت فیلم‌های مجموعه‌های محبوبی چون مردان ایکس (X-Men) که شامل ددپول و ولورین نیز می‌شود و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) که در حال حاضر در اختیار فاکس قرن بیستم است، باز پس گرفته و به مارول استودیو داده می‌شود.

همچنین این اتفاق باعث می‌شود که مارول یک گام به باز پس‌گیری تمام حقوق ساخت فیلم‌های مجموعه‌ها و شخصیت‌های خود نزدیک‌تر شود. همچنین دیزنی مجموعه‌های محبوب دیگری چون بیگانه (Alien)، غارتگر (Predator)، سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes)، کینگزمن (Kingsman)، جان سخت (Die Hard) و از همه مهم‌تر مجموعه آواتار (Avatar) به‌کارگردانی جیمز کامرون، را به‌دست خواهد آورد. در حال حاضر کامرون فیلمبرداری و تولید ۴ دنباله فیلم Avatar را همزمان آغاز کرده و در حال همکاری با دیزنی برای احداث پارک پاندورا با نام دنیای آواتار در دیزنی ورلد شهر اورلاندو است. همچنین این اتفاق به این معنی خواهد بود که لوکاس فیلم می‌تواند حقوق تمام فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) را کاملا به‌دست آورد.

کمپانی فاکس قرن بیستم مسئولیت ساخت و انتشار ۶ فیلم اول Star Wars را بر عهده داشته است و اگر دیزنی حقوق کامل این فیلم‌ها را باز پس بگیرد، لوکاس‌‌فیلم می‌تواند نسخه بهبود یافته این فیلم‌ها را عرضه خانگی کند و حتی نسخه سه‌بعدی این ۶ فیلم‌ را به‌روی پرده‌های سینما ببرد. این قرارداد می‌تواند باعث شود که سرویس استریم دیزنی با اضافه شدن محصولات و فیلم‌های فاکس قرن بیستم به آن، در وضعیت بسیار بهتری در برابر رقیبان خود از جمله نت فلیکس، قرار بگیرد. این مذاکرات در حال حاضر در مراحل اولیه خود قرار دارد و احتمالا هفته‌ها طول خواهد کشید و با توجه به اهمیت و بزرگی آن، این قرارداد احتمالا باید در ابتدا توسط دولت آمریکا تایید و سپس تصویب شود.

در سال ۲۰۱۶، کمپانی بوئنا ویستا (دیزنی) توانست با تصاحب بیش از ۲۶ درصد از سهم فروش فیلم‌ها، به کمپانی شماره یک هالیوود در آمریکای شمالی تبدیل شود. این در حالی است که سهم فاکس قرن بیستم تنها کمتر از ۱۳ درصد بوده است و این کمپانی در رتبه سومین کمپانی سودآور سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. ترکیب دیزنی و فاکس می‌تواند آن‌ها را به قدرتمندترین کمپانی فیلمسازی تاریخ سینما تبدیل کند که قطعا باعث ترس دیگر کمپانی‌های رقیب خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج