۶۲۸۰۷۷
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

رویای فرمول یک در سرزمین ایرانیان

مسائل و مشکلات جاری اقتصادی باعث می‌شود تا در جایی مثل ایران، هیچکس به رویای برگزاری مسابقات F۱ حتی فکر هم نکند اما در این مورد، یک استثنا وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: تعداد کشورهایی که توانایی و امکانات میزبانی مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی فرمول یک جهان را دارند، انگشت شمار است. در واقع هر کشوری برای برگزاری فرمول یک، هزینه و حوصله ندارد. علاوه بر این، تحمل کردن و منطبق شدن با تغییر قوانین فرمول یک، کار هر کشوری نیست و حتی با سابقه‌ترین میزبان‌ها هم در این وارد کم می‌آورند و از فرمول یک خارج می‌شوند.

اخیراً شرکت فِراری، با سابقه‌ترین تیم حاضر در F۱، اعلام کرده که با توجه به تغییر قوانین، احتمال دارد در سال ۲۰۲۱ از فرمول یک، کنار بکشد. همین مسائل نشان می‌دهد که میزبانی مسابقات F۱ کار بسیار سختی است و سخت‌تر از آن،‌ متقاعد کردن مسئولان فرمول یک و گرفتن میزبانی است که از قرار معلوم از جام جهانی فوتبال نیز دشوارتر است.

همه این مسائل و مشکلات باعث می‌شود تا در کشوری مثل ایران، هیچکس به رویای برگزاری مسابقات F۱ حتی فکر هم نکند. اما در این مورد، یک استثنا وجود دارد.

سیدمحمد موسوی، مدیر و مالک مجموعه اتومبیلرانی ایرانیان به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم می‌گوید: من به جز خودم و همکارانم، افراد «دیوانه» دیگری سراغ ندارم که به برگزاری فرمول یک در ایران فکر کنند!

مجموعه اتومبیلرانی سرزمین ایرانیان، مطابق با استاندارهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به طول ۵ کیلومتر و در مجموعه‌ای ۱۴۰۰ هکتاری ساخته شده است. این مجموعه پیست‌ها توسط مشاوران تراز اول جهانی که سابقه روشن و شاخصی در طراحی و ساخت پیست‌های مختلف دنیا دارند در حال ساخت است.

پیست فرمول یک مجموعه ایرانیان، دارای ۱۸ پیچ است که ۶ تای آن،‌ کپی‌های دقیق از معروف‌ترین و جذاب‌ترین پیشت‌های فرمول یک جهان است. این پیست قابلیت تبدیل شدن به ۱۶ مسیر مختلف را دارد و می‌توان به طور همزمان، ۳ مسابقه در ان برگزار کرد.

مراحل اخذ مجوزهای بین المللی این پیست توسط فدراسیون ایران و مشاوران بین المللی در حال پیگیری است تا در آینده میزبان مسابقات قاره‌ای، جهانی، فرمول یک و موتو چی‌پی باشد.

موسوی می‌گوید: پروژه ما یک طرح فرا ملی است که در شرایط اقتصادی موجود، هیچکس به آن فکر هم نمی‌کند. ما برای آغاز به کار این طرح، حدود ۶۰۰ مجوز گرفتیم و ۱۹ مشاور خارجی و ۲۹ مشاور داخلی با ما همکاری کردند.

او ادامه داد: پیست ما، نخستین پیست فرمول یک دو طرفه جهان است و همین موضوع می‌تواند بهانه‌ای باشد تا بزرگان F۱ جهان به ایران بیایند. ما ۷۵ هزار متر مربع برای پیست، ۱۶۵ هزار متر برای ایمنی پیست، آسفالت ریزی کرده‌ایم. پیست استاپ نیز بزرگتر از حد معمول ساخته شده و می‌تواند به نمایشگاه اتومبیل تبدیل شود. در این منطقه‌ آزاد تجاری، ۱۰۰۰ پارکینگ برای اعضا طراحی شده که می‌توانند اتومبیل‌های خود را در آن و با شرایط فیزیکی ایده‌‌آل، نگهداری کنند. به این ترتیب شما می‌توانید یک فِراری مدل ۲۰۱۱ را که اخیراً ۹ میلیارد تومان قیمت گذاری شده با ۳۰۰ میلیون تومان سوار شوید و از حداکثر قدرت آن لذت ببرید.
رویای فرمول یک در سرزمین ایرانیان
رویای فرمول یک در سرزمین ایرانیان
رویای فرمول یک در سرزمین ایرانیان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوووو مااای گااد

    • بدون نام

      آرزوی محالی است

      پاسخ ها

      • A

        تو ایرانیا رو دست کم گرفتی..

    • سبحان

      جاش خیلی بده انگار بیابونه

    • مجید محمودی

      این دیگ چیه

    • Miladnorian

      وای خدای من مگه میشه

    • MGZ

      داداش دمتون گرم ولی اینجا کجاس؟چرا ما هرچی ورزشگاه و پیست می‌سازیم وسط بیابون می‌سازیم کدوم مشاوری اینجارو پیشنهاد داده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج