جاباما
۶۲۸۰۹۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

قاسمی: بحران یمن نشان‌ از استیصال ریاض است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی، استمرار محاصره و بستن راه‌های دریایی، زمینی و هوایی یمن و عدم اجازه ورود کمک‌های انساندوستانه نشان دهنده استیصال سعودی‌هاست.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه گفت: تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی، استمرار محاصره و بستن راه‌های دریایی، زمینی و هوایی یمن و عدم اجازه ورود کمک‌های انساندوستانه نشان دهنده استیصال سعودی‌هاست.

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه حملات هواپیماهای عربستان سعودی به منازل مسکونی در شهر حجه یمن را که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه یمنی شد، شدیدا محکوم و با خانواده قربانیان این حملات ابراز همدردی کرد و افزود: تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی، استمرار محاصره و بستن راه‌های دریایی، زمینی و هوایی یمن و عدم اجازه ورود کمک‌های انساندوستانه و مایحتاج زندگی مردم عادی توسط عربستان سعودی، نشان دهنده درماندگی و ناکامی این کشور در رسیدن به اهداف خود از تجاوز به یمن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این جنایات و فجایع ناشی از حملات بی وقفه و شبانه روزی هواپیماهای عربستان سعودی به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان‌ها و نهادهای مسئول بین‌المللی در امر امدادرسانی به این کشور، گفت: این‌گونه اقدامات نقض صریح اصول و قواعد حقوق بشردوستانه است و از سازمان ملل و کشورهای موثر در بحران یمن می‌خواهیم تلاش‌های خود برای توقف فوری حملات را افزایش و تدابیر و اقدامات لازم، فوری و موثری را برای حفاظت از جان و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان، انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب این همه ایران بیانیه میده نه حرف ایران رو قبول می کنند و متاسفانه اینکه متهم به حمایت موشکی از یمن هم میشویم در حالی که یمن در محاصره قرار داره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج