۶۲۸۱۷۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ممنون استاد پیرلو!

مهم‌ترین خبر این روزهای دنیای فوتبال خداحافظی آندره‌آ پیرلو یکی دیگر از اسطوره‌های فوتبال ایتالیا بود.

خبرورزشی: در آخرين دقيقه بازي نيويورك سيتي- كلمبوس كروس كه ۲ بر صفر به نفع تيم ميزبان پيش مي‌رفت و به منزله حذف تيم نيويوركي از بازي‌هاي پلي‌‌آف ليگ MLS بود، آندره‌آ پيرلو در ميان تشويق‌هاي هواداران حاضر در ورزشگاه يانكي گام به زمين چمن گذاشت تا آخرين بازي‌‌اش را در دنياي فوتبال برگزار كند. پيرلو در سن ۳۸ سالگي، آخرين بازي رسمي‌‌اش را انجام داد. او در گفت‌وگو با گاتزتادلوسپورت گفت: «هر كسي متوجه مي‌شود كه زمانش رسيده است. هر روز مشكلات فيزيكي متعددي داري. براي سن من، اين كافي است.»

پيرلو بيش از ۲۰ سال در دنياي فوتبال خوش درخشيد. بازي كردن به سبك پيرلو، نوعي تمرين سبك و نزديك شدن به هدفي است كه ممكن است هرگز به آن نرسي. پيرلو شايد قابل تقليد باشد ولي قابل دسترسي و دستيابي نه! او بيشتر شبيه يك رؤياست تا واقعيت.

ماتزونه، مربي‌اي كه براي اولين بار در سن ۱۶ سالگي پيرلو را در تركيب برشا قرار داد، براي او نقشي را در زمين چمن طراحي كرد و آنچلوتي هم كاري كرد تا او در همين نقش باقي بماند.


ممنون استاد پیرلو!

پيرلو در سال 1998 به ميلان رسيد. به خيالش از اينتر به ميلان آمده بود تا بماند و رختكن روسونري را مقصد نهايي‌‌اش مي‌ديد‌ اما سخت در اشتباه بود‌ چراكه ميلان براي او سكوي پرتاب شد.

آندره‌آ يا بهتر بگویيم، استاد، تنها با يك مسئوليت وارد مستطيل سبز مي‌شد؛ توپ را بگيرد و دقيقاً به آنجايي كه مي‌خواهد برساند. آن هم با حركاتي بي‌نظير. پيرلو بي‌ترديد رهبر اركستر در زمين چمن بود. او توپ را مي‌گرفت، نوازش مي‌كرد، از آن مراقبت مي‌كرد و وقتي هم به توپ ضربه مي‌زد، با زيبايي و برازندگي اين كار را مي‌كرد و كلاس فوتبالي‌‌اش را در زمين‌هاي چمن در نقاط مختلف دنيا به نمايش گذاشته.

در سن 32 سالگي، سران يووه، پيرلو را به خدمت گرفتند‌ آن هم در شرايطي كه به نظر مي‌رسيد نفس‌هاي آخر پيرلو در دنياي فوتبال است اما آنتونيو كونته او را تبديل به مهره محوري تيمش نمود و با اتكا به مهارت‌هاي پيرلو، يكي از بهترين تيم‌هاي ايتاليايي در سال‌هاي اخير را شكل داد. آنها با پيرلوي كهنه‌كار با 37 بازي، 3 گل و 14 پاس گل قهرمان سري A شدند.

او با بازي در يك خط جلوتر از مدافعان تيمش، به خوبي تيمش را به سمت جلو رهبري مي‌كرد و توانايي‌هايش به نحوي بود كه همگان به تمجيد از او مي‌پرداختند. در 4سال حضور پيرلو در يووه، بانوي پير، حاكم مطلق فوتبال ايتاليا شد: 4 قهرماني در سري A، دو سوپركاپ و يك جام‌حذفي ايتاليا! در اروپا هم آنها به فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 2015 رسيدند و درفينال 3 بر یک مغلوب بارساي انريكه شدند.

در آن زمان بود كه پيرلو نقطه پاياني بر كارنامه فوتبالي‌‌اش در اروپا گذاشت و عازم آمريكاي شمالي شد و در نيويورك‌سيتي به ماجراجويي ادامه داد. او كه در سال 2015 به اين تيم پيوست، در سه فصل حضورش در اين تيم 60 بازي در ليگ MLS برگزار كرد و همراه با داويد ويا مهره‌هاي ارزشمند تيم‌شان بودند.

آندره‌آ جام‌هاي زيادي را فتح كرد ولي هرگز نتوانست به توپ طلا برسد و اين تنها ناكامي كارنامه ورزشي‌‌اش بود. حتي مروري بر آمار و ارقام بازي‌هاي او حيرت‌آور است.


ممنون استاد پیرلو!

جام جهاني، شاهكار پيرلو

مارچلو ليپي سرمربي تيم ملي ايتاليا در جام جهاني‌ ۲۰۰۶ در مورد او گفت: «پيرلو يك ليدر ساكت و آرام است كه با پاهايش حرف مي‌زند.» در آن ايتاليا، پيرلو سنگ بناي تيم بود. به نظر مي‌رسيد كه خيلي ساده بازي مي‌كند ولي شعله‌هاي مسئوليت سنگين روي دوشش كه ساده كردن بازي بود، از هرطرف زبانه مي‌كشيد. او در جام جهاني‌ آلمان لحظاتي سرنوشت‌ساز را براي تيم ملي كشورش رقم زد.

گل اول ايتاليا در آن تورنمنت و در مرحله گروهي مقابل غنا، توسط خود او به ثمر رسيد و پاس تماشايي او به گروسو تكليف بازي مرحله نيمه‌نهايي مقابل آلمان را روشن كرد و بقيه داستان؛ ضربه كرنر او باعث شد تا ماتراتزي بتواند در بازي فينال گل مساوي را به فرانسه زيدان بزند و اين پيرلو بود كه اولين پنالتي تيمش را در آن بازي زد.

بوفون در مورد او در شبكه‌هاي اجتماعي نوشت: «پيرلو، قهرماني كه كلاس فوتبال، شيكي و برازندگي و فروتني را به مرز بالاتري برد.» اما زمان خداحافظي براي پيرلو هم فرا رسيد! هنرمندي كه آخرين بار با پيراهن نيويورك‌سيتي شاهد هنرنمايي‌هايش بوديم، آخرين شاهكارش را در آمريكا اجرا كرد. مرسي آندره‌آ!

و حالا، اين بازيكن افسانه‌اي، كاريزماتيك و بزرگ بعد از ۲۳ سال حضور در دنياي حرفه‌اي فوتبال، از هوادارانش خداحافظي كرد: «هميشه شما را در قلبم خواهم داشت.»


ممنون استاد پیرلو!

آندره‌آ پيرلو

متولد 19 مي سال 1979

كارنامه ملي

اولين بازي ملي: 7 سپتامبر 2002 (آذربايجان0 - ایتالیا 2)

تعداد بازي‌هاي ملي: 116 بازي

گل‌هاي ملي: 13

كارنامه باشگاهي

پيرلو اولين بازي رسمي‌‌اش در عرصه باشگاهي را در روز 21 مي ‌سال 1995 با پيراهن برشا انجام داد (‌رجيانا 2 - برشا صفر). در آن زمان او 16 سال و دوروزه بود و تبديل به جوان‌ترين بازيكني شد كه اولين بازي رسمي‌‌اش را براي برشا انجام داده.

برشا 2001- 1998-1994

بازي‌ها: 56 - گل‌ها: 6

اينترميلان 2001-2000؛ 1999-1998

بازي‌ها:40- گل‌ها: صفر

رجيانا: 2000-1999

بازي‌ها:30 - گل‌ها: 6

ميلان: 2011-2001

بازي‌ها: 401 - گل‌ها: 41

يوونتوس: 2015-2011

بازي‌ها: 164- گل‌ها: 19

نيويورك‌سيتي: 2017-2015

بازي‌ها: 62- گل‌ها: یک

مجموع در تمامي تورنمنت‌ها: 756 بازي- 73 گل

ركورد: پيرلو بازيكني است كه در سري A بيشترين گل‌ها را از روي ضربه ايستگاهي مستقيم به ثمر رسانده: 28 گل (همراه با سينيشا ميهایلوويچ)


ممنون استاد پیرلو!

جوايز و افتخارات:

یک قهرمانی سري B در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶

۶ اسكودتو (قهرماني سري A): در فصل‌هاي ۲۰۰۴-۲۰۰۳، ۲۰۱۰-۲۰۱۱، ۲۰۱۱-۲۰۱۲، ۲۰۱۲-۲۰۱۳، ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و ۲۰۱۴-۲۰۱۵

۲ كوپا ايتاليا: ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۱۵-۲۰۱۴

۳ سوپركاپ ايتاليا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲ و۲۰۱۳

۲ چمپيونزليگ: ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۰۷-۲۰۰۶

۲ سوپركاپ اروپا:۲۰۰۳ و ۲۰۰۷

يك جام باشگاه‌هاي جهان: ۲۰۰۷

يك قهرماني زير۲۱ سال اروپا: ۲۰۰۰

يك جام جهاني: ۲۰۰۶

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج