۶۲۸۱۷۸
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

چند خبر از صدا و سیما

از روز شنبه ، ۲۰ آبان ماه، شنونده سریال جدید رادیویی ” شب و شهر” به کارگردانی : فریدون محرابی از رادیو نمایش باشید.

بانی فیلم : پخش سریال جدید «شب و شهر» از رادیو

از روز شنبه ، ۲۰ آبان ماه، شنونده سریال جدید رادیویی " شب و شهر" به کارگردانی : فریدون محرابی از رادیو نمایش باشید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ،این نمایش رادیویی را حسین یعقوبی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است : امیر همسر نرگس که سابقه اعتیاد به مواد مخدر را دارد ، دو سال به بهانه کار کردن از خانه رفته و همسرش به تنهایی وظیفه نگهداری از سه فرزندشان را بر عهده دارد که در این بین اتفاقاتی رخ می دهد و…

در "شب و شهر " هنرمندانی چون فریبا متخصص، نازنین مهیمنی، سیما خوش چشم، بهادر ابراهیمی، فریبا طاهری، معصومه عزیز محمدی، محمد سعید سلطانی، میرطاهر مظلومی، ناهید مسلمی، بهرام سروری نژاد، مونا صفی، مهدی نمینی مقدم و ایوب آقاخانی به ایفای نقش می پردازند.

این سریال رادیویی به تهیه کنندگی : فرشاد آذر نیا ، گویندگی مهدی طهماسبی، صدابرداری: پیروز صدرایی و افکت : محمدرضا قبادی فر، هر روز، ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود.
«جاذبه» من و دوست اربعینی ام در شبکه افق

برنامه تلویزیونی «جاذبه» با موضوع طرح فرهنگی من و دوست اربعینی ام و با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارشنبه ۱۷ آبان به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، ویژه برنامه «جاذبه» به مناسبت اربعین حسینی، طی چند نوبت به صورت زنده از ایران و عراق روی آنتن شبکه افق می رود.

چهارشنبه ۱۷ آبان بخش نخست این برنامه از استودیوی شبکه افق با حضور صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پخش می شود.

«جاذبه» با اجرای محمد جواد یافتیان در این بخش به گفت وگو پیرامون طرح فرهنگی «من و دوست اربعینی ام» اختصاص خواهد داشت.

این برنامه را می توانید ساعت ۱۶:۳۰ به صورت زنده از شبکه افق ببینید.

مرور آخرین خبرها از تولیدات رسانه ملی در «شما و سیما»
برنامه این هفته"شما و سیما"، جدیدترین خبرها از تولیدات نمایشی و برنامه های جاری و در دست تولید سیما را معرفی خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، پشت صحنه و بازدید دکتر میرباقری معاون سیمای رسانه ملی از روند فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی پاهای بیقرار محصول گروه فیلم و سریال شبکه تهران به کارگردانی منوچهر هادی، پشت صحنه برنامه "زنان قصه" ما که شب ها با اجرای فریبا کوثری از شبکه تهران در حال پخش است و پشت صحنه برنامه هزار داستان شبکه نسیم از آیتم های برنامه این هفته شما و سیما خواهد بود. در این برنامه همچنین با گریزی به گذشته، تصاویری نوستالژیک از سریال های ماندگار و کلیپ های بیاد ماندنی پخش خواهد شد. برای بهبود نقاط ضعف و تقویت نکات مثبت برنامه های در حال پخش سیما، نظرهای مردم در قالب گزارش مخاطب نیز پخش می شود.
برنامه شما و سیما با رویکرد تعامل بیشتر مردم با سیما و ارائه تصویرى جامع تر از انواع تولیدات نمایشى و غیر نمایشى معاونت سیماى رسانه ملی، به تهیه کنندگی محسن همایونی جمعه ۱۹ آبان ساعت ۱۳:۱۵ از شبکه یک پخش خواهد شد.

روایت دلدادگی روستاییان به امام حسین(ع) در مستند شیدایی
مستند شیدایی به تهیه کنندگی محسن استاد علی، به نمایش مراسم ویژه امام حسین (ع) در روستای فدیشه شهر نیشابور در ماه محرم می پردازد.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، روستای فدیشه در ۴۵ کیلومتری شهر نیشابور قرار دارد و طبق سنن چندین ساله، مردم این دیار در روز عاشورا مراسم های مختلفی چون سلام به درگذشتگان، پخت نان و تعزیه دارند که این مراسم از سحر تا شام ادامه دارد. عوامل تولید این مستند عبارتند از: کارگردان ابوالفضل شکیبا، تصویربردار هاشم کرانی، صدابردار جواد غریب زاده، تدوین احسان امینی میلانی، مدیر تولید علی مرشدلو.
مستند شیدایی به مدت ۲۷ دقیقه امشب حوالی ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

تحلیل مهمترین رویدادهای سیاسی ایران و جهان در «گزارش هفتگی»
در برنامه چمعه ۱۹ آبان گزارش هفتگی، مهمترین رویدادهای سیاسی ایران و جهان تحلیل و بررسی می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، تحولات میدانی مقاومت و داعش در سوریه و عراق، حکم بازداشت ۳۰ مقام سابق و شاهزاده سعودی به بهانه مبارزه با فساد توسط ملک سلمان و حذف خاندان ملک عبدالله از عرصه قدرت در عربستان، سفر رییس جمهور آمریکا ترامپ به پنج کشور جنوب شرق آسیا در سایه نا امنی در این کشور و حمله و کشتار مردم و استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان در ریاض و بررسی علت فشار سعودی ها برای استعفای حریری از مهمترین محورهای برنامه گزارش هفتگی است.
گزارش هفتگی به تهیه کنندگی شهریار افشاری پور کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که جمعه ها حوالی ساعت ۱۲:۱۵ با اجرای رضا ابراهیمی از این شبکه روی آنتن می رود.

صدای اربعین از تلویزیون

شبکه های سیما به صورت همزمان قرائت زیارت اربعین را در دستور کار دارند.
به گزارش روابط عمومی سیما؛ همزمان با اربعین حسینی پخش زیارت اربعین به صورت همزمان در دستور کار شبکه های سیما قرار گرفت. به این ترتیب پنجشنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۱:۳۰ تمامی شبکه های سیما، زیارت اربعین را با صدای مادحین اهل بیت(ع) از اماکن گوناگون روی آنتن می برند.
این برنامه به همت واحدهای تامینی هر یک از شبکه ها تهیه و در اختیار پخش قرار داده می شود.

«فروپاشی» دیترویت طی ۶۰ سال در قاب پرس تی وی

مستند «فروپاشی» (Internal combustion ) در شبکه پرس تی وی به بیان تغییرات ایجاد شده طی ۶۰ سال گذشته در شهر دیترویت آمریکا می پردازد.

به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، این مستند محصول سال ۲۰۱۳ است و داستان شهر دیترویت را از دهه های ۳۰ و ۴۰ میلادی تا کنون روایت می کند، یعنی از زمانی که یکی از بهترین و مرفه ترین شهرهای آمریکا به حساب می آمد تا الان که بیش از نیمی از خانه های آن خالی از سکنه شده است.

داستان مستند «فروپاشی» از زبان فردی یهودی بیان می شود که اجداد وی در خلال جنگ جهانی از لهستان به امید آینده ای بهتر وارد آمریکا می شوند و در نهایت در دیترویت ساکن می شوند. در این بین، هنری فورد و کارخانه ماشین سازی اش بر رونق این شهر می افزاید و در ادامه، کم کم سیاهپوستان آمریکایی به این شهر مهاجرت می کنند. اما اختلاف بین سیاه پوستان و سفیدپوستان از همان روزهای اول به وجود آمده و تبعیض نژادی بر تساوی حقوق فائق می آید، تا حدی که سفیدپوستان دیواری بین خود و سیاه پوستان می کشند.

این مستند در ادامه نشان می دهد که تلاش برای برخورداری از حقوق یکسان، سیاه پوستان را به خیابان ها کشانده و درگیری هایی خونین به وجود می آی و … در پی این رویداد، جمعیت شهری که ۶۰ سال پیش بیش از دو میلیون نفر در آن زندگی می کردند اکنون به ۷۰۰ هزار نفر هم نمی رسد.

روایت شخصی زیبایی از تاریخ در کنار نمایش دیترویت کنونی و تصاویر با کیفیت آرشیوی مستند از ویژگی های مثبت مستند «فروپاشی» به شمار می رود.

مستند «فروپاشی» در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه ای از روز جمعه ۱۹ آبان تا چهارشنبه ۲۴ آبان هر روز ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این مستند نیز به ترتیب در ساعات ۰۹:۰۰ ، ۱۵:۰۰ ، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ به روی آنتن خواهد رفت.

روایت قربانیان «تامیفلو» در شبکه پرس تی وی

«تامیفلو» عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که به روایت داستان قربانیان مصرف این دارو می پردازد.

به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، این مستند محصول سال ۲۰۱۳ به زبان ایتالیایی و انگلیسی است و هری هانر و سرنا تیناری کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته اند.

مستند «تامیفلو» داستان شرکت سوئیسی راش، تولید کننده داروی تامیفلو را روایت می کند که مدعی است این دارو در درمان سریع آنفلوانزا و بیماری های ناشی از آن مانند مننژیت بسیار مفید است. شرکت مذکور با این ادعا در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ که آنفلوانزای مرغی و خوکی دنیا را فرا گرفته بود، توانست سود سرشاری به دست آورد. اما دانشمندان مطرح دنیا نسبت به این ادعا مشکوک بودند و از طریق کارگروهی که در آکسفورد تشکیل دادند، خاطرنشان کردند که تاثیر این دارو بیش از آسپیرین نیست.

در ادامه این مستند به اثرات جانبی بسیار بد داروی تامیفلو اشاره می شود و شواهدی ارائه می شود که نشان می دهد در ژاپن بیش از ۸۰۰ مورد از اثرات روانی و عصبی این دارو گزارش شده که موارد منجر به مرگ نیز در بین آنها وجود داشته است.

سازندگان مستند «تامیفلو» با دانشمندان مطرح جهان و چند خانواده ژاپنی و انگلیسی که قربانی این دارو بوده اند مصاحبه کرده اند. همچنین در ادامه داستان، رامسفلد از سهامداران این شرکت که چند سال قبل بابت فروش این دارو، یک میلیون دلار سود کسب کرده بود و سازمان جهانی بهداشت که به نوعی از این دارو طرفداری کرده بود، مورد نقد قرار می گیرند.

مستند «تامیفلو» شنبه ۲۰ آبان ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این مستند روز یکشنبه در ساعات ۰۵:۰۰ ، ۱۱:۰۰ و ۱۷:۰۰ به روی آنتن می رود.

«مژگان»، روایت زندگی زن معلول کارآفرین

«مژگان» روایت زندگی زن جوانی است که بی‌اعتنا به معلولیتش آرزوهایش را محقق می‌کند و برای بسیاری از معلولان روستایش هم کارآفرینی کرده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، ریماوندی کارگردان مستند تلویزیونی «مژگان» که امشب ساعت ۲۰ پخش خواهد شد، گفت: محور اصلی این مستند مژگان زینی وند است، بانوی فعال پرانرژی و توانمندی که باقدرت در مسیر خواسته هاش پیش می‌رود و با سخره گرفتن معلولیتش بسیاری از معلولان را تحت حمایت گرفته است.

وی افزود: خانم زینی وند از ناحیه یک‌چشم نابیناست، او تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیلاتش را ادامه داده است و حالا مدیرعامل CBR (موسسه توانبخشی مبتنی بر جامعه) شهرستان دره شهر ایلام است، موسسه‌ای که در جهت شناسایی و توانمندسازی معلولان فعالیت می‌کند.

ریماوندی تصریح کرد: قصد داشتم مستندی درباره معلولان توانمند بسازم، این سوژه از سوی معاونت بهزیستی استان ایلام معرفی شد، تحقیقاتم را شروع کردم و خیلی زود تحت تأثیر قرار گرفتم.

این کارگردان ادامه داد: برایم جالب بود که فردی بی‌توجه به معلولیت خود و اعضای خانواده‌اش، به‌جای جذب حمایت به دنبال حمایت از دیگران است و موفق شده با اجرای طرح راه اندازه گلخانه شش نفر از معلولان روستایش را نیز مشغول به کار کند.

وی تصریح کرد: فیلم‌برداری «مژگان» ۶ ماه طول کشید و ما در طول تولید این مستند با ابعاد مختلف این شخصیت آشنا شدیم و سعی کردیم آن‌ها را به‌خوبی به تصویر بکشیم.

«مژگان» به نویسندگی و کارگردانی طالب ریماوندی سه‌شنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش و فردا ساعت ۸:۳۰ بازپخش می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج