جاباما
۶۲۸۲۱۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

بازیگران انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)

سینمای انگلستان همواره سینمایی مستقل، هنری و پرمخاطب بوده است. می‌توان گفت سینمای انگلستان از کهن‌ترین و در عین حال به روزترین سینماهای جهان است که دارای فستیوال‌ها و جشنواره‌های معتبر و مستقلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: سینمای انگلستان همواره سینمایی مستقل، هنری و پرمخاطب بوده است. می‌توان گفت سینمای انگلستان از کهن‌ترین و در عین حال به روزترین سینماهای جهان است که دارای فستیوال‌ها و جشنواره‌های معتبر و مستقلی است. این سینما فیلمسازان بزرگی در همه دوره‌ها داشته است که بسیاری از آثار بزرگ و برجسته سینمای جهان را خلق کرده‌اند.

اما نکته ای که نمی‌توان در مورد سینمای انگلستان نادیده گرفت، وجود بازیگران و نوابغی است که در عرصه بین‌المللی درخشیده‌اند و سینمای هالیوود را به تسخیر خود در آورده‌اند و جوایز معتبری از جشنواره‌های بین‌المللی گرفته‌اند. شاید بتوان گفت در برخی از سال‌ها تعداد نامزدهای انگلیسی مراسم اسکار از بازیگران آمریکایی پیشی می‌گرفت و در برخی مواقع هم تعداد برابر بود.

در زیر به بزرگترین و پرافتخارترین بازیگران انگلیسی نگاهی می‌اندازیم:

دنیل دی لوئیس
بازیگران انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)

سر دنیل دی لوئیس دومین فرزند خانواده‌اش و متولد لندن است. وی چند ماه پیش بیانیه‌ای منتشر کرد و خود را در شصت سالگی از بازیگری بازنشست کرد. تصمیمی که با واکنش و افسوس اهالی هنر مواجه شد. این بازیگر سه جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد دارد و در این زمینه رکورددار است. البته این تنها رکوردی نیست که این بازیگر متولد لندن به نام خود زده است.

او با به دست آوردن بیش از 170 جایزه معتبر و جهانی در این زمینه نیز رکورددار است. البته چیزی که دنیل دی لوئیس را از سایر بازیگران متمایز می‌کند، سختگیری بیش از اندازه این بازیگر در انتخاب نقش‌هایش و شیوه عجیب و غریبی است که برای ایفای نقش‌های خود دارد. به طوری که بعد از سال 2000 می‌توان گفت تقریباً هر پنج سال یک نقش را قبول کرده و با این وجود حداکثر جوایز ممکن را برای ایفای این نقش ها به دست آورده است.

از مهمترین آثار سینمای این بازیگر می‌توان به پای چپ من، دار و دسته نیویورکی ها، خون به پا خواهد شد، لینکلن و ... اشاره کرد.

سر آنتونی هاپکینز
بازیگران انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)

شاید تنها سکوت بره‌ها کافی است تا ما باور کنیم این بازیگر در نوع خود بهترین و خاص‌ترین است. آنتونی هاپکینز متولد یک خانواده فقیر و کارگر در ولز بوده است. بازیگری را از تئاتر شروع کرده و ذره ذره پیشرفت کرده تا به این مقام رسیده است. آنتونی هاپکینز برنده اسکار، گلدن گلوب و بفتا نیز هست. از بهترین آثار او می‌توان سکوت بره ها، سرزمین سایه ها، بازمانده روز را نام برد.

سر مایکل کین
بازیگران انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)

بازیگر موفق و بی‌حاشیه‌ای که 85 سال دارد و از اواخر دهه 1950 بازیگری را آغاز کرده است، دو اسکار دارد. او در آثار بزرگ بسیاری ایفای نقش کرده است. بازیگری که حتی در دوران پیری هم مورد توجه کارگردان‌های برجسته‌ای چون کریستوفر نولان است و در اکثر آثار فاخر این کارگردان حضور دارد. از مهمترین آثار این بازیگر بریتانیایی می‌توان سری فیلم‌های شوالیه تاریکی، پرستیژ، آمریکایی آرام، قوانین خانه سایدر و ... را نام برد.

پیتر اوتول
بازیگران انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)

بازیگر هالیوودی که هشت نامزدی اسکار و کسب سه جایزه گلدن گلوب از جمله افتخارات سینمایی او بود، در سال 2013 و در سن 81 سالگی بر اثر سرطان درگذشت. این بازیگر رکورد «بیشترین نامزدی جایزه اسکار بدون برد» را دارد .

به همین دلیل سرانجام در سال 2003 به پاس همه فعالیت‌های هنری‌اش جایزه افتخاری اسکار را گرفت. از اولین آثار مورد توجه این بازیگر می‌توان به لورنس عربستان و شیر در زمستان اشاره کرد. این بازیگر مسیر موفقیت را به مرور و با تلاش بسیار به دست آورد و در ذهن همه مخاطبان سینما به جا ماند.

بندیکت کامبربج
بازیگران انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)

این بازیگر محبوب بیشتر شهرت و محبوبیتش را مدیون بازی در نقش شرلوک هولمز است. بعد از بازی در این نقش بود که اهالی هنر و سینما او را شناختند. این بازیگر برای بازی در فیلم بازی تقلید موفق شد، نامزدی اسکار را به دست آورد؛ هرچند که دستش از این جایزه کوتاه ماند. بدون شک این بازیگر 41 ساله یکی از امیدهای سینمای انگلستان است که هنوز فرصت برای درخشش دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بندیکت خیلی خوبه, سینمای بریتانیا سینمای جهانیه طبیعیه

    • صبا

      فقط بندیکت کامبرج

    • بدون نام

      بازیگرای گیم او ترونز باید باشن چون بیشترشون انگلیسین

    • بدون نام

      کیت وینسلت انگلیسی نیست ؟یا معتبر نیست ؟

    • بدون نام

      بندیکت کامبربچ عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج