۶۲۸۲۴۹
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

بارزانی: رفراندوم تصمیم من نبود

بارزانی بار دیگر تاکید کرد که تصمیم رفراندوم استقلال در کردستان عراق یک تصمیم شخصی نبوده بلکه تصمیمی جمعی از سوی تمامی احزاب سیاسی کردستان عراق بوده است.

خبرگزاری ایسنا: بارزانی بار دیگر تاکید کرد که تصمیم رفراندوم استقلال در کردستان عراق یک تصمیم شخصی نبوده بلکه تصمیمی جمعی از سوی تمامی احزاب سیاسی کردستان عراق بوده است.

مسعود بارزانی، رئیس مستعفی اقلیم کردستان عراق در گفتگو با نیوزویک گفت: موفقیت رفراندوم این بود که ۹۳ درصد مردم کرد به آن رای مثبت دادند و به اعتقاد من این رفراندوم آینده مردم کردستان را حفظ می‌کرد. پس از رفراندوم موانعی وجود داشت اما این به معنی آن نیست که عزم و اراده مردم کردستان از دست رفته و نابود شده است.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد ما زمان برگزاری رفراندوم درست و مناسب بود چرا که نیروهای عراقی که اکنون برای تغییر جمعیت شناختی منطقه اعمال قدرت می‌کنند از قبل این برنامه را داشتند و این برنامه حتی قبل از رفراندوم نیز در ذهن آنها بود. آنها از رفراندوم به عنوان بهانه‌ای برای اجرای طرح‌هایشان و توطئه علیه مردم کردستان استفاده کردند.ما برای جلوگیری از خونریزی رفراندوم را برگزار کردیم تا جلوی درگیری‌ها و جنگ را بگیریم چرا که نیروهای عراقی که اکنون با ما می‌جنگند می‌خواستند یک وضعیت تازه را در منطقه برقرار کنند. اشتباه ما این بود که باید رفراندوم را زودتر برگزار می‌کردیم نه دیرتر.

بارزانی معتقد است بدون ایفای نقش و جانفشانی پیشمرگ‌ها داعش شکست نمی‌خورد و موصل آزاد نمی‌شد. وی گفت: ما انتظار نداشتیم نیروهای عراقی علیه ما سلاح بردارند همان سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها برای جنگ با داعش به آنها دادند علیه مردم خودشان استفاده کردند این برای ما خیلی تعجب آور بود.

رئیس مستعفی اقلیم کردستان عراق معتقد است که آمریکا طرح عراقی‌ها برای ورود به کرکوک را تایید کردند.

وی گفت که هنوز نمی‌داند روابط بعدی کردستان عراق با کاخ سفید چگونه خواهد بود و درباره همکاری با ایران در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد..

بارزانی ابراز امیدواری کرد که جنگ و خونریزی تمام شود چرا که سیاست کردها مذاکره و یافتن راه‌های صلح‌آمیز و جلوگیری از جنگ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عرفان

      معلومه که تصمیم تو نبود تصنیم اسراییل و امریکا بود.با نوکری جنابعالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین عرفان دقیقا

    • علی

      حالا که تیرت به سنگ خورده مظلوم نمایی می کنی بارزانی فرصت طلب ترین انسان توی دنیاست می خواستی از اب گل آلود ماهی بگیری که نشد

    • بدون نام

      دورود بر مسعود دورود بر کرد غیور دورود بر آزادی خواهان جهان

    • بدون نام

      لعنت بر این ادم.. و حیف از کلمه ی ادم ... لعنتش بهش که با این کار احمقانش چیزی نمونده بود ورود اسراعیل ب منطقه رو باز کنه. چندین کشور از جمله ایران. لبنان.سوریه دارن با اسراعیل میجنگن که کل منطقه از شرش خلاص بشن ... بعد این تازه میخواد سر دوستی باز کنه با اسراعیل داعش پرور.ب عبارتی سوریه و عراق تا الان داشتن با اسراعیل میحنگیدن با نام داعش .

      پاسخ ها

      • دانیال

        این بارزانی همون کسیه که به خاطر سرپیچی از دستور صدام مبنی بر حمله به ایران کل عمرش را تو کوه و بدبختی گذراند حیف از تو نمک نشناس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج