۶۲۸۳۸۷
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

دیلی بیست: FBI، رایانه‌های ایران را هک کرده!

رسانه آمریکایی با افشای یک سند دادگاهی نشان داد که مأموران «اف بی آی» به عنوان بخشی از عملیات هکری خود در سال ۲۰۱۵، مخفیانه رایانه‌های ایران، روسیه و چین را هک کرده است.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» در گزارشی تحت عنوان «اف بی آی به صورت پنهانی رایانه های چین، روسیه و ایران را هک کرد» نوشت که مأموران «اف بی ای» طی یک عملیات هکری که در آن مقامات آمریکایی به هزاران رایانه در سراسر جهان نفوذ کردند تا در خصوص «هرزه‌نگاری کودکان» تحقیقاتی را آنجام دهد، در شماری از رایانه‌های روسیه، چین و ایران به صورت مخفیانه نفوذ کردند.

این رسانه‌ آمریکایی گزارش کرد، کارشناسان و مفسران حقوقی می‌گویند که رویکرد ورود مخفیانه به درب‌های دیجیتال کشورهایی که همپیمان آمریکا نیستند، می‌تواند به فاجعه ژئوپلتیکی منتهی شود.

«اسکارلت کیم» کارمند حقوقی گروه حریم خصوصی بین‌المللی مستقر در انگلیس که عملیات هکری بین‌المللی اف بی آی را دنبال می‌کند، می‌گوید که این اقدامات اف بی آی، «ضرورتاً، فضا را برای کشورهای دیگر باز می‌کند تا به صورت یکجانبه ابزارالات (الکترونیک) آمریکا را هک کنند».

این عملیات هکری اف بی آی مربوط به سال ۲۰۱۵ است و اف بی آی بیش از ۸ هزار رایانه در ۱۲۰ کشور از جمله سراسر آمریکای جنوبی، اروپا و در آمریکا را هک کرد و این عملیات موجب دستگیری صدها نفر شد و همچنین صدها قربانی سوء استفاده از کودکان نیز شناسایی شدند.

این گزارش ادامه داد، مطلبی که اف بی آی به صورت مخفیانه نگه داشت و قبل از اینکه گزارش نکرده بود، این بود که مأموران این سازمان رایانه‌های کشورهایی که روابط نه چندان خوبی با آمریکا دارند از جمله روسیه، ایران و چین را نیز هک کرده است.

سخنگوی اف بی آی حاضر نشد در این خصوص اظهارنظر کند.

در سال ۲۰۰۲، اف بی آی، یکی از سرورهای روسیه را که مدعی بود بخشی از زنجیره جرایم سایبری است، هک کرد تا شواهدی را جمع‌آوری کند.

بر اساس این گزارش، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به درخواست اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداده است و نمایندگان روسیه و چین نیز تاکنون در اینباره واکنشی نشان نداده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب کاری کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج