۶۲۸۴۳۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آمریکا صحنه گردان تحولات اخیر عربستان

پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی به حوادث اخیر در عربستان پرداخته و می‌نویسد که آمریکا با تحریک ریاض این کشور را در مسیر ایجاد تنش‌های بیشتر در منطقه قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان: پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی به حوادث اخیر در عربستان پرداخته و می‌نویسد که آمریکا با تحریک ریاض این کشور را در مسیر ایجاد تنش‌های بیشتر در منطقه قرار می‌دهد.

سی‌ان‌بی‌سی می‌نویسد: اخباری که اخیرا از عربستان سعودی بیرون می‌آید حکایت از آن دارد که این کشور به سمت یک تنش گسترده‌تر در منطقه حرکت می‌کند و احتمالا آمریکا نیز به حرکت عربستان در این مسیر کمک می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: اخیرا عربستان سعودی در یک پاکسازی گسترده بسیاری از مقامات و شاهزادگان را به اتهام فساد مالی بازداشت کرد اما این تنها اولین موج از اخباری است که از این کشور منتشر می‌شود، عربستان اخیرا تهدیدهایی علیه برخی از کشورهای همسایه خود داشته است.

این پایگاه در ادامه گزارش خود می‌نویسد: اما خط مستقیم این تحرکات به کاخ سفید بازمی‌گردد و نخستین مرحله آن نیز به دیدار محمد بن سلمان و دونالد ترامپ در ماه مارس سال جاری مربوط می‌شود.

مرحله دوم این تحرکات به سفر دونالد ترامپ به عربستان در ماه می بازمی‌گردد؛ مقدمات این سفر از سوی عربستان سعودی انجام شد و محمد بن سلمان این سفر ترامپ به عربستان را برای خود یک موفقیت قلمداد می‌کرد.

بر اساس این گزارش سومین مرحله این طرح به یک ماه پس از سفر ترامپ به عربستان باز‌می‌گردد؛ زمانی که محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان منصوب شد.

سی‌ان‌بی‌سی می‌نویسد: چهارمین مرحله از این برنامه به سفر مخفیانه ماه سپتامبر محمد بن سلمان به اسرائیل مربوط می‌شود اما مقامات دو طرف به هیچ عنوان درباره این سفر سخنی به میان نیاوردند و این در حالی است که دست‌کم منابع آگاه اسرائیلی این سفر را تأیید کردند.

در بخش دیگری از این گزارش، پنجمین مرحله، پاکسازی گسترده در داخل عربستان سعودی برای از میان بردن هرگونه مانع داخلی در برابر به قدرت رسیدن محمد بن سلمان توصیف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج