رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سانحه رانندگی خروج اتوبوس از جاده در محور اراک - قم در بامداد روز پنجشنبه یک نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شدند.
خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سانحه رانندگی خروج اتوبوس از جاده در محور اراک - قم در بامداد روز پنجشنبه یک نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شدند.
سرهنگ ایرج کهریزی افزود: در این حادثه که در کیلومتر 41 محور اراک - قم رخ داد، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مرز مهران به سمت قم درحال تردد و حامل زائران کربلا بود دچار سانحه شد.
وی توضیح داد: شاگرد راننده اتوبوس در این حادثه بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و 6 نفر از سرنشینان آن مجروح شدند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: تیمهای امدادی و انتظامی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و به سانحه دیدگان کمک کردند و مجروحان نیز برای پیگیری مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی علت این سانحه را بی توجهی راننده اتوبوس به جلو اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
در اغلب این گونه حوادث پلیس اعلام میکند که حادثه به علت بی توجهی راننده به جلو می باشد در صورتیکه این نظریه در اغلب حوادثی که اتوبوسها ایجاد می کنند رعایت نکردن فاصله اتوبوس با خودرو جلویی باتوجه به سرعت دارد لذا پیشنهاد میکنم از هر راننده ای در ایستگاه های پلیس و هرخودروی را که پلیس متوقف میکند از وی سئوال شود فاصله کافی در شرایط عادی با خودرو جلویی بای به چه میزان باشد اگر درست جواب داد که هیچ اگر درست جواب نداد نشان دهنده آنست که هیچ وقت این فاصله را رعایت نکرده و برای ندانستن قانون وی را جریمه کنند
توضیح اینکه این فاصله برای سواری ها برابر است با حاصل ضرب سرعت در عدم ۳ و حذف آخرین رقم مثلاً برای
100*3=300
اگر رقم آخر را حذف کنیم می شود سی متر
و برای ماشین های سنگین تحت شرایط عادی این فاصله برابر است با سرعت خودرو تقسیم بر پانزده ضرب در طول خودرو
مثلاً اگر اتوبوسی با طول ده متر باسرعت نود کیلو متری در ساعت حرکت کند ۹۰ تقسیم بندی ۱۵ میشود ۶ و ۶ ضرب ۱۰ من طول ماشین میشود ۶۰ متر این درحالی است که در طول ۴۷ سال رانندگی هرگز ندیدم جز معدودی از خودرو های سواری که ای فاصله را رعایت میکنند اما اتوبوس ها اصلا این فاصله را رعایت نمیکنند و هرگز ندیدم پلیسی از این تخلف آشکار جلوگیری کرده باشد فقط بعد از حادثه اظهار نظر میکند و چنانچه تخلف توسط دوربینها ظبط شده باشد اظهار نظر درست است در بقیه موارد اظهار نظر ها گاهی صد در صد غلط است
خودم شاهد بودم چند سال پیش خودروی در اتوبان حقانی دنده عقب نیامد و صد راه خودروی شد که که پشت آن قرار گرفته بود در اینجا خودروی که مستقیم میرفت جهت جلوگیری از تصادف به چپ پیچید و واژگون شد
در این حادثه پلیس خودرو خاطی که در اتوبان دنده عقب می اندر را اعلام کردند داشت اصلاح مسیر میکرد که برو تو اتوبان مدرس
بدون نام
اگر این حوادثی که برای زوار اربعین پیش میآید برای چهار شنبه سوری پیش بیاد صدا وسیما و.....چقدر درباره آن مانور میدهند
ابراهیم کریمی
متاسفانه برنامه شما جوریه که غلط های املایی را نمی شود اصلاح کرد الان موردی که من نوشتم دارای چندین غلط است . بدینوسیله از عموم خوانندگان مطلب بالا پوزش میخواهم
ابراهیم کریمی
اصلاحیه عدم غلط است درست آن عدد میباشد
دنده عقب نیامد غلط است درست آن دنده عقب میامد
صد راه خودرو گردید غلط است .درست آن سد راه خودرو پشت سر شد
نظر کاربران
و. این داستان همچنان ادامه دارد. ...
در اغلب این گونه حوادث پلیس اعلام میکند که حادثه به علت بی توجهی راننده به جلو می باشد در صورتیکه این نظریه در اغلب حوادثی که اتوبوسها ایجاد می کنند رعایت نکردن فاصله اتوبوس با خودرو جلویی باتوجه به سرعت دارد لذا پیشنهاد میکنم از هر راننده ای در ایستگاه های پلیس و هرخودروی را که پلیس متوقف میکند از وی سئوال شود فاصله کافی در شرایط عادی با خودرو جلویی بای به چه میزان باشد اگر درست جواب داد که هیچ اگر درست جواب نداد نشان دهنده آنست که هیچ وقت این فاصله را رعایت نکرده و برای ندانستن قانون وی را جریمه کنند
توضیح اینکه این فاصله برای سواری ها برابر است با حاصل ضرب سرعت در عدم ۳ و حذف آخرین رقم مثلاً برای
100*3=300
اگر رقم آخر را حذف کنیم می شود سی متر
و برای ماشین های سنگین تحت شرایط عادی این فاصله برابر است با سرعت خودرو تقسیم بر پانزده ضرب در طول خودرو
مثلاً اگر اتوبوسی با طول ده متر باسرعت نود کیلو متری در ساعت حرکت کند ۹۰ تقسیم بندی ۱۵ میشود ۶ و ۶ ضرب ۱۰ من طول ماشین میشود ۶۰ متر این درحالی است که در طول ۴۷ سال رانندگی هرگز ندیدم جز معدودی از خودرو های سواری که ای فاصله را رعایت میکنند اما اتوبوس ها اصلا این فاصله را رعایت نمیکنند و هرگز ندیدم پلیسی از این تخلف آشکار جلوگیری کرده باشد فقط بعد از حادثه اظهار نظر میکند و چنانچه تخلف توسط دوربینها ظبط شده باشد اظهار نظر درست است در بقیه موارد اظهار نظر ها گاهی صد در صد غلط است
خودم شاهد بودم چند سال پیش خودروی در اتوبان حقانی دنده عقب نیامد و صد راه خودروی شد که که پشت آن قرار گرفته بود در اینجا خودروی که مستقیم میرفت جهت جلوگیری از تصادف به چپ پیچید و واژگون شد
در این حادثه پلیس خودرو خاطی که در اتوبان دنده عقب می اندر را اعلام کردند داشت اصلاح مسیر میکرد که برو تو اتوبان مدرس
اگر این حوادثی که برای زوار اربعین پیش میآید برای چهار شنبه سوری پیش بیاد صدا وسیما و.....چقدر درباره آن مانور میدهند
متاسفانه برنامه شما جوریه که غلط های املایی را نمی شود اصلاح کرد الان موردی که من نوشتم دارای چندین غلط است . بدینوسیله از عموم خوانندگان مطلب بالا پوزش میخواهم
اصلاحیه عدم غلط است درست آن عدد میباشد
دنده عقب نیامد غلط است درست آن دنده عقب میامد
صد راه خودرو گردید غلط است .درست آن سد راه خودرو پشت سر شد