جاباما
۶۲۸۴۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هیچ گونه ناامنی برای زائران اربعین وجود ندارد

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه برگشت زائران کشورمان در روزهای گذشته آغاز شده است، گفت: خوشبختانه از ابتدای فرآیند اعزام اربعین تاکنون هیچ ناامنی برای زائران ما در مرزها و کشور عراق وجود نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه برگشت زائران کشورمان در روزهای گذشته آغاز شده است، گفت: خوشبختانه از ابتدای فرآیند اعزام اربعین تاکنون هیچ ناامنی برای زائران ما در مرزها و کشور عراق وجود نداشته است.

حسین ذوالفقاری درباره آخرین برنامه‌های اندیشیده شده برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: امسال زیرساختهای مسیرهای منتهی به مرزهای کشور نسبت به سنوات گذشته بهبود یافت که نمونه بارز آن روشنایی، آب رسانی و توجه به بحث جاده‌ای بود.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی مناسبی از سوی مردم بابت مدیریت سفر انجام گرفت ضمن اینکه توجیه لازم در بحث غیر مجازها نیز یکی دیگر از موفقیتها بود که در این رابطه از همکاری مردم و مسئولان ذیربط تشکر می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه امسال شاهد رشد صدور روادید و اعزام زائران نسبت به سنوات قبل بودیم تصریح کرد: با احتساب حدود ۸۰ هزار نفر از اتباع که از مرزهای ایران خارج شده‌اند حدودا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تا روز گذشته از مرزها خارج شده‌اند که بخشی از این افراد نیز قبل از ماه صفر به عتبات عزیمت کرده‌اند.

ذوالفقاری تصریح کرد:‌ مردم باید در این ایام به مدیریت سفر توجه جدی داشته باشند و تا روز گذشته نیز حدود ۸۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند که تصور می‌کنیم این تعداد در ساعات آتی رشد ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به کار فرهنگی در حوزه اربعین حسینی گفت: مهم‌ترین مسئله اربعین و ترویج فرهنگ آن این است که از این بستر به اتحاد و انسجام جهان اسلام و انسجام بخشی بین مذاهب کمک کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه صدور ویزای اربعین از روز گذشته در کشور پایان یافته است،‌ گفت: برای ۲ میلیون ۳۵۰ هزار نفر ویزای اربعین حسینی صادر شده که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار نفر افزایش صدور ویزا داشته‌ایم.

ذوالفقاری درباره خدمات اسکان و پذیرایی و میزان آن برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: حدود ۵۵ میلیون وعده غذایی با کمک مردم و برخی نهادها و سازمانها برای مدت ۲۰ روز تدارک دیده شد؛ البته با توجه به اینکه از روز اربعین به بعد موکبهای عراقی وسایل خود را جمع‌آوری می‌کنند، ما برای اینکه زائران ایرانی دچار مشکلی نشوند تا ۴روز پس از آن هم خدمات را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: موضوع اسکان را برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پیش‌بینی کردیم که این موضوع به همراه تغذیه نیز در مرزهای ورودی برقرار است و پیشنهاد می‌شود زائرانی که در بازگشت خسته هستند در این موکبها استراحت داشته باشند تا دچار مشکل در تردد نشوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی توصیه کرد: از زائران درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده سرماخوردگی و یا هر بیماری دیگر در مناطق مرزی و ورودی کشور به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

ذوافقاری درباره افراد فاقد ویزا و مدارک قانونی نیز توضیح داد: افرادی که فاقد ویزا بودند باید مدیریت می‌شدند تا دچار بحران نشویم چرا که در صورت تردد این افراد، کشور عراق مرز خود را می‌بست.

وی افزود: بنابراین با تلاشهای نیروی انتظامی، افزایش لایه‌های امنیتی و آگاه سازی خود مردم هیچ فردی نتوانست بدون روادید خارج شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: حتی تعداد افرادی که بدون ویزا به مناطق مرزی مراجعه کرده بودند بیشاز ۱۰۰ هزار نفر بود اما بسیاری از آنها با صحبت قانع شدند و به عقب عودت داده شدند که این موضوع و توجه به آن جای تشکر دارد.

ذوافقاری درباره برخی افراد فاقد ویزا که دستگیر شدند نیز اظهار کرد: برخی افراد که تعداد آنها به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسید قصد داشتند تا از بیراهه‌ها عبور کنند اما توسط مرزبانی دستگیر شدند.

وی درباره نرخ‌گذاری و هزینه‌های حمل و نقل زمینی و هوایی گفت: به طور کلی ستاد اربعین وظیفه نرخ گذاری را ندارد اما این ستاد تلاش کرد تا هزینه‌ها را برای زائران کاهش دهد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: در همین راستا نیز برخی دفاتر که اقدام به گرانفروشی کردند توسط دستگاههای ذیربط جریمه شدند؛ حدود ۸ دفتر هواپیمایی به علت تخلف در فروش بلیت تعلیق و یک دفتر نیز لغو جواز شده است و کسانی که در فروش بلیت هواپیما تخلف کرده‌اند حدود ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

ذوالفقاری در ادامه به موضوع لغو روادید میان دو کشور و پرسشهای زائران در این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: لغو روادید نیازمند موافقت طرف مقابل است و البته باید زیرساخت‌های این مهم نیز برای هر دو کشور فراهم شود.

وی افزود: باید دو راهبرد مهم یعنی اهتمام ویژه به زیرساختها و سپس لغو روادید در طول سال برای هر دو کشور مورد توجه باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره موضوع بیمه زائران اربعین اظهار کرد: بیمه باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ متاسفانه کسانی که در داخل عراق تصادف کردند بدون بیمه بوده‌اند این در حالی است که فقط یک میلیون نفر از زائران خود را بیمه کردند.

ذوالفقاری با بیان اینکه اوج بازگشت زائران در ساعتهای آتی خواهد بود، گفت: خوشبختانه از ابتدای فرآیند اعزام اربعین تاکنون هیچ ناامنی برای زائران ما در مرزها و کشور عراق وجود نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج