جاباما
۶۲۸۵۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وضعیت مهار فوران چاه نفتی ۱۴۷ رگ‌ سفید

معاون شرکت ملی نفت، با تشریح آخرین اقدامات مهارچاه۱۴۷ رگ سفید، اظهار کرد: در بخش اجرای مقدمات و تمهیدات عملیات اصلی مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید از برنامه جلوتر هستیم.

خبرگزاری مهر: معاون شرکت ملی نفت، با تشریح آخرین اقدامات مهارچاه۱۴۷ رگ سفید، اظهار کرد: در بخش اجرای مقدمات و تمهیدات عملیات اصلی مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید از برنامه جلوتر هستیم.

محسن پاک نژاد گفت: سرعت پیشرفت عملیات در مواردی نظیر احداث موقعیت چاه‌های امدادی، به گونه‌ای است که در نوع خود حدنصابی جدید به شمار می‌آید.

وی با اشاره به پاکسازی محوطه چاه رگ سفید ۱۴۷ براساس برنامه زمانبندی شده، گفت: شامگاه سه‌شنبه (۱۶ آبان‌ماه) در جریان پنجمین مرحله پاکسازی، بخشی از تجهیزات سنگین مربوط به دکل ۹۵ فتح، با موفقیت از محدوده آتش خارج و به محل‌های تعیین شده انتقال یافت و با خارج کردن باقیمانده تجهیزات و رفع موانع دسترسی به مرکز آتش، به‌زودی امکان انجام عملیات با استفاده از «اتی واگن» فراهم می‌شود، در همین حال انباشت آب در استخر اصلی با گنجایش ۱۳۰ هزار بشکه نیز در حال انجام است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور تولید اظهار کرد: عملیات اصلی مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید به صورت Top kill یا بستن چاه از دهانه انجام خواهد شد، اما به لحاظ پیش بینی روش‌های جایگزین، دو حلقه چاه امدادی نیز در دو موقعیت جداگانه پیش بینی شده است که ایجاد لوکیشن و کمپ‌های آنها رو به پایان است و در چند روز آینده برنامه استقرار دکل‌های شرکت ملی حفاری نیز اجرایی خواهد شد.

پاک نژاد افزود: در صورت طولانی شدن عملیات TOP KILL، هرکدام ازچاه‌های دوگانه یادشده که زودتر به عمق لازم برای کشتن چاه برسد، عملیات BOTTOM KILL یا کشتن چاه از عمق را به سامان خواهد رساند.

وی با اشاره به ناهمواری موقعیت چاه، صخره ای بودن زیرساخت لوکیشن‌ها و راه‌های دسترسی، عملیات اجرایی مهار چاه رگ سفید را نسبت به چاه‌هایی که در موقعیت هموار و جلگه ای قرار دارند، دشوارتر ارزیابی کرد و گفت: با این وجود همت و اراده مدیران و متخصصان شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری، هم افزایی تجربه ها و هم اندیشی مدیران، مشکلات فراروی عملیات با تدابیر کارشناسی برطرف شده است.

پاک نژاد با اشاره به بازدید میدانی و تاکید وزیر محترم نفت، اولویت اصلی عملیات مهار چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید را ایمنی و تضمین سلامت نیروی انسانی برشمرد و یادآورشد: این موضوع در همه جلسه‌های روزانه فرماندهی میدان و گروه‌های عملیاتی تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید جلوه‌ای از همدلی،‌ همراهی و صمیمیت کارکنان شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری به نمایش گذاشت که در کمتر سازمانی قابل مشاهده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج