جاباما
۶۲۸۵۲۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سرانجام آخرین فیلم اورسن ولز

بعد از گذشت بیش از چهار دهه، بالاخره آخرین فیلم یکی از بزرگترین فیلمسازان تاریخ با همکاری مشترک با استعدادترین‌های هالیوود رو به پایان است و سال آینده اکران می‌شود.

مهر نوشت: بعد از گذشت بیش از چهار دهه، بالاخره آخرین فیلم یکی از بزرگترین فیلمسازان تاریخ با همکاری مشترک با استعدادترین‌های هالیوود رو به پایان است و سال آینده اکران می‌شود.

مراحل تهیه آخرین فیلم به پایان نرسیده اورسن ولز یعنی «آن سوی باد» بعد از استخدام شدن باب مورافسکی به عنوان تدوینگر و اسکات میلان به عنوان میکس‌کننده صدا که هر دو هم برنده جایزه اسکار هستند، حالا دارد به پایان نزدیک می‌شود.

تهیه‌کنندگان این فیلم همچنین از خدمات مو هنری که کات‌کننده نگاتیو است و تا به حال نام خود را در بیش از ۳۰۰ فیلم سینمایی به ثبت رسانده و روث هیستی به عنوان ناظر مراحل پس از تهیه استفاده کرده‌اند.

سرویس استریمینگ نتفلیکس در ماه مارس حقوق رسمی «آن سوی باد» را خرید و در حال حاضر با برنامه اکران کردن آن در سال ۲۰۱۸ مشغول تامین سرمایه مورد نیاز برای به پایان بردن آن است. این فیلم نخستین بار در اوایل دهه هفتاد میلادی توسط ولز از روی فیلمنامه‌ای نوشته‌شده توسط اوژا کودار فیلمبرداری شد. جان هیوستون، پیتر بوگدانوویچ، کودار، رابرت رندوم، لیلی پالمر، ادموند اوبراین، کمرون میچل، مرسدس مک‌کمبریج، سوزان استرسبرگ، نورمن فاستر، پل استوارت و دنیس هاپر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرانک مارشال تهیه‌کننده که در زمان ساخت فیلم اصلی مدیر تهیه بود و بیش از ۴۰ سال است که سعی دارد این فیلم را بسازد در حال حاضر مسئولیت نظارت بر تکمیل فیلم را در همراهی با بوگدانوویچ بر عهده دارد.

مارشال می‌گوید: بعد از تمام این سال‌ها هنوز هم کاملا باورم نمی‌شود که مراحل پس از تهیه «آن سوی باد» را آغاز کرده‌ایم. به خاطر نتفلیکس ما توانسته‌ایم یک تیم مخصوص مراحل پس از تهیه بسیار با استعداد جمع کنیم تا چالش هیجان‌انگیز و سخت کامل کردن آخرین فیلم اورسن ولز را پشت سر بگذاریم. کار کردن با او روی این فیلم ۴۰ سال پیش تجربه‌ای خارق‌العاده بود و تکمیل کردن بینش او روی پرده بزرگ افتخاری بزرگ برای من خواهد بود.

مورافسکی برای فیلم «گنجه رنج»‌ کاترین بیگلو برنده جایزه اسکار شده و از دیگر آثارش می‌توان به «اسپایدرمن»، «اسپایدرمن ۲» و «اسپایدرمن ۳» اشاره کرد. او می‌گوید:‌ کار کردن روی فیلم «جدید» به کارگردانی اورسن ولز افسانه‌ای با نقش‌آفرینی غول‌هایی مثل جک هیوستن و پیتر بوگدانوویچ افتخاری سوررئال است. حس می‌کنم «آن سوی باد» مهم‌ترین پروژه سینمایی است که در حال حاضر در دنیا ساخته می‌شود.

میلان تا به حال به خاطر میکس صدا نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار شده و برای فیلم‌های «آپولو ۱۳»، «گلادیاتور»، «ری» و «اولتیماتوم بورن» موفق به کسب این جایزه شده است.

او می‌گوید: اورسن ولز گفت «باور دارم صدا نخستین حس انسان است، نه چشم». من هم کاملا با او موافق هستم و بیش از آن که کلمات بتوانند بیان کنند هیجان‌زده هستم که می‌توانم ریتم‌های جذاب یکی از بزرگترین فیلمسازان‌مان را دوباره تسخیر کنم.

از آثار مو هنری می‌توان به «آرواره‌ها»، «شوالیه تیره»، «کازینو» و «جاده مالهالند» اشاره کرد. روث هیستی هم تا به حال در «آقای ریپلی با استعداد» و «ماموریت غیرممکن» کار کرده است.

ولز این پروژه را که مانند فیلمی داخل فیلم دیگر است بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ فیلمبرداری کرد و بعد تا زمان مرگش در سال ۱۹۸۵ روی آن کار کرد که نتیجه آن اثری ۴۵ دقیقه‌ای شد که او قاچاقی از فرانسه بیرون برد. در آن هیوستون نقش یک کارگردان تند مزاج را بازی می‌کند که برای به پایان بردن یک فیلم سینمایی با مدیران هالیوودی می‌جنگد، درست همان طور که خود ولز در بخش اعظمی از مسیر حرفه‌ای کاری‌اش این کار را انجام داد.

شخصیتی که هیوستون نقشش را بازی می‌کند از ملاقاتی بین ارنست همینگوی و ولز در سال ۱۹۳۷ یعنی چهار سال پیش از اکران «همشهری کین» نشات گرفت،‌ فیلمی که در آن همینگوی یک صندلی به سمت ولز پرت می‌کند. ولز تصمیم گرفت ازهمینگوی به عنوان مدل اصلی برای شخصیت هیوستون استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج