۶۲۸۵۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

از سرگیری فعالیت تجاری در مرز شلمچه و چذابه

ناظر گمرکات خوزستان گفت: از سرگیری فعالیت تجاری در شلمچه و چذابه پس از تکمیل کار بازگشت زائران اربعین و اعلام طرف عراقی از سر گرفته می شود.

خبرگزاری مهر: محمد رضا جعفری ظهر امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هنوز در خصوص زمان دقیق از سرگیری کار صادرات و واردات کالا به عراق زمان مشخصی اعلام نشده اما به محض صدور اجازه تردد کامیون ها از هر دو طرف (ایران و عراق) که مشکلی را نیز برای تردد زائران ایجاد نکند، مبادلات از سر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه به طور قطع تعطیلی مرز تجاری، تاثیرات منفی بر روی اقتصاد منطقه داشته است، اظهار کرد: جلسات زیادی را در این باره در استان برگزار شد و با توجه به تجربیات سالهای گذشته قرار شد تدبیری اتخاذ شود تا علاوه بر خدمات رسانی به زائران و تسهیل در امر عبور و مرور آنها شرایط و امکانات لازم برای انجام مبادلات تجاری بدون وقفه نیز فراهم شود.

جعفری تصریح کرد: برای این منظور امکاناتی در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم شد که از جمله آن می توان به ساخت جاده های دسترسی مجزا برای انجام فعالیتهای تجاری و بارانداز اشاره کرد.

ناظر گمرکات استان خوزستان همچنین با اشاره به انجام برخی رایزنی ها با طرف عراقی در این خصوص فراهم سازی شرایط لازم برای انجام فعالیتهای بی وقفه تجاری گفت: حدود دو سال است که آمادگی مرز شلمچه برای انجام صادرات کالا به عراق آن هم به طور ۲۴ ساعته را اعلام کرده ایم اما طرف عراقی این موضوع را نپذیرفته است.

جعفری افزود: در نشست مشترک میان استانداران خوزستان و بصره عراق که به منظور بهبود بخشی به این وضعیت انجام شد، طرف عراقی ساعت ۱۸ را (۶ عصر) آخرین زمان ممکن برای پذیرش کالاهای صادراتی ایران به عراق عنوان کرده که در قالب تفاهمنامه به امضای دو طرف رسید.

وی اظهار کرد: البته تلاشمان بر آن است تا بتوانیم در مرزهای شلمچه و چذابه بیشترین خدمات را در بخشهای صادرات، ورود و خروج موقت کالا و زائران به گیرندگان این خدمات ارائه کنیم.

جعفری تصریح کرد: فضای فعلی شلمچه، بهتر از پارسال است، نظم، هماهنگی و انضباط میان دستگاهها و سازمانهای مختلف نیز بسیار بهتر از قبل شده، همه دست به دست هم داده اند تا شرایط بسیار خوبی را برای اسکان، پذیرایی و عبور سهل و روان زائران ایجاد کنند، فضای همدلی، همکاری و هم افزایی میان دستگاههای اجرایی، سازمانها و نیروهای انتظامی و نظامی به خوبی قابل رویت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج